بین المللی

طالبان خبرنگاری را که دستفروش شده استخدام می‌کند

به گزارش خبرگزاری آنلاین ماه نیوز از افغانستان، بر اساس انتشار عکس موسی محمدی، رئیس سابق آریانا نیوز در شبکه های اجتماعی که در خیابان ها دستفروشی می شود، رئیس صدا و سیمای طالبان اعلام کرد که این کار را انجام خواهند داد. او را در این سازمان استخدام کند.

احمدالله واثق، رئیس صداوسیما افغانستان در توییتی نوشت:

او گفت: «ما به همه متخصصان در افغانستان نیاز داریم.

محمدی که گفته می‌شود در رسانه‌های مختلف افغانستان فعالیت می‌کرد، به دلیل بیماری مادر و در دسترس نبودن مجبور به فروش خیابان خود شده بود.

طالبان بارها اعلام کرده اند که برای بازسازی افغانستان به متخصص نیاز دارند و از آنها خواسته اند که این کشور را ترک نکنند.

در همین حال، مولوی امیرخان متکی، وزیر امور خارجه طالبان با شماری از مهاجران و تاجران افغان دیدار کرد و گفت که این گروه به دنبال استفاده از پتانسیل افغان های خارج نشین برای بهبود وضعیت کشور است.

بر اساس اعلامیه وزارت خارجه طالبان، مولوی امیرخان متکی با کارشناسان و بازرگانان افغان مقیم خارج از کشور دیدار کرد و اعضای انجمن های زنان را شمارش کرد.

به گزارش وزارت امور خارجه، در این دیدار دو طرف در مورد وضعیت سیاسی و اقتصادی جاری کشور، روند تحصیلی، لزوم استفاده از ظرفیت کارشناسان افغان در خارج از کشور، اهمیت تحولات مثبت در دولت جدید و حفظ آن بحث و تبادل نظر کردند.

متکی در این دیدار گفت: دولت جدید به دنبال خودکفایی کامل کشور، نجات از نیاز و تبدیل آن به قطب اقتصادی و ارتباط منطقه ای است.

متکی تاکید کرد که دولت جدید به دنبال استفاده از ظرفیت افغان های خارج از کشور برای بهبود وضعیت کشور است.

وزیر امور خارجه طالبان همچنین در گردهمایی علمای شیعه در غرب در مورد موضوع خروج نخبگان از کشور سخنرانی کرد.

وی گفت که تمام توطئه های دشمن پس از روی کار آمدن طالبان با کمک علما و همه مردم خنثی شده است.

وزیر امور خارجه طالبان تاکید کرد که هشت ماه از قدرت گرفتن طالبان می گذرد و دشمنان توطئه های زیادی را انجام داده و شایعه کشتار اقلیت ها و اقوام مختلف توسط طالبان را منتشر کرده اند.

وی ادامه داد: طالبان قبل از به دست گرفتن قدرت بارها به برادران شیعه پیام داده اند که بین ما و شما اختلافی وجود ندارد و آخرین تحولات جهان و همچنین در همه عرصه ها منفی نبوده است. به طالبان نزدیک شوید و این یک پیروزی برای شما است.”

متقی همچنین به فرودگاه قطنا کابل اشاره کرد و گفت: دشمن با تمام نیروهای خارجی در فرودگاه مستقر بود و در صدد بیرون راندن نخبگان و استعدادها از افغانستان بود که این توطئه شکست خورد.

از سوی دیگر، ممیزی ویژه آمریکا یا SIGAR گفته است که افغانستان با کمبود متخصص در ادارات دولتی در این کشور مواجه است و نیاز به جذب پرسنل دولتی در گذشته احساس می شد.

/ پایان پیام /




این مقاله را در صفحه اول پیشنهاد دهید