بین المللی

ماموریت ناو «تئودو روزولت» نزدیک چین؛ دانگ فنگ‌ها مترصد شکار ناوهای آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ماه نیوز ، رسانه های آمریکایی گزارش داده اند كه ارتش آمریكا می خواهد ناو هواپیمابر با كشتی های جنگی و كشتی گروه 9 (CSG-9) برای مقابله با چین در اقیانوس آرام و هند بفرستد.

طبق وب سایت Business Times ، اقدام ایالات متحده برای نشان دادن قدرت خود به چین است و در سال 2021 ، ناو هواپیمابر آمریکایی “تئودو روزولت” و چندین کشتی دیگر در نزدیکی آبهای مجاور خاک چین مستقر می شوند. تاکنون مقامات چینی در مورد استقرار کشتی های جدید آمریکایی در منطقه توضیحی نداده اند.

چین سه شنبه گذشته اعلام کرد که ایالات متحده نیروها یک ناوشکن آمریکایی را از آبهای سرزمینی چین به دریای چین جنوبی بیرون کشیدند.

تیان جونلی سخنگوی ستاد مرکزی چین جنوبی گفت نیروهای چینی یک ناوشکن تهاجمی آمریکایی را سرنگون کردند. این مقام نظامی چین افزود: چنین اقدامی از سوی ایالات متحده نقض جدی حاکمیت و امنیت چین است.

ارتش چین اخیراً اعلام کرد که دو موشک پیشرفته را در دریای چین جنوبی آزمایش می کند و اهداف از پیش تعیین شده را مورد اصابت قرار می دهد. ارتش چین اخیراً (دونگ) با موفقیت دو موشک دانگ فنگ 26 و دانگ فنگ 21 را از طریق “جزایر پارسل” در دریای شیشه شرقی به اهداف از پیش تعیین شده شلیک کرد. این آزمون یک روز پس از ایالات متحده انجام شد زیر 3 سال هواپیمای جاسوسی به طور غیرقانونی در منطقه ای که نیروی دریایی چین مانور داده پرواز کرد.

وانگ جیانگ سو ، یک مقام نظامی سابق چین ، گفت که این اخطار متوجه ایالات متحده است و از این کشور خواست که هیچ اقدام نظامی خطرناکی انجام ندهد. سانگ ژانگ پینگ ، یکی دیگر از مقامات ارشد ارتش سابق چین ، گفت که این ماموریت به وضوح نشان می دهد که چین می تواند با موشک های دوربرد به کشتی های متوسط ​​یا بزرگ حمله دقیق کند.

موشک دانگ فنگ -26 برد 4000 کیلومتری دارد و قادر است کلاهک های متعارف یا هسته ای را علیه اهداف زمینی یا دریایی حمل کند. برد دانگ فنگ -21 نیز 1800 کیلومتر است و اولین موشک بالستیک ضد کشتی جهان محسوب می شود.

انتهای پیام