بین المللی

عربستان سعودی | پروژه نوم خونین بود. نقشه ترور یکی از ساکنان محلی توسط بن سلمان مجبور شد پیش قدم شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ماه نیوز ، فعالان رسانه های اجتماعی تصاویری از عملیات “مهاجرت اجباری” اعضای قبیله “الهوایات” در عربستان سعودی منتشر کردند.

قبیله الحوات قبیله ای است که در عربستان سعودی ، اردن ، فلسطین ، سینا ، مصر و بحرین وجود دارد. قبیله خود را به امام حسین (ع) می دهد – در این مورد نیز اختلافات زیادی وجود دارد.

اخیراً ، مقامات سعودی ساکنان منطقه این پروژه را برای اجرای طرح رویای ولیعهد سعودی محمد بن سلمان ، معروف به “نیوم” حذف کردند.

شبکه خبری الجزیره به نقل از رسانه های اجتماعی اعلام کرده است که “عبدالرحیم احمد محمود الهواتی” یک شهروند سعودی قبله الهویه است که “به دلیل اجرای پروژه نوم” جان خود را از دست داد و خانه خود را ترک نکرد. “

الهواتی ساکن روستای باستانی الخریب است که در نزدیکی شهر العلا در شهر مدینه واقع شده است. وی چندین ویدئوی خود را منتشر کرد که از تجارت و رفتارهای نادرست مقامات سعودی و شهروندانشان انتقاد می کرد.

با این حال ، الحواتی این فیلم را قبل از کشته شدن توسط نیروهای امنیتی ضبط کرد. وی در یکی از فیلم ها می گوید تخلیه روستا و بسیاری از روستاهای دیگر بخشی از مرحله اول پروژه Num است و مقامات سعودی اکنون مردم را از خانه های خود بیرون می کشند.

وی ادعا كرد كه مقامات سعودی پیشتر مردم را به بهانه “نقشه برداری” از خانه های خود تبعید كرده بودند ، اما قصد داشتند آنها را از این منطقه بیرون كنند. “این تغییر اجباری نامیده می شود. طبیعتاً مردم [این منطقه] “آنها کاملاً با آن مخالف هستند.”

این شهروند سعودی ادامه داد: “نحوه کار دولت” [سعودی] متأسفانه آنچه که تروریسم دولتی خوانده می شود ، دستگیری هر کسی است که می گوید با مهاجرت اجباری مخالف است … آنها ساکن محلی را وادار می کنند که اخراج شود و یهودیان دیگر را نیز مانند مسیحیان به اینجا بیاورد. سالن چت عمومی [مسئولان سعودی] “آنها گفته اند كه 1.5 میلیون نفر از افراد محلی را اخراج می كنند و 1.5 میلیون خارجی را جایگزین آنها می كنند.”

وی گفت که سرمایه داران خارجی وجود خواهند داشت که توسط مقامات سعودی جذب می شوند و ریاض برای اجرای برنامه خود از زور و سلاح استفاده می کند.

در پرونده دیگر ، الحواتی گفته است که یک مقام سعودی به نام “عبدالله الروبایی” با نیروهای خود به خانه ها حمله می کرد و گفت که آنها مجبور به خارج از منطقه شدند.

این مقام سعودی ادعا کرده است که این دستور باید انجام شود و الحوثی پاسخ داد که اخراج شهروندان این منطقه به جلو انجام نمی شود. الهواتی در پرونده اظهار داشت که همه چیز در منطقه اجباری است و شهروندان مجبور به ترک خانه های خود می شوند.


خانه ای که طوفانی شده است

یک شهروند سعودی گفت: “فکر می کنم پلیس مرا در خانه بکشد و مرا متهم به تروریسم کند و اسلحه ای را در کنار بدن من قرار دهد.” “در آن زمان متوجه ما شد. او اصرار داشت كه در جای خود كشته یا زندانی شود ، اما او خانه خود را ترك نخواهد كرد.

طبق اعلام پیش بینی خود ، این شهروند سعودی سرانجام توسط نیروهای امنیتی آل سعود کشته شد و تصاویر چاپ شده از خانه وی نشان می دهد که وی و خانه اش مورد حمله قرار گرفته اند.


خانه الحواتی

مرگ وی جنجال بزرگی را در رسانه های اجتماعی ایجاد کرده است. سید بن ناصر الغمدی ، الغمدی ، الحواتی را “شهید” ، استاد دانشگاه و مخالف رژیم آل سعود ، واقع در خارج از عربستان سعودی خواند.

الخمدی ادعا کرد که “امروز [۱۴ آوریل – ۲۶ فروردین] نیروهای دولتی ، [سعودی] روستای الخریبه و صاحب خانه که از تسلیم خانه خود امتناع کردند ، محاصره شدند … و او کشته شد … [مسئولان سعودی] “آنها این بیانیه را منتشر می کنند و او را به عنوان جنایتکار متهم می کنند.”


توئیت را حذف کردید

این درحالی است که هشتگ هایی مانند “# Shaury_Up_AbdulRahim_A-Huwati” ، “# Al-Huwait_Aagainst_Taril_Nium” و “# شهید_ال-ارد-آل-حوثی” در توییتر [در حوزه عربستان سعودی] به یک روند تبدیل شده است.

در اواسط سال 2017 ، بن سلمان از آغاز پروژه “رویای سازی” Niom یا ساخت شهر کاملاً جدید در شمال غربی عربستان سعودی خبر داد. این شهر نیم تریلیون دلار ارزش دارد که شامل بخش هایی از اردن و مصر است. قرار است این شهر در مساحتی 26.500 کیلومتر مربعی ساخته شود. با این حال ، کارشناسان نزدیک به ولیعهد سعودی تأکید می کنند که مرحله اول این پروژه در سال 2025 آماده خواهد شد.

پس از اعلام رسمی بن سلمان برای ساختن شهری مدرن در شمال غربی عربستان سعودی ، فاش شده است که تعداد زیادی از شرکت های اسرائیلی در حال مذاکره برای مشارکت در پروژه 500 میلیارد دلاری هستند.

پروژه نایوم که توسط ریاض اعلام شده است ، در سواحل دریای سرخ حاکم است که یک شریان مهم اقتصادی است و 10 درصد از مسیر تجارت جهان را در اختیار دارد.

این کشور آسیا ، اروپا و قاره را به هم متصل می کند و 70 درصد از جمعیت جهان طی هشت ساعت در آن قرار دارند.

Niome شامل همکاری با مصر و اردن با عربستان سعودی در این پروژه است و اولین بخش خصوصی است که بین این سه کشور گسترش یافته است.

انتهای پیام / پ