استانی

شورای عالی شهرسازی با ساخت خانه‌های ویلایی در نهضت ملی مسکن موافقت کرد

طی مصوبه‌ای؛

شورای عالی شهرسازی و معماری با ساخت خانه‌های یک و ۲ طبقه در نهضت ملی مسکن برای شهر‌هایی که امکان تأمین زمین وجود دارد موافقت کرد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوبه این شورای عالی پیرامون سیاست‌های کلی دولت مبنی بر کاهش تراکم ناخالص واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن را به استانداران همه استان‌ها ابلاغ کرد.

**در این مصوبه آمده است:

به استحضار می‌رساند شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ خود پیرو مباحث مربوط به تأمین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن و در ذیل سیاست‌های کلی دولت مبنی بر کاهش تراکم ناخالص شهر‌ها و احداث واحد مسکونی در حداقل تراکم ساختمانی ممکن، بنا بر تاکید وزیر راه و شهرسازی و رئیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به شرح زیر اتخاذ تصمیم نمود:

۱. در شهر‌هایی که الگوی تراکمی پهنه تراکمی غالب شهر بر اساس طرح مصوب ملاک عمل قطعات ویلایی یک و ۲ طبقه است، در صورتی که محدودیت زمین دولتی وجود ندارد و امکان تأمین زیرساخت وجود دارد، واحد‌های مربوط به نهضت ملی مسکن به صورت قطعات مستقل حیاط دار یک یا ۲ طبقه احداث شود.

۲. در سایر شهر‌های کشور که متوسط تراکم ساختمانی شهر بیش از ۲ طبقه است، احداث بنا در مجتمع‌های مسکونی مربوط به نهضت ملی مسکن وفق تراکم ساختمانی پهنه تراکمی غالب شهر بر اساس طرح مصوب ملاک عمل صورت پذیرد.

مراتب جهت استحضار و صدور دستور انعکاس و اقدام اعلام می‌شود.

انتهای پیام/