سلامت و دانشمعرفی کسب و کار

عقیم سازی سگ و گربه بدون جراحی

بهتر است که بدانید انجام این کار معایبی نیز دارد که از معایب کلی آن می توان به مواردی مانند: افزایش بی اختیاری ادرار به ویژه در خواب، افزایش چاقی برخی از خرگوش ها در اثر عقیم سازی فعالیتشان کم می شود و اشتهایشان زیاد به همین دلیل باعث افزایش چاقی در آن ها می شود، احتمال افزایش برخی از سرطان ها بیشتر می شود، احتمال این که پرخاشگر و ترسو شوند بیشتر است و برخی از موارد دیگر اشاره کرد. این را بدانید که عقیم سازی گربه نر از ساده ترین جراحی های دامپزشکی به حساب می آید. برای مدتی در حدود 2 هفته از دویدن، پریدن یا فعالیت های ناگهانی حیوان خانگی خود پیشگیری کنید. آیا فکر می کنید که مداخله دارویی در چرخه هورمونی یا میو میو کردن مداوم گربه ها بهترین راه حل، در مقایسه با عقیم سازی وی و زندگی همراه با آرامش و راحتی او و شما است. عقیم سازی حیوانات از نظر مدافعان حقوق حیوانات اخلاقی نیست. عقیم سازی در حیوانات خانگی توضیحات دکتر تقی پور درباره ی فواید و مضررات عقیم سازی حیوانات خانگی. دکتر مارک دامپزشک است.

اخته کردن برای خرگوش های نر و عقیم کردن برای خرگوش های ماده استفاده می شود و این کار امکان پذیر است. ۲-سلول های سرتولی: این سلول ها استروژن و مواد غذایی مورد نیاز جهت ادامه حیات اسپرم را فراهم و ترشح می نمایند. آنچه در مورد آمیزش جنسی واجب ، مستحب ، مکروه ، حرام است. این نوع اخته کردن شامل برداشتن بیضه ها پس از اتصال کانال اسپرم است. این رفتار تهاجمی، یک نر اخته نشده را در معرض خطر بیماریهای عفونی جدی مانند ویروس نقص ایمنی گربه (ایدز) و ویروس لوسمی گربه قرار میدهد که هر دو از طریق گاز گرفتن گربه منتقل میشوند. از آنجا که گربههای نر در یک منطقه بزرگی سرگردان هستند، در معرض خطر تصادفات رانندگی قرار دارند. در خصوص عقیم سازی سگ و گربه همواره اختلاف نظرهایی بین حامیان حیوانات وجود داشته است. به گزارش « شیعه نیوز »، دیوان دادگستری اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با صدور حکمی از قانون بلژیک برای ممنوعیت ذبح شرعی حیوانات بدون بیهوشی آنها دفاع کرد. در این باره باید بگوییم که هزینه دکتر برای عقیم کردن خرگوش به برخی از فاکتور ها بستگی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار “راه آرمان” در رابطه با سگ های ولگرد در سطح شهر گفت: جمع آوری سگ های ولگرد باید به صورت سراسری در کل استان اجرا شود و اجرای طرح تنها در یک شهر نتیجه مطلوب را درپی ندارد. بعد از انجام عمل فعالیت ج-ن-س-ی حیوان متوقف شده و میل ج-ن-س-ی در او به مرور تحلیل می رود.در این صورت سگ ماده به حیوانی آرام-باوقار و فرمان بردار تبدیل شده و دوره های ج-ن-س-ی در او مشاهده نمی شود.انجام این عمل جراحی با وجود این که احتمال مشکلات و عفونت های رحمی را کاهش می دهد از وقوع آن ها به طور کامل جلوگیری نمی کند.برداشت رحم به تنهایی نیز با وجود این که مانع بروز آبستنی می شود ولی فعالیت ج-ن-س-ی حیوان را متوقف نکرده و دوره های ج-ن-س-ی همچنان ادامه خواهد داشت.در این وضعیت حتی سگ ماده جفتگیری نیز خواهد کرد. با انجام این عمل دیگه بابت تولید مثل گربه خیالتون راحت میشه و نیازی نیست بابت نگهداری از بچه گربههای ناخواسته حرص بخورین.

گربه شب قبل از جراحی باید پرهیز غذایی داشته و دارای معده خالی درهنگام تزریق ماده بیهوشی باشد جهت جراحی عقیم سازی در ناحیه اسکروتوم یک شکاف کوچک ایجاد می شود، بیضه و بند آن خارج شده و بند بیضه به دور محور خود گره زده شده و به این ترتیب خون بندی می شود ، به دلیل کوچک بودن محل برش ایجاد شده شکاف نیازی به بخیه ندارد . عقیم سازی حیوانات روشی درست است؟ بررسی زوایای مختلف عقیم سازی در حیوانات خانگی. خیلی از افرادی که از این حیوانات دوست داشتنی نگهداری می کنند قصد دارند تا خرگوش خود را عقیم کنند و سوالی که برای آن ها به وجود می آید این است که قیمت عقیم کردن خرگوش چقدر است؟ عقیم سازی حیوانات چقدر رواج یافته است؟ به یاد داشته باشید که باید هر دوی آن ها را عقیم کنید. به همین دلیل بهترین کار این است که هر دوی آن ها را عقیم کنید. به عنوان مثال اگر ماده عقیم شود اما نرم عقیم نشود احتمال کشمکش بین آن ها وجود دارد که این کشمکش باعث ایجاد استرس در آن ها می شود.

منبع: https://drbehzadshafiee.com/