سلامت و دانش

عیدانه سومین نوروز کرونایی/ عبور از چراغ قرمز کرونا

بر اساس این گزارش، در حالی که کمتر از یک ماه به پایان سال و یک سال به پایان سال مانده است، یکی از مشاهدات و دعاهای برخی از هموطنان موضوع سفرهای نوروزی است.

همانطور که دیدیم با ورود ویروس کرونا به کشور در آخرین ماه سال، نوروز ۹۹ با محدودیت‌های قرنطینه و کرون همراه بود. بیماری گناهی بود که خیلی از آن می ترسیدیم و ترجیح می دادیم در خانه بمانیم و سفر کنیم و ببینیم.

روایت اول نوروز کرونایی

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور در اواسط اسفند و نزدیک شدن به پایان سال که طبق سنت سال های پایانی نوروز در نوروز به اوج خود می رسد، اکثر استان ها با هدف از حفظ جان شهروندان و مسافران نوروزی: پذیرایی از مسافران وجود ندارد و نه تنها ورودی استان برای مسافران است بلکه اقامتگاه ها، اماکن دیدنی و پذیرایی نیز بسته است.

ترس از طاعون و اخباری که دنیا از گوشه و کنار شنیده است باعث شد اولین کرون نوروزی در خانه با گناهان مختلف پاشیده شود.در واقع می گویند اولین نوروز کرونایی سال سوم کلیدی بود که ویروس ناشناخته کرونا به آنجا رسیده بود و ترس از طاعون و اخباری که دنیا از گوشه و کنار دنیا می شنید. ، منجر به اولین نوروز کرونایی شد گناهان مختلف در خانه پخش می شود.

نوروز شاید اولین نوروز قرن معاصر باشد که مردم مجبور شدند برای ابتلا به ویروس کرونا در خانه بمانند. اما در حالی که در خانه هستیم، شاهد نزول آمار کرون در بهار هستیم.

عید فطر نوروز کرونایی / عبور از چراغ سرخ

در حالی که آمار کرون در اردیبهشت ماه در آستانه نزول بود، ناگهان به خرداد رسیدیم و تعطیلاتی که در تقویم رسمی کشور وجود داشت مردم را مجبور به توقف سفر کرد ص صعود مجدد.

داشتن مدیریت پایدار برای مقابله با دشمن

حمید سوری، اپیدمیولوژیست و مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بیش از دو سال از آغاز جهانی شدن می گذرد، گفت: این کشور نیز از معدود کشورهایی است که به زودی در معرض تهدید این جهانی شدن قرار خواهد گرفت. از «بهمن» تکنون، موجی از همه‌جانبه را تجربه کرده‌ایم و اکنون در مرز «مرگ‌های تایید شده» روزانه قرار داریم و در رتبه ششم جهان قرار داریم.

وی ادامه داد: نوسانات ناشی از کرون در این دوره و مقایسه آن با کشورهای موفق در مدیریت همگروهی ها نشان می دهد که ایران در اکثر موارد بالاترین میزان مرگ و میر در جهان را بین 3 تا 4 روز به روز کرونا دارد. تعداد امواجی که ما داریم بیشتر از این کشور است، مثلاً کره جنوبی با کمتر از 7000 و 2 مورد مرگ ناشی از کرونا، تنها 2 موج با ارتفاع بسیار کم و ویتنام با 4 هزار و 2 مرگ تنها دو موج را تجربه کردند.

سوری گفت: تعدد همه امواج در ایران و فواصل کوتاه (به غیر از فاصله موج سوم تا موج چهارم که در کشور شهید سلیمانی انجام شد) پشتوانه مدیریت پایدار کنترل در کشور نیست.

عید فطر نوروز کرونایی / عبور از چراغ سرخ

سوری می افزاید: نداشتن ساختار مناسب، مدیریت روز به روز و سریع بیماری ها برای آمادگی و مقابله با همه ما باعث شده تا برای شناسایی و مداخلات فوری و لازم زود وارد بیماری شویم.

شهید بهشتی، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی

مدیریت پایدار در همه زمینه ها حتی پس از سکوت ضروری است.

سوری گفت: مدیریت پایدار در همه عرصه های توسعه حتی پس از سکوت امری ضروری است تا متولیان و مردم عادی نشوند. با توجه به اینکه این الزام مهم مبتنی بر مطالعات علمی و بومی است، درک صحیح همه نویسندگان دخیل در کل نگر و پرهیز از هیجان مداخلات غیرجناحی مانند پوشش واکسیناسیون است.

وی افزود: با وجود اینکه بیشتر امواج لحظه های صعود و نزول ما آرامش بخش است، دلیل دیگری هم وجود دارد که از نشانه های صحیح آغاز موج بعدی غافل شدیم و به هشدارهای کارشناسان توجه چندانی نکردیم. ما فشارهای زمان را در اقدامات مداخلات سریع و سریع نادیده می گیریم.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه می دهد: یکی از کاربردهای تحلیل علمی و عمیق مربوط به یکپارچگی و وجود یکپارچگی تیمی (اپیدمیولوژی) و پاسخ سریع است که در اولین زمان ممکن شناسایی و کنترل و گسترش دامنه کل کشور.

مداخلات مناسب، مؤثر و مقرون به صرفه، با رویکرد سیاستی محتاطانه، قرار دادن هوشمندانه مهمات در برابر دشمنی خصمانه در فضاهای عمومی و مدیریت پایدار برای رویارویی با همه.وی گفت: مداخلات مناسب و مؤثر است و ما عاقلانه هستیم که به جای مهمات سازی در مقابل دشمن، زندگی در فضای عمومی و مدیریت پایدار برای رقابت، دیدگاه سیاستی خردمندانه را اتخاذ کنیم.

انجام این کار در وهله اول مستلزم توافق بر سر این نوع مدیریت است و ثانیاً ساختار مدیریتی اساسی و بنیادی بیماری بیماری است که بدون غفلت و بدون بهترین منابع موجود می تواند به خوبی برای نسل آینده آماده شود. برای تحمیل به جامعه.

به روایت دامنه نوروز

دامنه کرون نوروزی با اولین کرون نوروزی تفاوت های زیادی داشت. هیچ اسفندی «مثل اسفند» نیست که مردم از کرونا بترسند و در خانه باشند. شرایط کاملا متفاوت بود و مردم می خواستند سفر نوروزی خود را از ابتدای سال آغاز کنند. اما وضعیت کشور چندان مساعد و مطلوب نبود.

این در حالی است که تیم ملی با در نظر گرفتن محدودیت ها و جریمه هایی برای ایام نوروز برای جلوگیری از شیوع کرونا در کشور به رقابت با کرونا پرداخت. ورود و خروج از / به شهرهای قرمز و نارنجی و جریمه یک میلیون و 5 هزار تومانی خودروهای سواری در شهرهای قرمز و نارنجی از جمله اقدامات شورای ملی مقابله با کرونا در نوروز است.

بر اساس تصمیم شورای ملی برای رقابت با کرونا در دولت دوازدهم، شهرهای کرونای کشور بر حسب رنگ، از یکدیگر جدا شده و نوروز 3، سفر از/به شهرهای قرمز و نارنجی انجام شد. ممنوع شد.

وضعیت قرمز یا “بسیار خطرناک” در مورد این واقعیت صدق می کند که در هر شهر 2000 نفری، حداقل 2 نفر به دلیل این بیماری در بستر هستند.

وضعیت نارنجی یا خطرناک نیز شامل این شرط می شود که در هر شهر 5000 نفری به دلیل سرایت به یک نفر دستمال برای بستری شدن داده شود و در صورت زرد یا خطر متوسط ​​این مبلغ به تعداد انگشت شماری 2000 نفری داده شود. او درگذشت.

عید فطر نوروز کرونایی / عبور از چراغ سرخ

این امر به این دلیل بود که روند رنج و همچنین مرگ تخت‌ها و پا در اثر کرونا در اسفند 2 و 5 فروردین جرم محسوب می‌شد، زیرا در پی سفر نوروزی به کادر هشدار داده می‌شد.

سومین نوروز کرونایی با سورپرایز

حداقل در روزهای پایانی سال نزدیک هستیم و مردم همچنان نوروز را جشن می گیرند. پس مهم ترین سوال این است که آیا این دسته از هموطنانی که در حال حاضر در سفر هستند با شرایط بد کشور اجاره داده خواهند شد؟

پس سومین نوروز کرونای را با نوروز 3 و 3 تمایز یافته، موضوع واکسیناسیون است. چرا که در اول نوروز خبری از واکسیناسیون و واکسیناسیون نبود و در نیمه دوم نوروز تعداد افرادی که واکسینه شده بودند به حدی کم بود که محدودیت ها را نادیده نمی گرفتند.

بهرام عین الهی وزیر بهداشت با بیان اینکه بررسی ها و مستندات نشان می دهد 9 درصد مرگ و میرها مربوط به افرادی است که واکسینه نشده اند.

وی افزود: پیش نویس مسابقات کشوری مقابله با کرونا در نوروز. 3 محدودیت‌های سال‌های گذشته را ندیده‌ایم و وضعیت بهتر است، اما تزریق واکسن اصلی در استفاده از وسایل حمل‌ونقل هوایی، زمینی و حمل‌ونقل عمومی و امکانات مسکونی است.

اسناد حاکی از آن است که 3 درصد از مرگ و میرهای دوستان مربوط به افرادی است که واکسینه نشده اند.وزیر بهداشت تاکید کرد: در مورد ایران تزریق واکسن سه دوز به دقت بررسی می شود.

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دوز اول 2 میلیون و 6 هزار و 1 نفر، 2 میلیون و 4 هزار و 2 نفر دوز دوم و 2 میلیون و 4 هزار و 1 نفر، دوز سوم تزریق شد.

تعداد کل واکسن های واکسینه شده در کشور به یک میلیون و 4 هزار و 2 دوز رسید.

اولویت دولت برای سفرهای نوروزی واکسیناسیون است

بنابراین شرایط کشاورزی کشور در پک ششم با پک های قبلی متفاوت است و در عین حال اولویت مسابقه کشوری با کرونا و وزارت بهداشت برای سفرهای نوروزی واکسیناسیون است.

در همین حال، سید علی دهقان، رئیس سازمان نظام پزشکی امام خمینی (ره) گفت:

عید فطر نوروز کرونایی / عبور از چراغ سرخ

وی در ادامه گفت: اگر شرایط کشاورزی کشور به همین منوال باشد، پک ششم را قبل از آغاز سال جدید پشت سر خواهیم گذاشت و امیدواریم سال جدید را بدون آن آغاز کنیم.

این در حالی است که با آمار روزانه کرونا در کشور، رنگ شهرها به شدت تغییر کرده و تعداد شهرهای قرمز به 4 شهر، شهرهای نارنجی به 3، شهرهای زرد به 3 و یک شهر نیز آبی شده است.

شایان ذکر است شهر تهران نیز از هلال احمر خارج شد و نارنجی شد.

به گزارش نوروزی 3 برای کسانی که این واکسن را دریافت کرده اند، یک سورپرایز همراهشان خواهد بود و مانند دو نوروز، کرون همه گیر نخواهند داشت.