اقتصادی

مرغ دوباره گران می‌شود؟ – ماه نیوز

سازمان بخش خصوصی معتقد است که اگر تغییری در سیاست های اجرایی دولت ایجاد نشود ، ممکن است قیمت مرغ دوباره افزایش یابد.

بر اساس آن ، حدود سه سال پیش ، ایالات متحده سرکوب اقتصاد ایران را آغاز کرد. با از سرگیری تحریم ها ، دولت اعلام کرد برای جلوگیری از افزایش قیمت برخی کالاهای مصرفی ، این محصولات را با ارز دولتی ، 500 تومانی که یک بخش کلیدی است ، می فروشد.

با توجه به اینکه ایران برای تأمین خوراک طیور به واردات نیاز دارد ، دولت سالهاست اصرار دارد که ارز دولتی به این بخش اختصاص یابد و علی رغم انتقاد از فعالان ، این کار را ادامه داد. اگرچه این روند در سال جاری نیز ادامه داشت ، اما به دلیل مشکلات اداری و نظارتی ، قیمت مرغ در بازار افزایش چشمگیری یافت و این مشکلات جدیدی را برای مردم ایجاد کرد.

اگرچه ارز 00 هزار و 200 تومانی در دستور کار قرار دارد ، اما حداقل در شش ماهه نخست امسال ، طبق برنامه مشترک پارلمان و دولت ، نامه اخیر یک نهاد بخش خصوصی به معاون اول رئیس جمهور نشان می دهد. که اوضاع در این منطقه دشوار خواهد بود.

در بخشی از این نامه که توسط اتاق بازرگانی و صنایع تهران منتشر شده است: از هفته آخر سال 1399 ، ارز توسط بانک مرکزی برای نهاده های دام و طیور تخصیص و تأمین نشده است. در عین حال ، برنامه ریزی برای واردات کالاهای اساسی در شرایط بحرانی نیاز به اقدام به موقع ، مداوم و بدون وقفه دارد و تخصیص ارز باید مستمر و سازگار باشد. تأخیر ، حتی کوتاه مدت ، اثرات بسیار مخربی دارد که به راحتی قابل جبران نیست. تجربه سال گذشته این را ثابت می کند.

این سازمان از معاون اول رئیس جمهور خواست كه بلافاصله وارد این مقوله شود و با تخصص و غرور خود ارز مورد نیاز برای واردات نهاده های دام و طیور و صدور سپرده از گمرك و صادرات به كشور را تهیه و توزیع كند. . از سد عبور کرده و از خطر کمبود و نوسانات و عوارض قیمت جلوگیری کنید.

انتهای پیام