استانی

لزوم ترسیم نقشه راه تازه برای کیش

به گزارش ماه نیوز کیش نیوز ، ناشر آخندودی ، عضو هیئت مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش ، گفت: در سالهای اخیر ، کیش دستخوش تغییرات ارزشمندی شده است و به تدریج تأثیر خود را نشان می دهد.

همجواری بازارهای پول و سرمایه در منطقه آزاد یکی از این دستاوردهای مهم است که به تدریج رشد خواهد کرد ، گفت: البته اکنون کیش به پیشرفته ترین بخش کشور برای ورود به بازار سرمایه تبدیل شده است.

ناشر آخندودی خاطرنشان کرد: تبدیل کیش به مرکز فعالیت های بانکی و مالی از طریق ابزاری مانند مبادلات بین المللی و تمرکز مذاکرات و معاملات در بخشهای مختلف نفت و گاز و پتروشیمی توسط بورس انرژی کیش تعریف شده است. از این منظر ، جزیره کیش اولین منطقه آزاد در کشور بود که به وسیله سیستم های مالی جدید مانند اوراق صکوک ، اوراق خرید بدهی ، صندوق های زمین و مسکن به بازار سرمایه متصل شد که دارای مجوز قانونی نیز هستند. ، قادر به تهیه منابع بودند. اطمینان مالی و سرمایه گذار آنها را برای گسترش فعالیت های خود در کیش تشویق کنید.

وی در ادامه گفت: نقدینگی 1000 میلیارد تومانی از طریق روش های جدید تأمین مالی ، دستاورد این دوره در سازمان منطقه آزاد کیش است ، با تدوین برنامه 3 ساله و اجرای کامل آن ، سازمان منطقه آزاد کیش توانست برنامه های استراتژیک خود را اجرا کند و اهداف سود حاصل از جمع آوری وجوه هزینه های جاری سازمان را تأمین می کند و این میزان منابع مالی نیز نتیجه یک رویکرد هوشمندانه و مدیریت در ایجاد درآمد پایدار برای منطقه است.

یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش ، با هدایت سیاست تأمین مالی و تحقق درآمد پایدار با تغییر سیاست ها برای جلوگیری از فروش زمین خام و شرکت در پروژه های اقتصادی ، گفت: تقریباً ارزش اضافی سازمان مشارکت در پروژه “بود.

وی افزود: با استناد به مهمترین موضوع اقدام ، واگذاری بیش از 150 پروژه نیمه تمام در جزیره کیش در سالهای 1998 و 1999 نیز بسیار مهم است. با احیای مجدد این پروژه های متروکه ، برخی از آنها در سال 1400 به بهره برداری می رسند ، ده ها میلیارد دلار سرمایه معین به چرخه اقتصادی جزیره کیش بازگشت.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به سایر اقدامات صورت گرفته گفت: آزادسازی ساحل برای احقاق حقوق ملت و درآمدزایی از اجاره خدمات توریستی به کاربران ” شفافیت سود و درآمد با بررسی و تحقیق در مورد روش فسخ قرارداد برای محافظت از منافع سازمان ، سازماندهی شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش و تشکیل کمیته های بدهی حسابرسی در این شرکت ها و تعیین میزان انباشت مالیات های معوق و بیمه ها. بخشی از موفقیت تیم مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش بود که با ایجاد فضایی از ضرر و فعالیت پویا برای همکاران و مدیران سازمان ، باعث سودآوری برخی شرکتهای زیان ده شد. سود عملیاتی عملیاتی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش ، زیرمجموعه این شرکت که در سال 1997 حدود 22 میلیارد تومان بود ، در سال 1999 به بیش از 800 میلیارد تومان افزایش یافته است که یک موفقیت بزرگ و قابل تحسین است.

وی افزود: واگذاری بیشتر بدهی های مالیاتی سازمان منطقه آزاد کیش نیز یک اقدام دفاعی بود. معوقات مالیاتی که از سال 1993 به تعویق افتاده است ، تا سال 1997 تسویه شده است. علاوه بر این ، بیش از 0٪ از دریافت های مدت سازمان جمع آوری شده است.

در پایان ، ناشر آخوندی گفت: سال 1400 فرا رسیده است و هر یک از ما باید با قدرت و عزم راسخ تلاش کنیم تا در هر موقعیت و مقامی به اوج پیشرفت برسیم. برای رسیدن به ایالت ایده آل جزیره کیش که دور از دسترس نیست ، کافی است روی منابع و توانایی های خود تمرکز کنیم.

46