عمومیمعرفی کسب و کار

ماسک مو برای جلوگیری از وز شدن

اگر موهایتان خشک و وز است، احتمالاً کدری و شانه نشدن موها بارها برایتان دردسر شده است. شانه کردن این مو نه تنها زمان‌بر و خسته کننده است، بلکه نتیجه نهایی هم چندان جالب نخواهد بود. با این حال باید به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید موهای سالم، زیبا و درخشانی داشته باشید، باید همیشه از آن مراقبت کنید. یکی از روش‌های مراقبت از موهای خشک و وز، استفاده از ماسک مو مناسب در روتین مراقبت از مو است.

علت خشکی و وزی مو چیست؟

داشتن موهای خشک ممکن است برای هر زن و مردی در هر سنی اتفاق بیفتد. علت اصلی خشکی و وزی مو، رطوبت کم مو است، بنابراین در صورتی که به آبرسانی موهایتان توجه داشته باشید، موهایتان کمتر دچار خشکی می‌شود.

به طور کلی، مو متشکل از سه لایه است. در صورتی که مویتان سالم باشد، لایه بیرونی که چربی طبیعی دارد، باعث حفظ سلامت لایه‌های داخلی مو می‌شود. از این رو درخشندگی موها، یکی از نشانه‌های سلامت مو است. هنگامی که موهایتان خشک باشد، لایه بیرونی فاقد چربی کافی خواهد بود و شکننده می‌شود و موها، ناسالم و وز به نظر می‌رسند.

Hair mask to prevent frizz

دلایل خشکی و وزی مو به عوامل خارجی، سبک زندگی (نحوه برخورد شما با موهایتان) و عوامل فیزیکی (سلامت بدن) بستگی دارد که در ادامه به برخی از این علل می‌پردازیم.

علت خارجی خشکی و وزی مو:

  • زندگی در یک محیط گرم و خشک
  • گذراندن زمان طولانی زیر نور خورشید یا در باد
  • شنای زیاد در آب حاوی کلر یا نمک

خشکی مو به دلیل سبک زندگی نامناسب:

  • شستن بیش از حد موها
  • استفاده از شامپو، کاندیشنر یا محصولات نامناسب
  • استفاده بیش از حد از محصولات مراقبتی
  • استفاده بیش از حد از سشوار، اتو مو یا فرکننده مو
  • استفاده بیش از حد از محصولات شیمیایی مثل ژل مو
  • مصرف سیگار و الکل
  • دکلره یا رنگ کردن موها

خشکی یا وز مو به دلیل مشکلات فیزیکی یا بیماری:

    • بی‌اشتهایی عصبی که فرد به دلایل روانی یا افسردگی از خوردن غذا امتناع می‌کند.
    • کم کاری یا پرکاری تیروئید که به مشکلات هورمون‌های بدن ارتباط دارد.
    • کمبود آهن، ویتامین، مس و…

روش درمان موی خشک

در بسیاری از موارد، شما می‌توانید با تغییر سبک زندگی‌تان به درمان موی خشک و وز کمک کنید. به یاد داشته باشید که درمان موهای خشک نیاز به صبر و زمان کافی دارد و بهتر است برای نتیجه بهتر، این نکات را همیشه رعایت کنید.

  1. هر روز به موهایتان شامپو نزنید، چرا که چربی مفید و لازم برای سلامت موها از بین می‌رود.
  2. بعد از هر شستشو، از کاندیشنر یا نرم کننده مو استفاده کنید.
  3. پیش از خرید شامپو یا کاندیشنر، به نوع موهایتان توجه کنید.
  4. موهای خود را با حرکات آهسته بشویید و ساقه‌ها را روی هم نکشید.
  5. از محصولات مرطوب کننده مو استفاده کنید.
  6. برای خشک کردن مو، ابتدا آب موهایتان را به نرمی با حوله بگیرید، سپس سشوار را با فاصله از موهایتان قرار دهید. البته استفاده از سشوار بهتر است به حداقل برسد.
  7. هنگامی که موهایتان خیس است، از اتو مو یا دستگاه فرکننده مو استفاده نکنید.
  8. پیش از استفاده از سشوار یا اتو مو، از اسپری محافظت مو در برابر حرارت یا اسپری دو فاز مو استفاده کنید.

درمان خشکی مو در خانه

در ادامه مقاله، چند نکته ضروری برای درمان خشکی مو در خانه قرار دادیم که کمک به سزایی در زیباتر شدن موهایتان می‌کند. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از هر چیز با پزشک مشورت کنید تا در صورت بروز مشکلاتی مثل تیروئیدیت، درمان صحیحی در پیش بگیرید.

1. موهایتان را کوتاه کنید

اگر موهای خیلی خشکی دارید، احتمالاً باید برای مدتی به موهایتان استراحت دهید. یکی از راه حل‌های درمان خشکی مو، کوتاه‌ کردن یا نوک گیری موها است. این روش کمک می‌کند تا موهای خشک و آسیب دیده کوتاه شوند و با تغییر سبک زندگی و استفاده از محصولات مراقبتی مو، موهای سالم و درخشان رشد کنند.

2. ویتامین برای مو مصرف کنید

بدن برای فعالیت و سلامت بیشتر، به انواع ویتامین نیاز دارد. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از مصرف هرگونه ویتامین با پزشک مشورت کنید! برخی از ویتامین‌ها ارتباط مستقیمی با سلامت مو و ناخن دارند. برای مثال ویتامین A، ویتامین C، بیوتین و مواد معدنی همچون آهن برای سلامت مو اهمیت دارند.

سولفات چیست؟

سولفات یک ماده شیمیایی است که اغلب به محصولات مو، به ویژه شامپو اضافه می شود. این ماده باعث می شود شامپوی شما بعد از تماس با آب به خوبی کف کند. کف حاصل شده نه تنها در حمام احساس خوبی می دهد؛ بلکه به از بین بردن کثیفی، چربی و پوست مرده از پوست سر و مو های شما کمک می کند؛ اما این پاکسازی در واقع برای پوست سر و مو های شما زیادی است و می تواند به آن ها آسیب برساند.

اگر قصد دارید شامپو و ماسک مو بدون سولفات خریداری کنید، بهتر است با علائم اختصاری این ماده شیمیایی آشنا باشید. سولفات ها بر روی برچسب محصولات به «-ate» ختم می شوند و با کلمات مختصر زیر نوشته می شوند:
SLS = سدیم لوریل سولفات
SDS = سدیم دودسیل سولفات
ALS = آمونیوم لوریل سولفات
ALES = آمونیوم لورت سولفات

تاثیر سولفات بر مو

حال سوال اصلی این است که و چرا بهتر است از ماسک موی بدون سولفات استفاده کنیم؟
سولفات ها کار خود را به عنوان یک پاک کننده خیلی خوب انجام می دهند. آنقدر خوب که نه تنها کثیفی و چربی و پوست مرده، بلکه روغن های طبیعی روی پوست سر را نیز از مو های شما پاک می کنند. این روغن ها باعث می شوند و در نتیجه آن ها را شاداب و زیبا و هیدراته نگه می دارند.

از بین رفتن روغن طبیعی پوست سر مشکلات زیر را به دنبال دارد:

  • مو های بی حال و کدر
    موی خشک و شکننده
    پوست سر تحریک شده و خشک
    مو هایی که به سرعت چرب می شوند

به عبارت ساده تر باید گفت سولفات ها پوست سر و مو های شما را خشک می کنند؛ بنابراین اگر به طور طبیعی موی مجعد و خشکی دارید استفاده از شامپو و محصولات مراقبتی که سولفات دارند، می تواند وز و خشکی مو های شما را بیشتر کند.

معرفی بهترین ماسک مو های فاقد سولفات

حالا که می دانید سولفات چیست و چه تاثیر منفی بر روی مو های شما می گذارد، بهتر است در خرید محصولات بهداشتی و مراقبتی دقت بیشتری کنید و همیشه سعی کنید بهترین ماسک موی بدون سولفات را خریداری کنید. در ادامه شما را با تعدادی از این محصولات مراقبتی فاقد ماده مضر سولفات آشنا می کنیم که عبارتند از:

1) ماسک موی آرگان پیگا ویوا
2) ماسک مو بازسازی و ترمیم کننده اوونیکا
3) ماسک مو هیالورونیک اسید آدرا.

ماسک موی کاسه ای روغن آرگان پیگاویوا که ساخت کشور ایتالیا می باشد،  300 میلی لیتر حجم دارد و یک ماسک موی فاقد سولفات و داخل حمام (آبکشی) است. این ماسک موی فاقد سولفات خارجی، یک آبرسان عمیق برای مو ها و حفظ رطوبت آن ها است.
ماسک موی پیگا ویوا یک ماسک موی بدون سولفات است که می تواند مو های خشک و کدر شما را لطیف و درخشان کند. ترکیبات مغذی موجود در این محصول موجب افزایش خاصیت الاستینه مو می شود و از آن در برابر رادیکال های آزاد و آسیب های محیطی محافظت می کند و با از بین بردن الکتریسیته ساکن مو از بروز موخوره و شکستگی آن نیز جلوگیری می کند. همچنین به دلیل داشتن بتائین، موجب افزایش استحکام تار های مو می شود و از جلوگیری می کند و باعث افزایش لطافت و شادابی مو می شود.