نماد سایت ماه نیوز

علت صدای ماشین لباسشویی باکنشت

 11 علت صدای ماشین لباسشویی به شرح زیر است:

  1. تراز نبودن لباسشویی
  2. بسته بودن پیچ های حمل و نقل
  3. خرابی تسمه
  4. بلبرینگ های دینام
  5. بلبرینگ و شفت دیگ
  6. وجود قطعات فلزی در لباس
  7. پمپ تخلیه
  8. کمک های دیگ
  9. پوسیدگی لاستیک دور درب
  10. رها شدن بست های مربوط به سیم کشی و خرطومی و شلنگ های داخل کابینت
  11. شُل شدن پیچ های سنگ یا بتن بالانس یا تَرَک خوردن آن

تراز نبودن لباسشویی، باعث صدا در هنگام چرخش میشود

بسته بودن پیچ های حمل و نقل پشت لباسشویی، باعث صدای تق تق میشود

خرابی تسمه، باعث صدای جیر جیر در لباسشویی میشود

بلبرینگ های دینام به دلایل زیر خراب میشوند:

  1.  نشت آب به روی دینام
  2. فشار بیش از حد به تسمه
  3. با مرور زمان به دلیل مصرف زیاد، بلبرینگ خراب میشود.

خرابی بلبرینگ و شفت دیگ، باعث صدای قار قار در لباسشویی میشود

وجود شیء فلزی در آبکش، باعث صدای شکستگی در لباسشویی میوشد

مشکل در چگونه باعث صدای زوزه در ماشین لباسشویی میشود:

خرابی کمک های دیگ، علت صدا دادن ماشین لباسشویی است

پوسیدگی لاستیک دور درب، صدای جیر جیر در ماشین لباسشویی ایجاد میکند

مشکل در وزنه تعادل، باعث سر و صدای زیاد در لباسشویی میشود

علت صدای جیر جیر لباسشویی

همه ماشین لباسشویی ها از هر برندی که باشند دارای یک سری قطعات ثابت مثل یاتاقان هستند که وظیفه این یاتاقان ها در ماشین لباسشویی کمک به حرکت مناسب مخزن ماشین لباسشویی است، یاتاقان ها در واقع به یک سری توپ های کوچک فلزی گفته میشود که همه در امتداد یکدیگر قرار دارند و با شروع کار ماشین لباسشویی این قطعات نیز شروع به چرخش میکند اما وجود یاتاقان ها چه ارتباطی با علت صدای جیر جیر لباسشویی دارد؟ در ادامه به بررسی این موضوع میپردازیم:

دلیل صدای تق تق ماشین لباسشویی

هر کدام از صداهایی که از ماشین لباسشویی شنیده میشود اعلام کننده وجود اشکال در یکی از قطعات لباسشویی میباشد گاهی مصرف کنندگان ماشین های لباسشویی از ایجاد صدای تق تق در ماشین لباسشویی خود شکایت میکنند که در ادامه این مقاله به بررسی دلیل صدای تق تق ماشین لباسشویی میپردازیم:

بررسی دلایل سر و صدای لباسشویی در هنگام شستشو

همانطور که گفته شد ایجاد صداهای مختلف در ماشین لباسشویی برای ما میتواند نشان از نقص کارکرد یک قطعه از این دستگاه را گزارش دهد اما گاهی ماشین های لباسشویی در هنگام شستشو صدای بلندی را ایجاد میکنند که در ادامه این مقاله به بررسی دلایل سرو صدای لباسشویی در هنگام شستشو میپردازیم:

در برخی از مدل های ماشین لباسشویی ممکن است در صورت بیشتر و یا کمتر بودن لباس ها از میزان استاندارد در هنگام شسشتو با صدای تصور کنید بعد از یک روز کاری سخت به خانه برگشته، دوش گرفته و لباس‌های کثیفتان را داخل ماشین لباسشویی انداخته‌اید.

حالا نوبت استراحت است و می‌خواهید کمی بخوابید؛ اما صدای زیاد ماشین لباسشویی خواب راحت را از چشمانتان گرفته است؛ صداهای زوزه‌مانند یا صدای جیرجیر و تق‌تق. اگر نمی‌دانید علت زوزه کشیدن ماشین لباسشویی چیست، نگران نباشید. در این مقاله به زبان ساده به شما می‌گوییم چرا لباسشویی صدا میده و چگونه می‌توانید از صدای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی راحت شوید. پس اگر شما هم با این مشکل روبه‌رو هستید، به خواندن ادامه دهید.

انواع صدای ماشین لباسشویی؛ از یک وزوز ساده تا تق تق عجیب‌وغریب

قبل از اینکه به‌دنبال علت صدا دادن ماشین لباسشویی باشید، باید اول نوع صدا را به‌درستی تشخیص دهید؛ زیرا انواع صدای لباسشویی ممکن است علت‌های مختلفی نیز داشته باشد. از جمله صداهایی که بسیاری از افراد از ماشین لباسشویی خود می‌شنوند، عبارت‌اند از:

صدای خر خر ماشین لباسشویی؛ صدایی شبیه به خروپف

صدای خرخر ماشین لباسشویی به شما نشان می‌دهد که بخشی از راه لوله تخلیه به‌وسیله یک شی مسدود شده است. هرچند در چنین شرایطی لوله کاملا مسدوده نشده است، اما همین گرفتگی جزئی می‌تواند باعث ترکیدن لوله شود؛ بنابراین صدای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را نادیده نگیرید.

صدای تق تق ماشین لباسشویی؛ مشکلی جدی یا سطحی؟

صدای تق تق ماشین لباسشویی ممکن است ناشی از یک اتفاق بی‌اهمیت مانند برخورد شیلنگ تخلیه با بدنه دستگاه باشد یا یک مشکل جدی مانند خراب شدن موتور را به شما گوشزد کند. هنگام شنیدن صدای تق تق ماشین لباسشویی به‌دنبال رفع مشکلات زیر باشید:

صدای جیر جیر ماشین لباسشویی؛ صدایی مانند صدای جیرجیرک

صدای جیر جیر ماشین لباسشویی از رایج‌ترین صداهایی است که هنگام استفاده از دستگاه شنیده می‌شود. از جمله علت‌های صدای جیرجیرک‌مانند لباسشویی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

قبل از اینکه به‌دنبال رفع مشکل صدای زیاد لباسشویی باشید، از تراز بودن ماشین لباسشویی مطمئن شوید. در بسیاری از مواقع علت صدای دستگاه به‌خاطر تراز نبودن آن است.

صدای وز وز ماشین لباسشویی؛ در ارتباط با پمپ دستگاه

اگر این صدا را از ماشین لباسشویی خود می‌شنوید، به احتمال زیاد یک شی در شما قرار گرفته است. وارد شدن جسم خارجی به داخل پمپ آسیب‌های جدی به آن وارد می‌کند؛ به‌گونه‌ای که ممکن است پمپ دستگاه نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل