سلامت و دانش

شیب نزولی پیک عفونت‌های ویروسی/ برای دریافت آنتی‌بیوتیک و سرم اصرار نکنید

ایک فوک ریه کیندین بی کیں بیک بیک زینزولی پیک بیروی کیکی، در این حال کرای تصریف اوا پولیہ بر بروز ریح های در کیدنید، گفت: کودکان معمولاً از راه دهان نفس می کشند و نسبت به بزرگسالان سرعت تنفس بیشتری دارند. بنابراین تنفس هوای آلوده در کودکان می تواند باعث فلج شدن عضلات تنفسی و حتی تشدید حملات آسم شود.

دکتر سید احمد طباطبایی در گفتگو با ماه نیوز، وی با اشاره به اینکه نسبت به سه هفته گذشته درصد ویزیت آنفلوآنزا کاهش یافته است، گفت: البته این بدان معنا نیست که هیچ موردی از این بیماری وجود ندارد، بلکه می توان گفت که تعداد ویزیت ها کاهش یافته است. 15 تا 20 درصد است و این می تواند ناشی از مسائل مختلفی باشد مانند تعطیلات ناشی از آلودگی هوا که باعث کاهش ترافیک شده است. از سوی دیگر طی دو ماه گذشته به دلیل ابتلای افراد به آنفولانزا و سایر ویروس های تنفسی، سیستم ایمنی در بدن افراد ایجاد شد و این عامل دیگری در کاهش میزان بیماری های تنفسی بود.

وی با اشاره به اینکه در برخی بیماری ها اصطلاح مصونیت متقاطع ایجاد می شود، تصریح کرد: این بدان معناست که عفونت ویروس یا میکروب باعث افزایش توانایی بدن نسبت به سایر ویروس ها می شود، هرچند مصونیت ندارد. به ویروس جدید می تواند روند بیماری را راحت تر و با علائم خفیف تری طی کند.

شیب نزولی پیک

یکی از اعضای کمیته علمی کرونا تاکید کرد: در حال حاضر در قسمت پایین عفونت های ویروسی قرار داریم. شرایط جدایی برای ما وجود ندارد و ویروس های مختلفی مانند کرونا، آنفولانزا، سرماخوردگی، عفونت های انتروویروسی و… می توانند در بروز بیماری های تنفسی نقش داشته باشند. از سوي دير بروز عفونت RSV در كودكان باعث ذات الريه مي شود. ایمنی در برابر این عفونت پایدار نیست و به تدریج کاهش می یابد.

کودک بیمار را به مدرسه نفرستید

رئیس بیمارستان کودکان تهران گفت: ترسی که در خانواده ایجاد شده ممکن است میزان مراقبت های فردی را افزایش دهد. خانواده باید بدانند که هر کودکی که از بیماری تنفسی رنج می‌برد، بسته به نوع ویروسی که به آن مبتلا است، می‌تواند تا 4 نفر از اطرافیان خود را مبتلا کند. بنابراین، اگر کودک بیمار است، نباید به مدرسه فرستاده شود. اگرچه مراقبت از کودک برای والدین شاغل ممکن است با مشکلاتی همراه باشد، اما بهتر است مرخصی بگیرید و از فرزند خود در خانه مراقبت کنید. در کل عید است که می شود. அமு சான் பெர் பைப்ப்பு பிர் ப஍ர் பி்

لزوم واکسیناسیون کودکان بالای 5 سال

وی افزود: از آنجایی که با انواع ویروس های تنفسی سروکار داریم، تاکید اصلی بر تزریق واکسن کرونا به کودکان از گذشته تا کنون است. زیرا همچنان شاهد ابتلا به ویروس کرونا هستیم و اینطور نیست که ویروس کرونا از بین رفته باشد و به کودکان بالای 5 سال واکسن ویروس کرونا تزریق شود. در این حال هو هم کیں کریں واکنی وکے واکنہے کے کے البته به این نکته توجه کنید که هیچ چیز جایگزین شستن دست، بهداشت فردی، ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و … نمی شود. اینها مسائلی هستند که نقش مهمی در کاهش بار بیماری دارند. به عنوان مثال در مورد عفونت که مهمترین ویروس در فصل سرما است، شستن صحیح دست ها بسیار مهم است.

چه کسانی اولین کسانی هستند که واکسن پنوموکوک را تزریق می کنند؟

طباطبایی در پاسخ به سوالی درباره واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان اظهار کرد: واکسیناسیون پنوموکوک محدودیت سنی ندارد اما توصیه های قطعی برای واکسیناسیون پنوموکوک برای کسانی است که بیماری های خاصی مانند ریوی، قلبی، دیابت و فلج دارند. مغزی، दुर्याया कहा अध्य टेन्सु व… البته در صورتی که خانواده امکان خرید این واکسن را داشته باشد، تزریق آن بلامانع است.

تزریق غیر روتین واکسن فقط در موارد خاص

و تاکید کرد: واکسن هایی که به طور روتین در کودکان تزریق نمی شود، بهتر است فقط در موارد خاص تزریق شود، زیرا معلوم نیست اگر هر فردی تزریق شود، برای فردی که واکسینه شده است، مصونیت خاصی ایجاد شود. به عنوان مثال واکسن آبله مرغان در کشور روتین نیست و فقط در موارد خاص مانند بیماران سرطانی تزریق آن توصیه می شود.

नक्ष उमाली हॉवा दर बरूज बरूजी परिणा

وی همچنین توضیح داد: آلودگی هوا به این دلیل موثر است که کودکان معمولا از طریق دهان تنفس می کنند و تعداد تنفس آنها بیشتر از بزرگسالان است. همچنین به دلیل قد کوتاهتر، آلاینده های بیشتری را از سوخت تنفس می کنند که بیشتر در سطح زمین هستند. تنفس هوای آلوده در کودکان می تواند باعث فلج مژک های تنفسی شود و فرد را دچار برخی عفونت های تنفسی کند و حتی باعث تشدید حملات آسم شود. احتمال مشکلات قلبی عروقی ناشی از آلودگی هوا در کودکان کمتر از بزرگسالان است. اما در بزرگسالان قطعا می تواند با مشکلات قلبی همراه باشد.

غیبت تنها راه رسیدن به مدارس نیست

وی افزود: تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا خوب است اما این اقدام به تنهایی کافی نیست. باید به کیفیت، تولید و استفاده از تجهیزات استاندارد حمل و نقل و حمل و نقل، کارخانجات مصرف سوخت و… توجه کنیم. امیدوارم تدابیر تعطیلات با جدیت بیشتری اندیشیده شود، اما مشاهدات شخصی من این است که در 10 سال گذشته نتوانسته ایم آلودگی هوا را کاهش دهیم و هر سال در پاییز و زمستان فقط تعداد تعطیلات مدارس افزایش یافته است. به دلیل آلودگی

برای یافتن آنتی بیوتیک و سرم اصرار نکنید

ین فوک ریه کرد کرد کرد کرد کرد کرد کرد کرد کرد کرد کرد کرد کرد کرد کوک کرد کرد کرد کرد: استراحت، نوشیدن مایعات فراوان، درمان‌های کریکی و… این که مردم اصرار دارند پس از ابتلا به این بیماری حتما باید آنتی بیوتیک و سرم دریافت کنند، در صورتی که بیماری از روال عادی حذف نشده باشد، صحت ندارد.

وی افزود: مثلا تجویز آزیترومایسین به این دلیل است که میکروب ها به آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند و این باعث کاهش اثربخشی آنتی بیوتیک ها می شود. گاهی اوقات ممکن است کودک یک سر متصل داشته باشد تا خانواده فکر کند ممکن است به کودک آسیب برساند. در حالی که اینطور نیست. اگر سرفه با تب، ترشحات خونی، تنفس سریع و ناتوانی در خوردن و آشامیدن همراه نباشد، به خودی خود شوک نیست و تنها واکنش بدن در برابر بیماری است که در عرض یک هفته بهبود می یابد. این بیماری که برونشیت غیر باکتریایی نامیده می شود، دارویی برای کنترل ندارد و باید روند بیماری دنبال شود.

مصونیت از بیماری های تنفسی چقدر است؟

و در مدت زمانی که بدن پس از ابتلا به بیماری تنفسی مصونیت پیدا می کند، تصریح کرد: برخی عفونت ها ممکن است تا 9 یا 12 ماهگی مصونیت ایجاد نکنند. اما در برخی از عفونت ها چنین چیزی شناخته شده نیست و ایمنی پایدار نخواهد بود. به طور کلی، عفونت های ویروسی در کودکان، به ویژه در کودکان زیر 12 سال، حتی ممکن است تا 10 بار در سال رخ دهد، بنابراین جای نگرانی نیست. اما باید تحت کنترل باشد تا بیماری از حالت عادی خارج نشود.

پایان پیام