اقتصادی

ظرفیت‌های همکاری ایران و ونزوئلا در حوزه انرژی بررسی شد

وزیر نفت در سفر به ونزوئلا و دیدار با مقامات عالی رتبه ونزوئلا بر اهمیت گسترش روابط دوجانبه تهران و کاراکاس در بخش انرژی تاکید کرد.

به گزارش ماه نیوز، جواد اوجی اوایل هفته جاری به عنوان سرپرست این هیات وارد ونزوئلا شد و در این سفر چند روز دیگر با الاسامی وزیر نفت ونزوئلا و تعدادی از مقامات عالی رتبه دیدار و گفت و گو کرد. مقامات عالی رتبه ونزوئلا از جمله نیکلاس مادورو و رئیس جمهور دیلسی رودریگز، معاون اول رئیس جمهور ونزوئلا بر لزوم برگزاری نشست جداگانه و گسترش روابط دوجانبه تهران و کاراکاس تاکید کرد.

وزیر نفت روز سه شنبه در توییتی نوشت: امروز با رئیس جمهور ونزوئلا، آقای مادورو و دیگر مقامات بلندپایه ونزوئلا دیدارهایی داشتیم. ایران و ونزوئلا سابقه طولانی در روابط دارند و ما می خواهیم از تمام ظرفیت خود برای گسترش روابط و همکاری های خود استفاده کنیم.

به گزارش ماه نیوز، ایران و ونزوئلا سوم ماه جاری در حاشیه ششمین اجلاس اجلاس صادرات گاز در قطر با حضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، رئیس جمهور در حوزه خدمات فنی فلسطین تفاهم نامه ای امضا کردند. یادداشت تفاهمی که به امضای وزیر نفت و فلکس پلاسنسیا گونزالس و وزیر امور خارجه ونزوئلا رسید.

انتهای پیام