نماد سایت ماه نیوز

محله تهرانسر و راز های این محله در امتیاز 22

تهرانسر نام محله‌ای در غرب تهران است که از شمال به و محله و از جنوب به و از شرق به و محله شهرک آسمان و از غرب به و محله شهرک استقلال و شهرک دریا محدود شده‌است. محله تهرانسر قبلاً در محدودهٔ بود ولی از سال ۱۳۸۳ خورشیدی به بعد و در حال حاضر در واقع است.

در گذشته به خصوص در دوران سلطنت محدودهٔ تهرانسر کنونی و نواحی اطراف آن جزو شکارگاه‌های سلطنتی محسوب می‌شده‌است. همچنین وجود چشمه‌ای در اطراف (بزرگراه مهدوی کنی) در نزدیکی شهرک فاطمة الزهرا کنونی باعث مهم‌تر شدن این منطقه بوده‌است. در اوایل قرن سیزدهم و در زمان سلطنت شخصی بنام خواستار خرید چشمه می‌شود و با پرس و جو متوجه می‌شود که این چشمه به شخصی به نام فرمانفرما از نوادگان تعلق دارد، با پرداخت مبلغ حدود ۱۳ هزار تومان آن چشمه را از او خریده و با ساخت خانه‌هایی در اطراف آن و ساکن کردن چندین خانواده از اهالی و در آنجا، آن ناحیه را تبدیل به روستایی به نام می‌کند. او با پرداخت حقوق به ساکنان روستا از آن‌ها می‌خواهد که بر روی زمین‌های اطراف کشاورزی کنند و با این کار خود را مالک تمام نواحی اطراف آن چشمه می‌کند.

لازم است ذکر شود در داخل سندهای قدیمی (منقوله دار) املاک تهرانسر جملهٔ: ” از اراضی ” نوشته شده‌است.

بعد از مدتی در حدود سال ۱۳۳۱ هجری خورشیدی کارمندان برای ساخت منازل مسکونی برای کارکنان این شرکت، این ناحیه را انتخاب کرده و بعد از مذاکره با حدود یک میلیون مترمربع از زمین‌ها را خریداری و شروع به می‌نماید و نام این محدوده را تهرانسر می‌گذارد. و در آن تعدادی خانه‌های ویلایی (باغ ویلا) با متراژ حدود ۵۰۰۶۰۰ متری و تعداد ۲۵ باب مغازه احداث می‌کند.

وبسایت امتیاز 22 یکی از معتبرترین وب سایت املاکی در منطقه 22 و منطقه 21 تهرانسر می باشد، و جهت اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

محله‌های تهرانسر:

– “”محلهٔ تهرانسر اصلی””: که همان محله ای است که در دههٔ ۳۰ خورشیدی توسط تعاونی کارکنان شرکت ملی نفت بنیان‌گذاری شد، البته بعدها تعدادی از هموطنان عرب زبان نیز در این محله سکونت پیدا کردند .”این محله از شمال به ( فعلی)، از جنوب به خیابان سی ام (عاشوری فعلی) و خیابان بیست و نهم (ترابی فعلی)، از غرب به خیابان باشگاه نفت (شهید محمود خسرو پرویز فعلی) و از شرق به خیابان نفت شمالی محدود می‌شود.”

– “”محلهٔ “” برای کارکنان شکل گرفته‌است. “این محله از شمال به محدودهٔ ، از جنوب به ( فعلی)، از غرب به خیابان ارج (بلوار گلها فعلی) و مجتمع‌های مسکونی گلها و از شرق به محدودهٔ محدود می‌شود.” نام جدید این شهرک به نام “” تغییر یافته‌است.

– “”محلهٔ مجتمع‌های مسکونی گلها”” برای کارکنان سازمان غله و ادرات گمرک و … شکل گرفته‌است. این مجتمع شامل ۱۶ برج مسکونی می‌باشد.”این محله از شمال به محدوده ، از جنوب به و محدودهٔ ، از غرب به خیابان ارج (بلوار گلها فعلی) و از شرق به محدود می‌شود.”

– “”محلهٔ شهرک المهدی”” برای کارکنان سازمان‌های دولتی شکل گرفته‌است. در قالب آپارتمان‌های سه طبقه ساخته شده‌اند. این پروژه شامل ۴ برج مسکونی می‌باشد. “این محله از شمال به محدودهٔ ، از جنوب به محدودهٔ ، از غرب به خیابان ارج (بلوار گلها فعلی) و از شرق به محدودهٔ محدود می‌شود.”

– “”محلهٔ شهرک کاظمیه”” در دههٔ ۷۰ خورشیدی برای ساکنین سابق (خیابان هلال احمر) شکل گرفت. “این محله از شمال به شهرک گلها، از جنوب به محدودهٔ ، از غرب به خیابان ارج (بلوار گلها فعلی) و از شرق به محدودهٔ محدود می‌شود.”

– “”محلهٔ شهرک بازرگانی”” برای کارکنان شکل گرفته‌است. “این محله از شمال به و ( فعلی)، از جنوب به خیابان نهم، از غرب به بلوار ششم و از شرق به خیابان ارج (بلوار گلها فعلی) محدود می‌شود.”

انتقال مترو به تهرانسر

در تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۹۷ خورشیدی پی بازدید و رئیس از طی گفتگو رئیس وقت تهران از رسیدن خط ۴ از به تهرانسر خبر داد. اما بعد از رونمایی از چهار خط جدید مشخص شد که دو ایستگاه برای محلهٔ تهرانسر در خط ۱۱ در نظر گرفته شده. که از بلوار چوگان در شروع و با عبور از و دو ایستگاه در تهرانسر وارد خواهد شد.

مساجد و ابنیه فرهنگی

مراکز تفریحی

مراکز بهداشتی درمانی[]

مراکز مهم دولتی[]

مدارس تهرانسر

 

خروج از نسخه موبایل