اقتصادی

مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره برخورد با مشترکان پرمصرف گاز ابلاغ شد

شرکت ملی ایران خصوصی با این‌که بخش و تجاری، اولویت نخست گازرسانی است، از ابلاغ دستورعمل مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره برخورد با مشترکان پرمصرف دولتی و مصارف غیرضروری و تجملاتی در بخش‌های دولتی و خبر داد.

به گزارش ما به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگانی در نشست مشترک با مدیران شرکت های گاز استانی سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر دستورالعمل های وزارت نفت در خصوص تامین سوخت پایدار زمستانی و هدف از برگزاری این جلسه را اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ جریان ثابت گاز در بخش های خانگی و تجاری عنوان کرد و گفت: مدیران کشوری بر اساس ابلاغیه موظف هستند با اطمینان از هدر رفت گاز یا مصرف بی مورد گاز در ادارات دولتی و مجموعه های خصوصی، رسیدگی و گزارش عملکرد روزانه آنها اجرای این مصوبه را اعلام کنید.

وی افزود: شمول این ابلاغیه شامل کلیه دستگاه ها و شرکت های دولتی وابسته به شرکت ملی گاز ایران می شود. اگر هر یک از آنها غیر ضروری و هدر برود، مانند سایر گروه های دولتی و غیردولتی، قطع می شود.

معاون وزیر نفت و گاز با تاکید بر اینکه اولویت شرکت ملی گاز ایران گازرسانی به منازل و پایداری جریان گاز مشترکان خانگی است، گفت: از نظر تجاری باید مدیریت گازرسانی به منابع مختلف انجام شود. بخش ها

چگنی با اشاره به موارد غیرضروری و اتلاف گاز در بخش‌های دولتی و غیردولتی که شامل قطع گاز خواهد بود، گفت: این موارد در اطلاعیه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی به شرکت‌های زیرمجموعه تشریح شده است، اما به‌طور مشخص می‌توان از آن برای برخی استفاده کرد. گروه های تفریحی آبی از جمله اصطخرای روباز آبگرم، بخاری های نصب شده در محیط بازارها و باغ ها و مراکز تجاری با اقدامات و مشاهدات مربوط به هر یک اشاره کرد.

وی یادآور شد: در فرآیند مدیریت مصرف گاز در دوره سرد، علاوه بر هماهنگی دستگاه های ارتباطی مانند صدا و رادیو، با توجه به اینکه این ابلاغیه به تایید مقام معظم رهبری رسیده است، نیازمند هماهنگی و همکاری همه دستگاه های مسئول هستیم. شورای امنیت ملی به عنوان یک دستور عالی برای تمامی ادارات دولتی اجباری خواهد بود و از این رو منتظریم مدیران استانی در تمامی رده ها با مدیران شرکت های گاز استان همکاری کامل داشته باشند تا انشاءالله به نتیجه برسد. وقفه ای در حفظ جریان پایدار گاز در کشور و گرم نگه داشتن منازل هموطنانمان ایجاد نشود.

پایان پیام