سلامت و دانش

مسخره کردن بی‌ام‌و توسط سازنده ال ۹۰/ عکس

آپشن‌ اشتراکی ایده جدیدی است که ب‌ام‌و و چند خودروساز بزرگ دیگر روی آن مانور می‌دهند. در این ایده با آنکه سخت‌افزار و نرم‌افزار لازم برای کارکرد یک قابلیت در خودرو وجود دارد، اما جهت استفاده از آن باید حق اشتراک معینی را پرداخت کرد! شاید بدانید این ایده با انتقادهای زیادی مواجه است و افراد زیادی نسبت به رواج آن ابراز نارضایتی می‌کنند. جدیدترین منتقد این ایده، برند اقتصادی داچیا است؛ همان برندی که در کشور ما با تندر ۹۰ شناخته می‌شود. این شرکت با یک اقدام طنزآمیز، ایده ب‌ام‌و را مسخره کرده است!

ب‌ام‌و گرمکن صندلی را در برخی کشورها به‌عنوان آپشنی اشتراکی ارائه می‌کند. تیم تبلیغاتی داچیا این موضوع را دستاویز یک حرکت تبلیغاتی جالب قرار داده است و به برخی از نمایندگی‌های خود در انگلستان گفته به مشتریان کیسه مخصوص آب گرم هدیه دهند! این هدیه به‌طور رایگان اهدا می‌شود و مالکان می‌توانند در روزهای زمستانی که صندلی سرد است، از آن به‌عنوان گرم‌کن پشت یا نشیمن‌گاه استفاده کنند!

داچیا: آپشن اشتراکی، تله‌ای برای پول بیشتر!

داچیا آپشن اشتراکی را تله‌ای برای پول بیشتر می‌داند و تأکید می‌کند همه آپشن‌ها را بدون نیاز به پرداخت حق اشتراک در دسترس مشتریان خود قرار خواهد داد. این برند اقتصادی به نسخه فول از مدل‌هایی مثل ساندرو استپ‌وی، داستر و جاگر اشاره کرده و می‌گوید همه آن‌ها به‌طور استاندارد دارای آپشن گرمکن صندلی هستند.

کیسه آب گرم داچیا در نمایندگی‌های داچیا در برنت کراس لندن، ترینیتی وی منچستر و فندرود وی سوانسی عرضه می‌شود. علاقه‌مندان به این آپشن رایگان در روزهای اول و دوم فوریه می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های مذکور آن را دریافت کنند. هر نمایندگی مجاز به پرداخت ۲۵ کیسه آب گرم رایگان به ۲۵ مراجعه‌کننده اول خواهد بود.

خالق ال ۹۰، بی ام و را به تمسخر گرفت!/ عکس

«لوک براد» (Luke Broad)، مدیر داچیا در بریتانیا حرکت صنعت خودرو به‌سمت آپشن‌های اشتراکی را مغایر با ذات و ماهیت این برند توصیف می‌کند. وی معتقد است فعال‌سازی آپشن موجود در یک خودرو با پرداخت مبلغ اضافی، با سیاست‌ سادگی داچیا همخوانی ندارد و این شرکت از روند موجود دنباله‌روی نخواهد کرد.

بد نیست اشاره کنیم داچیا اعتقادی به تحمیل هزینه‌های اضافی به مشتریان ندارد! «دنیس له وات»، مدیرعامل این شرکت چندی قبل اعلام کرد نباید خریداران خودرو را به خرید تجهیزات ایمنی فعال مجبور نمود؛ چرا که بسیاری از آن‌ها این تجهیزات را غیرفعال می‌کنند.

داچیا به‌خاطر عرضه محصولات بسیار ارزان‌قیمت و اقتصادی معروف است. اما پرچمدار جدید آن، یعنی جاگر هایبرید در آلمان قیمتی برابر با ۲۳,۸۰۰ یورو دارد. این استیشن‌کراس که گران‌ترین خودروی تاریخ کمپانی است، چند هفته قبل معرفی شد. گفتنی است داچیا خود را برای معرفی یک شاسی‌بلند بزرگ‌تر از داستر آماده می‌کند. این شاسی‌بلند دو سال قبل در قالب مدلی مفهومی با نام بیگستر (Bigster) رونمایی شد و حوالی سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید.

5858