سلامت و دانش

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیر عامل MDA در بیانیه‌ای گفت: «تصاویر توسط ما از ماهواره‌ها گرفته شده است که به دلیل توانایی آنها در مشاهده شرایط اقلیمی، به همراه سایر منابع بصری شرکت‌های تجاری منحصر به فرد است. ما می خواهیم گزارش های اطلاعاتی جامع و به روزی را برای اوکراین ارائه دهیم.

وی افزود: ما سپاسگزاریم که می‌توانیم از قابلیت‌های رادار ماهواره‌ای خود برای کمک به این تلاش‌های بین‌المللی استفاده کنیم و به انجام هر کاری که در توان داریم برای کمک به دولت اوکراین برای محافظت از شهروندانش ادامه دهیم.

McDonald’s, Detailler & Partners که به اختصار MDA نامیده می شود، یک شرکت چندملیتی کانادایی در زمینه ارتباطات و فناوری است. این شرکت در سراسر کانادا و ایالات متحده شعبه دارد. از مهمترین محصولات این شرکت می توان به “کانادا” که توسط شاتل فضایی ناسا استفاده می شد و همچنین “کانادا” و “دکستر” که توسط ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شد، اشاره کرد.

«کانادرم» مجموعه ای از بازوهای مکانیکی است که بر روی شاتل های فضایی و ایستگاه های فضایی برای حمل محموله و اجسام خارجی در پیاده روی های فضایی نصب می شوند. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است.

قابلیت های رادار “MDA” قابل توجه است. به عنوان مثال، این شرکت ماهنامه “رادارست-2” را که از 2 دسامبر به دور این سیاره می چرخد ​​و همچنین سه فضاپیم “صورت فلکی رادارست” را که در ماه ژوئن با شرکت “اسپیس ایکس” مرتبط می شود، پرتاب کرده است. مدار زمین منعکس شد

در بیانیه کوتاه گرینلی مشخص نشده است که کدام MDA به تصاویر ماهواره های دیگر شرکت ها نگاه خواهد کرد.

برخی از احتمالات وجود دارد. به عنوان مثال، Capella Space در کلرادو مستقر است، با تصاویری از “SAR” از اوکراین در حال حمله به روسیه؛ بلافاصله توسط روسیه و هوافضا توسط Maxar Technologies، Planet ضبط شده است. (BlackSky) و (BlackSky) موفق به ثبت تصاویری از تجاوز روسیه به اوکراین و غیرنظامیان وارد شهر محاصره شده “ماریوپل” اوکراین می شوند.

46