استانی

محیط زیست و خبرنگار – ماه نیوز

امسال ما در حالی روز خبرنگار را جشن می گیریم که فضای ایران هنوز در سوگ مرگ دو روزنامه نگار جوان به نام های مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی است که در یک مأموریت خبری در تصادف رانندگی جان باختند. آنها نمادی از روزنامه نگاران هستند که محیط زیست را با تمام وجود از آتش و سیل تا خاک و خشکسالی پوشش می دهند.

در طول سال های خدمت من در سازمان حفاظت محیط زیست ، توجه ویژه به مسائل زیست محیطی همیشه یکی از رویاهای من برای خبرگزاری های رسمی ، روزنامه ها و رادیو و تلویزیون بوده است. این موضوع نباید برای آنها یک موضوع حاشیه ای ، تزئینی یا لوکس باشد و آنها باید به اندازه اهمیت اخبار و رویدادهای ورزشی به اهمیت محیط توجه کنند.

بحران زیست محیطی ، تغییرات آب و هوایی و دست اندازی به طبیعت که او را عصبانی کرد به سرعت توجه همه را به خود جلب کرد و روزنامه نگاران که اخبار اجتماعی را انتخاب کردند ناگهان متوجه شدند که منظور از “محیط زیست” نه تنها حیات وحش ، بلکه محیط زیست در هر کجا که زندگی باشد. به عبارت دیگر ، وقتی آلودگی هوا در شهرها به حدی رسید که شهروندان بدون نفس می ماندند ، مشخص شد که رشد بی رویه چه پیامدهای وحشتناکی را به دنبال خواهد داشت و نه تنها رشد اقتصادی می تواند جیب ها را پر کند ، بلکه هوا را از اکسیژن خالی کند.

هنگامی که سیل به یک تهدید دائمی تبدیل شد ، برخی از رسانه ها گمانه زنی کردند که جنگل زدایی و چرای بیش از حد ، در ریشه چرای بیش از حد و فوران های بدون چارچوب کشاورزی است. تنها زمانی که گرد و غبار شهرها را مانند یک پتو پیچانده بود ، کسانی که فهمیدند از بین بردن تالاب ها و دستکاری در آنها باعث بلند شدن زمین از زمین شد و ..

بدون تلاش روزنامه نگاران ، این امکان وجود نداشت که مردم اطلاعات زیادی در مورد محیط زیست داشته باشند. اگر افکار عمومی امروز نگران محیط زیست باشند ، نسبت به حیوان آزاری واکنش شدیدی نشان می دهند.، هجوم رفتگران طبیعت آغاز شده است ، آنها علیه شکار غیرقانونی حرکت می کنند ، مدیران و مسئولان را در زمینه مسائل زیست محیطی به چالش می کشند ، از محیط بانان حمایت کرده اند و … همه اینها مدیون تلاش شبانه روزی روزنامه نگاران است. آنها با کمترین حقوق و مزایا ، از طبیعت ایران حمایت کرده و به محیط زیست و دوستداران محیط زیست کمک کرده اند.

من از تلاش همه روزنامه نگاران نزدیک یا دور در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان برای رفع نواقص و حرکت به سمت کیفیت بهتر قدردانی می کنم و از همه به خاطر تلاش های همکاران محترم تشکر می کنم. آنها به خوبی پوشش می دهند تا امروز ما بتوانیم به تلاش صادقانه خود برای انجام وظایف و ماموریت های متنوع و متنوع سازمانی ادامه دهیم.

* مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

48