بین المللی

مجله انگلیسی: ایران دیگر برای آمریکا تهدید نیست

این مجله انگلیس در تحلیلی در روز جمعه ، تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا مبنی بر كاهش حضور نظامی خود در عربستان سعودی را نشانه ای از توافق نامه غیررسمی نفتی بین دو كشور علیه امنیت توصیف كرد.

در تجزیه و تحلیل ، مجله Spectator تصمیم دولت ترامپ مبنی بر حذف دو سیستم دفاع ضد موشکی پاتریوت از عربستان سعودی را “تعجب آور اما همچنین با” استانداردهای عجیب و غریب “آن توصیف کرد.

ترامپ پس از اینکه ایران آن را متهم به انجام حملات هواپیماهای بدون سرنشین و موشکی به زیرساخت های نفتی عربستان سعودی کرد ، در سپتامبر سال گذشته ارتش را راه‌اندازی کرد.

مخاطبان عربستان سعودی اکنون دارای دو سیستم موشکی پاتریوت در پایگاه هوایی پرنس سلطان در وسط بیابان سعودی هستند. هر دو سیستم برای محافظت از خانواده سلطنتی و منابع اقتصادی آنها در منطقه طراحی نشده اند ، بلکه برای تأمین 2500 سرباز آمریکایی مستقر در پایگاه های نظامی از راه دور ساخته شده اند. برای محافظت از سربازان است.

این مجله انگلیسی گزارش داد که دو فروند جنگنده آمریکایی نیز این منطقه را به عنوان خبر بد برای عربستان سعودی ترک کرده اند. “به خصوص پس از انقلاب 1979؟”

سکرت در پاسخ به این سؤال که آیا ترامپ می تواند نظر خود راجع به استراتژی آمریکا در خاورمیانه از اواسط دقیقه تغییر دهد ، گفت:

تصمیم ناگهانی ترامپ این بار پس از نزاع تلفنی میان ترامپ و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بر سر قیمت نفت صورت می گیرد.

روزنامه وال استریت ژورنال روز پنجشنبه گزارش داد كه آمریكا سیستم ضد موشك پاتریوت را از عربستان سعودی در حال خارج كرد.

علاوه بر این ، مقامات آمریكا گفته اند كه دولت آمریكا در نظر دارد كاهش سایر توانایی های نظامی خود در عربستان سعودی را كاهش دهد. وال استریت ژورنال گزارش داد که این تصمیم توسط ایالات متحده در عربستان سعودی برای مقابله با ایران گرفته شده است. ارتش آن را پایان اجرای برجام می داند.

ایالات متحده مقامات می گویند که ایالات متحده در پی حمله به تأسیسات نفتی عربستان ، چهار سیستم پاتریوت را از عربستان سعودی به همراه ده ها نفر از پرسنل ارتش این کشور در حال عقب نشینی می کند.

منابعی به نقل از وال استریت ژورنال می گویند دو اسکادران جنگی ایالات متحده نیز منطقه را ترک کرده اند و مقامات آمریکایی به زودی به فکر کاهش حضور دریایی ایالات متحده در خلیج فارس خواهند بود.

تصمیم پنتاگون مبنی بر عقب نشینی سامانه ضد موشکی خود از عربستان سعودی براساس ارزیابی برخی از مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه تهران اکنون یک پایگاه نظامی آمریکاست ، است. تهدیدی فوری برای منافع استراتژیک نیست.

در پاسخ به حمله ائتلاف سعودی در سپتامبر گذشته ، ارتش یمن پالایشگاه های باکیک و خوریز را در تأسیسات نفتی آرامکو سعودی هدف قرار داد و آن را عملیاتی “محاصره دوم” خواند.

آسوشیتدپرس روز پنجشنبه به نقل از یک مقام آمریکایی اظهار داشت واشنگتن قصد دارد دو سامانه ضد موشکی پاتریوت و برخی از مبارزان این کشور را از عربستان سعودی خارج کند.

آسوشیتدپرس تصمیم در مورد تنش های نفتی بین دولت های آمریکا و عربستان را مقصر دانست و نوشت که تنش های بین عربستان سعودی و دولت ترامپ بر سر تولید نفت است.

این مقام به آسوشیتدپرس گفت كه آمریكا دو سیستم ضد موشكی را كه قبلاً برای محافظت از تأسیسات نفتی عربستان سعودی تنظیم شده بود ، حذف كرده و دو سیستم پاتریوت را در فرودگاه شاهزاده سلطان حفظ كرده است.

یک مقام آمریکایی گفت که حدود 300 سرباز ارسال شده به عربستان سعودی با هر دو سیستم نیز اعزام می شوند.

آسوشیتدپرس نمی گوید آیا تصمیم دولت ترامپ درگیری نفتی بین ایالات متحده و عربستان سعودی درگیر بوده است یا خیر.

مقامات گفتند سیستم دفاع موشکی تاد ایالات متحده در عربستان سعودی باقی خواهد ماند. سیستم تاد با ارائه دفاع در برابر موشک های بالستیک که از جو زمین خارج می شوند ، مأموریت پاتریوت را تکمیل می کند.

310311 است