بین المللی

عربستان خطاب به آژانس: برنامه هسته‌ای ایران شفاف نیست؛ این موضوع ریاض را نگران می‌کند

عبدالعزیز بن سلمان ، وزیر انرژی عربستان امروز (دوشنبه) در شصت و ششمین کنفرانس سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی ، جمهوری اسلامی ایران را به رعایت نکردن قوانین بین المللی در این زمینه متهم کرد و مدعی شد که دولت عربستان می خواهد این کار را انجام دهد. . منطقه.

به گزارش العربیه ، وی مدعی شد که ایران در مورد برنامه هسته ای خود شفاف نبوده و قوانین و تعهدات بین المللی را رعایت نمی کند و این موضوع باعث نگرانی عربستان است.

عبدالعزیز بن سلمان افزود: “ما از آژانس بین المللی انرژی اتمی می خواهیم تا بر اجرای قوانین در مورد استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تأکید بیشتری داشته باشد و از عربستان سعودی بخواهیم که به معاهده منع اشاعه پایبند باشد.”

وزیر انرژی عربستان سعودی می گوید دولت ریاض معتقد است باید جلوی گسترش سلاح های هسته ای در غرب آسیا را بگیرد.

عبدالعزیز بن سلمان در هیچ قسمتی از سخنرانی خود از ده ها سلاح هسته ای اسرائیل به عنوان تنها دارنده سلاح هسته ای در غرب آسیا نام نبرد.

وی در قسمت دوم سخنرانی خود از اقدامات و فعالیت های عربستان سعودی در جستجوی انرژی هسته ای صحبت کرد و گفت که مرکز ایمنی هسته ای توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی و عربستان با بودجه 10 میلیون دلار تأسیس شده است. به استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای گامی در جهت درست است.

311311