نماد سایت ماه نیوز

مراقبت های بعد از ژل شست و شیو صورت

تزریق چربی به صورت یکی از راه‌های افزایش زیبایی و جوانسازی است. این روش ساده و غیرتهاجمی بوده و دوران نقاهت آسانی نیز دارد اما برای اینکه بهترین نتیجه را از تزریق ژل و فیلر بگیرید و عوارض بعد از تزریق ژل را به حداقل برسانید باید مراقبت‌هایی را انجام دهید. یکی از این مراقبت‌ها شستشوی درست صورت پس از تزریق ژل است. در این مقاله از کلینیک صدف با ما همراه باشید تا تمام نکات شستن صورت بعد از را بررسی کنیم.

پوشیدن لباس مناسب پوشیدن لباس مناسب هم می‌تواند بسیار مهم باشد. لباس‌هایی که دکمه یا زیپ نداشته و بسته هستند هنگام پوشیدن ممکن است فشار زیادی به صورت وارد کنند پس بهتر است در دو هفته اول بعد از تزریق از لباس‌هایی که دکمه یا زیپ دارند یا یقه بسیار آزادی دارند استفاده کنید. دقت در مصرف دارو‌‌ها و مشورت با پزشک ممکن است پزشک جهت دردهای احتمالی یا کاهش تورم بعد از تزریق داروهایی را تجویز کند. داروهای مصرفی پزشک را به دقت و به موقع مصرف کنید تا به سرعت بهبود یافته و دوران نقاهت را به راحتی پشت سر بگذارید.

صبوری و دوری از استرس در نهایت برای مشاهده نتایج صبور باشید. تورم و کبودی کاملا طبیعی است.  استرس را از خود دور کنید زیرا استرس باعث می‌شود عملکرد طبیعی بدن مختل شده و عوارض در مدت زمان بیشتری محو شوند. تنها کاری که باید انجام دهید مراقبت اصولی و انجام دقیق توصیه‌های پزشک است. استفاده از بند رایج‌ترین روش اصلاح صورت است. برخی از خانم‌ها اغلب بلافاصله پس از بند انداختن، مشکلات پوستی خاصی را تجربه می‌کنند، اغلب از قرمزی و جوش بعد اصلاح صورت شکایت دارند. اگر پوست حساسی دارید، به راحتی می‌توانید با رعایت چند نکته ساده از این مسائل جلوگیری کنید.

  1. از یخ استفاده کنید برای مقابله با جوش بعد اصلاح صورت و تسکین هرگونه پف یا قرمزی، می‌توانید بلافاصله پس از بند انداختن یخ یا هر کمپرس سرد دیگری را روی پوست خود قرار دهید. بهترین راه برای به حداقل رساندن قرمزی و التهاب پوست، خنک کردن پوست با کیسه یخ بلافاصله پس از بند انداختن است، کافی است به مدت چند دقیقه پوست را کمپرس سرد کنید. مراقب باشید یخ را مستقیماً روی پوست قرار ندهید، از یک دستمال تمیز استفاده کنید تا یخ و کمپرس سرد را بپیچید و سپس آن را به آرامی روی پوست تحریک شده قرار دهید تا تسکین یابد.
  2. ژل آلوئه‌ورا آلوئه‌ورا دارای خواص تسکین دهنده و ترمیم کننده شگفت‌انگیز پوست است، به همین دلیل است که اکثر محصولات مراقبت از پوست حاوی این ماده طبیعی هستند. ژل آلوئه‌ورا خواص تسکین دهنده دارد و می‌تواند تا حد قابل توجهی به کاهش التهاب و قرمزی کمک کند. برای به حداقل رساندن قرمزی و التهاب پوست، پس از بند انداختن مقداری ژل آلوئه‌ورا به پوست خود بزنید.
  3. روی پوست گلاب اسپری کنید از آنجایی که گلاب دارای خواص ضدالتهابی است، می‌تواند به کاهش قرمزی پوست تحریک شده کمک کند. می‌توانید در طول روز مقداری گلاب را روی پوست اسپری کنید. گلاب علاوه بر آرام کردن سوزش و جلوگیری کردن از جوش بعد اصلاح صورت، به بازیابی بافت طبیعی پوست به شیوه‌ای آرام کمک می‌کند.
  4. روغن درخت چای یکی دیگر از نکات پیشنهادی ما برای مراقبت از پوست پس از بند انداختن برای جلوگیری از جوش بعد اصلاح صورت استفاده از است. روغن درخت چای نیز التهاب را کاهش می‌دهد و به ترمیم پوست کمک می‌کند. برای کاهش قرمزی و التهاب پوست، پس از بند انداختن مقداری روغن درخت چای را به یک پد پنبه‌ای آغشته کنید و به آرامی روی پوست بکشید.
  5. پوست را مرطوب کنید برای جلوگیری از التهاب و جوش بعد اصلاح صورت، پوست خود را تا حد امکان آبرسانی کنید. بعد از بند انداختن یک لوسیون مرطوب کننده سبک روی پوست بمالید زیرا به درمان پوست تحریک شده تا حد زیادی کمک می‌کند. به عنوان بخشی از برنامه زیبایی روزانه یا شبانه خود، از مرطوب کننده‌ای استفاده کنید که حاوی عطر یا الکل نباشد ()، زیرا این مواد می‌توانند روند بهبودی شما را متوقف کرده و باعث تحریک بیشتر پوست شوند. ژل شستشو صورت ویتابلا قدم اول روتین شما .
  6. از لایه برداری خودداری کنید لایه برداری یک روال زیبایی برای از بین بردن سلول‌های مرده‌ای است که پوست را مسدود کرده‌اند با این حال، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا چند روز پس از بند انداختن یا وکس صورت، از لایه برداری پوست خودداری کنید. انجام این کار ممکن است پوست را بیشتر تحریک کند و باعث مشکلات پوستی نظیر التهاب و جوش بعد اصلاح صورت شود. اجازه دهید پوستتان به طور کامل بهبود یابد و سپس از لایه‌بردارهایتان استفاده کنید.
  7. درمان ضد آکنه را کنار بگذارید اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، به احتمال زیاد از محصولاتی برای مقابله با آن استفاده می‌کنید. این محصولات حاوی موادی مانند بنزوئیل پراکسید هستند که می‌توانند پوست را بیشتر تحریک کرده و در برخی موارد پوست را بسوزانند. پیشنهاد می‌کنیم تا چند روز پس از بند انداختن یا وکس صورت، از درمان ضد آکنه خودداری کنید و تنها پس از بهبودی پوست روتین خود را از سر بگیرید. محصولات بهداشتی دکتر بیز بهترین انتخاب برای شما .
  8. از قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید خودداری کنید پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از التهاب و جوش بعد اصلاح صورت، با دوری کامل از نور مستقیم خورشید، احتمال تحریک بیشتر پوست خود را کاهش دهید. چه پوست نرمال داشته باشید و چه پوست حساس، بلافاصله پس از بند انداختن و اصلاح صورت از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. به این دلیل که اشعه‌های مضر فرابنفش می‌توانند به شدت روی پوست شما تأثیر بگذارند و مشکلاتی ایجاد کنند که ممکن است بعداً درمان آن دشوار باشد.
  9. از بخار و گرما دوری کنید سعی کنید بلافاصله پس از بند انداختن و اصلاح صورت از قرار گرفتن در معرض گرما خودداری کنید زیرا باعث خشکی و ترک خوردن پوست می‌شود. بنابراین، اگر برای اسپا یا سونا پس از بند انداختن برنامه‌ریزی کرده‌اید، قطعاً زمان مناسبی نیست. همچنین حداقل تا دو ساعت پس از بند انداختن نباید حمام یا دوش آب گرم یا بخار گرفته شود. این کار مشکلات پوستی شما را بیشتر خواهد کرد.
  10. از لمس پوست صورت خودداری کنید هنگامی که موهای صورت خود را اصلاح می‌کنید، منافذ باز می‌شوند، برای مدتی حساس باقی می‌مانند و مستعد تحریک می‌شوند. اگر بعد از بند انداختن نواحی اصلاح شده پوست را با دست خود لمس کنید، تمام گرد و غبار، کثیفی و باکتری‌ها از انگشتان شما به منافذ باز پوست منتقل می‌شود و در نتیجه باعث قرمزی و التهاب پوستی می‌شود. بنابراین، برای جلوگیری از التهاب و جوش بعد اصلاح صورت، حداقل تا 24 ساعت پس از بند انداختن، از لمس ناحیه اصلاح شده خودداری کنید.
  11. از لوازم آرایشی دوری کنید در نهایت سعی کنید حداقل به مدت 12 ساعت از استفاده از انواع محصولات آرایشی خودداری کنید زیرا احتمال زدن جوش بعد اصلاح صورت را افزایش می‌دهد. محصولات مراقبت از پوست و آرایش مملو از مواد شیمیایی و همچنین اقلام حاوی عطر مصنوعی هستند. کرم ضد آفتاب ویتابلا ایتالیایی را در روتین خود استفاده کنید .

فواید بند انداختن صورت

بند انداختن یک روش رایج و پرکاربرد است که برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می‌شود. اگرچه امروزه چندین روش دیگر برای از بین بردن موهای زائد مانند کرم‌ها ، لوسیون‌ها، وکس و موارد دیگر وجود دارد، اما بند انداختن همچنان بر محبوبیت و مقبولیت حاکم است. با اینکه انتخاب‌های بی‌شماری برای رفع موهای زائد وجود دارد، اما وقتی نوبت به اصلاح پوست ظریف صورت می‌رسد، نخ‌ها از همه آنها پیشی می‌گیرند. بند انداختن با ویژگی‌های زیر متمایز می‌شود:

سخن پایانی

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، بند انداختن صورت یک روش ساده، ایمن و مؤثر برای رفع موهای زائد است که برای انواع پوست مناسب است. حتی اگر پوست حساسی دارید این روش اصلاح صورت برای شما مناسب است. اکثر خانم‌ها بعد از بند انداختن صورت خود، التهاب و جوش را تجربه می‌کنند، اگر چند نکته ساده مراقبت از پوست را بعد از هر جلسه بند انداختن دنبال کنید، به شما کمک کنند تا از همه مشکلات التهاب پوست جلوگیری کنید. در این راهنما چند نکته برای مراقبت از پوست برای جلوگیری از التهاب و جوش بعد اصلاح صورت آورده شده است.

خروج از نسخه موبایل