استانی

معاون رئیس جمهور در رشت: الزامات توسعه در کشور فراهم نیست

به گزارش اخبار ملت نیوز آنلاین: محمد بیکر نوبخت در بیست و سومین کنگره ملی همکاری دولت ، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی در قالب ارتباط تصویری اظهار داشت: سال منابع بود و توسط قانونگذار تصویب شد.

معاون رئیس جمهور گفت: علی رغم هدف رشد 1 درصدی و اشتغال یک میلیون نفر در سال ، متأسفانه با وجود تحریم ها و محاصره های اقتصادی ، منابع برای دستیابی به چنین هدفی به شدت به چالش کشیده شده است.

نوبخت با بیان اینکه ملت بزرگ ایران نظاره گر توسعه کشور در زمینه ملت سازی و توسعه است گفت: هر پنجشنبه شاهد افتتاح پروژه های زیربنایی کشور در حضور رئیس جمهور هستیم ، بنابراین باید تأکید کرد که اهداف توسعه همچنان پابرجا هستند. اما نیازهای توسعه را برآورده می کند. “اتفاق نمی افتد.”

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به لزوم توسعه صنعت و ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: برای دستیابی به اهداف علی رغم محدودیت منابع ، باید از سازوکارهای دیگر و نه توسعه استفاده کنیم.

وی نقش دانشگاه را بسیار متفاوت از وضعیت کلی توصیف کرد و افزود: ما انتظار داریم دانشگاه با روشهای جدید مبتنی بر صنایع جدید و روشهای دانش بنیان پیش برود تا صنعت بتواند به بهره وری مورد نیاز برای دستیابی به اهداف توسعه و اگر این ابزار استفاده شود. “و ما می توانیم شکافهای سنتی خود را با کشورهای صنعتی سنتی برطرف کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به توانمندی ها و پتانسیل های علمی موجود در کشورمان گفت: دانشگاه باید تلاش کند تا از این قابلیت ها و استانداردها برای کمک به صنعت استفاده کند.

نوبخات به قدرت علمی دانشمندان و اساتید دانشگاه گولان و قدرت این دانشگاه اشاره کرد و گفت: اساتیدی که در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند قدرت و قدرت تعریف رابطه با صنعت را به گونه ای دارند که ما متفاوت باشیم . با روش های سنتی: با منابع مالی و سرمایه کمتر می توانیم از دانش استفاده کنیم و نیازهای کشور را برآورده کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با ابراز امیدواری و اطمینان از توانایی های دانشگاه گیلان گفت: “ما انتظار داریم نتیجه بیست و سومین کنگره ملی همکاری دولت ، دانشگاه و صنعت برای تأمین نیازهای صنعت باشد. برای تحریم ها و محاصره اقتصادی. “

48