استانی

لرستان میزبان مسابقات بین المللی سوارکاری استقامت می شود

به گزارش ماه نیوز لرستان ، رضا زندی در حاشیه برگزاری مسابقات سوارکاری استقامت کشور در خرم آباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ماه نیوز با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور استقامت در لرستان گفت : این مسابقات در مسافتهای 80 و 100 کیلومتر کشوری و 40 و 60 کیلومتر استانی با شرکت 36 سوارکار به میزبانی خرم آباد از روز گذشته در حال برگزاریست.

وی افزود : ورزشکاران 5 استان در این دوره از مسابقات شرکت کردند و سطح برگزاری این دوره از مسابقات با حمایتها و تلاش های مجدانه اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان و همکاری هیات سوارکاری استان با استقرار همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز برگزار گردیده که در این فرصت از این مجموعه تقدیر و تشکر می کنم .

سرپرست فدراسیون سوارکاری کشور با بیان اینکه سوارکاری لرستان در بخش استقامت بصورت حرفه ای دنبال می شود و پیشینه درخشانی در این استان وجود دارد اظهار داشت : شرایط اقلیمی و استعدادهای ناب جوانان این استان در سوارکاری به اثبات رسیده و لذا باتوجه به اینکه بستر و شرایط لازم در این استان وجود دارد بدنبال برگزاری مسابقات بین المللی استقامت به میزبانی لرستان هستیم .

زندی ادامه داد : جلسه ای که به همین منظور در خرم آباد برگزار شد مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات استان نیز در این زمینه اعلام آمادگی نمودند و بزودی هماهنگی های لازم را جهت برگزاری مسابقات بین المللی استقامت در استان انجام خواهیم داد .

سرپرست فدراسیون سوارکاری همچنین عنوان نمود : با توجه به فعالیت مطلوب لرستان در بخش کورس و اسب عرب و همچنین پرش باعث شده که استان لرستان جایگاه خوب و در خور شانی در سوارکاری کشور داشته باشد .

رضا زندی همچنین از ایجاد کمیته هنرهای رزمی فدراسیون در لرستان خبر داد و افزود : این کمیته نیز باتوجه به ظرفیتی که در استان وجود دارد در این استان فعال خواهد شد و انتظار می رود با کمک مسئولان استان مثمرثمر واقع گردد.

زندی در خصوص وضعیت و مشکلات اسب داران در حوزه علوفه نیز گفت : به مشکلات علوفه اسب داران واقف هستیم که لازم است در وزارت ورزش و وزارت جهاد کشاورزی تفاهم نامه ای به منظور واردات تهیه شود تا مشکلات این حوزه مرتفع گردد و این تعاملات اگر صورت گیرد قطعاً نتیجه مطلوبی حاصل می گردد.

۴۶