استانی

مرکز بین المللی اسلامی کیش دهه فجر به بهره برداری می رسد

به گزارش اخبار آنلاین کیش نیوز ، غلامحسن مظفری ، رئیس و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ، هنگام بازدید از پروژه ساخت مسجد سمن در حین تاسیسات نصب شامل سه سیستم هوای تازه ، چیلرها ، سیستم های “VEF” ، اعلام حریق و خاموش کردن ، پروژه. گچ در خط سوم با استفاده از کتیبه هایی که توسط هنر معماری داخلی و آیات زیر استاد برجسته کشور ، گنبد ایجاد شده ، قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از تحقق یک مناسبت بزرگ در فضایی بسیار لوکس و ارزشمند از نظر معماری و نوع رویکرد مورد استفاده در مسجد سمن در جزیره کیش ابراز خرسندی کرد. وی گفت: این ساخت و ساز یک مجموعه سیاسی ، مذهبی و دائمی است. موردی است که مورد توجه اقشار مختلف جامعه محلی و خارجی قرار گرفته و علاقه مندان زیادی را به خود جلب می کند.

موزفری با بیان اینکه نوع هنر معماری در حال تدوین کتاب است ، توجه اساتید و دانشجویان معماری را به خود جلب می کند و باعث محبوبیت بیشتر عملیات مرکز می شود: این مرکز باید دارای برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت باشد. کیش پیش بینی و چشم انداز دانشگاه بین المللی اسلامی است.

وی افزود: خاص بود. منطقه و مسجد ممنوع از ویژگیهای مهمی است كه در كنار هم قرار گرفت و كار این مسجد با اهداف كلامی فراتر از فعالیت مركز اسلامی بین المللی كیش است و به طور طبیعی طی قرنهای متمادی تأثیرات و نتایج مثبتی داشته است. ” او در جامعه خواهد بود.

غلامحسین مظفری پیش نویس قانون را اساس اصلی شکل گیری و فعالیت مرکز بین المللی اسلامی کیش دانست و افزود: ما می توانیم با بهره گیری از دیدگاه ها و تجارب شخصیت های برجسته و با برگزاری منظم 4 رویداد ملی ، از پتانسیل و پتانسیل منطقه استفاده کنیم. و در هر فصل از سال ، ما رویدادهای بین المللی سالانه را در این زمینه ثبت می کنیم.

مظفري با بيان اينكه با هماهنگي رويدادهاي سالانه ، جايزه در نظر گرفته مي شود كه تاثير بلند مدتي خواهد داشت ، اظهار داشت: اثرات مثبت اين گام مهم ، بر تمام مناطق جهان تاثير خواهد گذاشت.

حجت الاسلام مشاور دینی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مسلمانان رستگاری با اشاره به مدیرعاملان این سازمان ، غلامحسین مظفری و نیشابور به عنوان مهد فرهنگ ، عبادت و دین به عنوان شخصیت های عملکردی و فرهنگی ، اظهار داشتند. شخصیت های علمی و مدیران سازمان های تجاری مستقر در این زمینه دارای درجات و تجربیات علمی هستند که متفاوت از اماکن مذهبی است و به موضوعات شناختی پویاتر و پیشرفته تری نیاز دارد و آنچه را باید از آموزه های اهل بیت به زبان مدرن آموخت. فراهم كردن.

راستگری با نقل حدیثی از امام رضا (ع) گفت: “دانش ما زیبا ، دلپذیر و م effectiveثر است. اگر حقیقت دانش بیان شود ، مردم از هر سطح و جمعیتی جذب می شوند.”

وی با بیان اینکه بودجه این فضا با امکانات و معماری از توان متخصصان سطح بالا از داخل و خارج کشور از جمله موارد مربوط به نورپردازی ساختمان استفاده شده است ، افزود: طبق سفارش سازمان منطقه آزاد کیش ، کلیه هزینه های این مجموعه پرداخت می شود ؛ طبق قانون می توانیم این پروژه را با کمک افراد و سازمان به پایان برسانیم.

حجت الاسلام و المسلمین راستگاری خاطرنشان کرد: “مرکز اسلامی بین المللی کیش” این امکان را دارد که محافل بزرگ مذهبی ، مذهبی و علمی را سازماندهی کند.

راستاگیری افزود: پست کرونا نه تنها مسائل کشوری ، بلکه مسائل دینی نیز دارد و این مباحث و دشواری ها با گفتگوهای مختلف و ملت های مختلف در این محیط با مباحث امام رضا (ع) مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

مشتاق مشتاقی ، سرمایه گذار این مجموعه ، با اشاره به هدف ، تعهد ، ابعاد سیاسی و عبادی مسجد به عنوان نماد ، نمونه و عنصر معماری اسلامی در منطقه ، از حمایت سازمان منطقه آزاد کیش تشکر کرد و گفت: این اقامت پیش بینی می شود ، زیرا این فقط یک مسجد نیست که طبق روال متداول در کشور اداره می شود بلکه یک مسجد زنده نیز وجود دارد و حتی کسانی که قصد نماز ندارند می توانند از ظرفیت و معماری استفاده کنند از موارد استفاده شده در این مجموعه دیدن کنید.

مشتاقی با اشاره به اینکه قانون “مرکز اسلامی بین المللی” با نظر اساتید تهیه شده است ، افزود: باید از دانشگاه دعوت شود و این مرکز باید بستری برای سازماندهی برنامه ها در سطح منطقه ای و بین المللی باشد.

وی در مورد مراحل برداشته شده و پیشرفت عملیات اجرایی مسجد مایع منی گفت: تاکنون 820 هزار نفر کار کرده اند که در این فضا 1 هزار متر و 10 هزار متر به اضافه 300 تن برش و برش سنگهای گاو و 250 تن گچ کاری کرده اند. برای کار در زیر این سنگها از گوشه ها ، میله های گرد و آهن ساخته شده است و ورودی اصلی آن از چوب ساج برمه ای ساخته شده است و بخشی از عمارت نیز تهیه شده است و درهای داخلی آن از چوب ساج آفریقایی به میزان 23 متر مربع ساخته شده است.

مشتاق مستکی با اشاره به تراشکاری هر قطعه سنگ که 25 روز و 24 ساعت طول می کشد ، گفت: “با استفاده از سیستم های رباتیک و CNC ، ما سعی کردیم این ساختمان را آماده بهره برداری کنیم و هدف نور است.” است. معماری و ساخت مسجد در ایران را تغییر داده و از حالت تکراری آن را در طرح جدید اعمال کنید.

سعید پورعلی ، معاون وزیر فرهنگ و امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: “قبل از اجرای پروژه مسجد ، ما مراکز بزرگ اسلامی را در هانبورگ ، لندن ، واشنگتن و وین مطالعه کردیم و گزارشی تهیه کردیم و در اختیار افراد درگیر در مجموعه قرار دادیم.” آنها مسئله زندگی مسلمانان را در دنیای مدرن تا حد زیادی حل کردند و همین مسئله که ذکر شد باید پیش بینی های لازم را درباره مرکز بازاندیشی مذهبی انجام دهد.

48