نماد سایت ماه نیوز

معرفی انواع روش های تبلیغات موثر اینترنتی و محیطی

دانلود رایگان تولکیت ارزیابی محتوای متنی

تلویزیون شهری asilight: این تولکیت شامل یک فایل راهنما و یک چک‌لیست است که بررسی کیفیت محتوای متنی را آسان می‌کند. با این چک‌لیست محتواهایی با کیفیت بالاتر تولید می‌کنید و نتایج بهتری از بازاریابی محتوایی می‌گیرید. 🤩

انواع تبلیغات اینترنتی

اینترنت فرصت‌های گسترده‌ای را برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه ارائه می‌دهد، بنابراین بیایید برخی از مهم‌ترین را مرور کنیم.

 ۱. تبلیغات موتورهای جستجو

نوار جستجو نقطه شروع سفر کاربران است. با وارد کردن یک کلمه کلیدی، مردم به طور عمده روی نتایج صفحه اول تمرکز می‌کنند. بازاریابی موتور جستجو به قرار گرفتن صفحات سایت شما در بالاترین رتبه‌های گوگل و موتورهای جستجو مربوط است، چه به صورت ارگانیک چه با پرداخت هزینه. Google Ads نتایج پرداخت شده را بر اساس حراج رتبه آگهی نمایش می‌دهد. شرکت‌ها قیمت خود را برای یک کلمه کلیدی خاص ذکر می‌کنند، در حالی که گوگل کیفیت و ارتباط محتوا را تحلیل می‌کند.

فرمول رتبه آگهی به شرح زیر است:

رتبه تبلیغات = قیمت پیشنهادی هزینه برای هر کلیک × امتیاز کیفیت

۲. ایمیل مارکتینگ

بازاریابی مبتنی بر ارتباط از طریق ایمیل می‌باشد که یکی از قدیمی‌ترین و تطبیق‌پذیرترین روش‌های تبلیغ اینترنتی است. چراکه بازاریابان ایمیل همیشه در جستجوی نوآوری هستند، مانند ایمیل‌های amp تعاملی که به تازگی راه اندازی شده‌اند.

۳. تبلیغات شبکههای اجتماعی

این روش شامل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست، یوتیوب، لینکدین و… است. شرکت‌ها اخبار و تبلیغات خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی از دو طریق متناسب با مخاطبان هدف تهیه می‌کنند:

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۴. تبلیغات موبایلی

این نوع تبلیغات در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها ظاهر می‌شود. شرکت‌ها می‌توانند پس از انتخاب کاربر یا نمایش تبلیغات در مرورگر بهینه شده برای دستگاه‌های تلفن همراه، با پیامک تبلیغ کنند. چنانچه قصد آشنایی با را دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۵. تبلیغات همسان (Native)

در تبلیغات همسان، محتوای آگهی با ساختاری شبیه به محیط نشر آن ساخته می‌شود و در نگاه اول تبلیغ‌ به نظر نمی‌رسد. مردم یاد گرفته‌اند که تبلیغات را نبینند و از کنارشان بی‌توجه بگذرند.

تبلیغات همسان با این نادیده‌گرفته‌شدن که کوری بنری نام دارد، مقابله می‌کند و به همین‌ خاطر، از اثربخشی و بازدهی خوبی برخوردار است. رپورتاژ آگهی‌ها و لینک‌های تبلیغاتی گوگل‌ در صفحۀ نتایج کاربران از همین جنس به شمار می‌آیند.

 ۶. تبلیغات ریتارگتینگ (Retargeting)

در ریتارگتینگ، به سراغ مشتریانی می‌رویم که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند یا با آن تعامل داشته‌اند و تلاش می‌کنیم مجدداً، آن‌ها را به مجموعه برگردانیم. این تبلیغ نرخ تبدیل بالایی دارد و حتی می‌توان گفت برای کسب‌وکار سود خالص محسوب می‌شود؛ چون نتیجۀ آن از دو حالت خارج نیست و به هرکدام که ختم شود برنده خواهد بود:

 ۷. تبلیغات کلیکی (PPC)

در این روش، آگهی در رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود و کسب‌وکار فقط به‌ازای هر کلیک هزینه پرداخت می‌کند. تبلیغات کلیکی هزینه‌های بازاریابی را کاهش می‌دهد و مجموعه را به مخاطبان هدفمندتری می‌رساند.

این تبلیغ محدود به فرمت محتوایی و رسانۀ خاصی نیست و دست کسب‌وکار را برای طراحی و شیوۀ اجرا باز می‌گذارد؛ می‌توان آن را به‌صورت بنری، همسان، پوش‌نوتیفیکیشن، تبلیغات در گوگل و ویدیویی انجام داد.

به تبلیغات اینترنتی نیاز دارید؟ تبلیغات کلیکی یکتانت را از دست ندهید

تبلیغات کلیکی یعنی تبلیغ شما در هزاران سایت پربازدید نمایش داده می‌شود و فقط در ازای تعداد کلیک‌ها هزینه پرداخت می‌‌کنید.

 ۸. تبلیغات بازدیدی (CPM)

این نوع از تبلیغات اینترنتی بر دریافت بازدید متمرکز است و برای برندینگ اهمیت زیادی دارد. محتوای آگهی در سایت‌‌ها، صفحات اجتماعی یا تلگرام قرار می‌گیرد و درنهایت، هزینۀ آن به‌ازای تعداد بازدید دریافتی محاسبه می‌شود. (یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت) به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام را خیلی راحت و سریع اجرا کنید. با کمک جریان، نیاز نیست نگران برقراری ارتباط با ادمین کانال‌های پربازدید تلگرام، صاحبان پیج‌های پربازدید و اینفلوئنسرهای اینستاگرام باشید!

۹. تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی را می‌توان به شیوه‌های متنوعی انجام داد. در حالت عادی، محتوا در سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و تلگرام منتشر می‌شود؛ اما می‌توان آن را به‌صورت همسان، در بین بازی‌های موبایلی (تبلیغات جایزه‌ای) یا در ابتدا، میانه یا انتهای محتوای ویدیوی اصلی (In-stream) هم پخش کرد.

اگر تبلیغات ویدیویی سناریوی درستی داشته باشد، می‌تواند مخاطب را بیش از سایر روش‌ها تحت تأثیر قرار دهد و به افزایش آگاه از برند کمک کند.

 ۱۰. تبلیغات دروناپلیکیشنی (In app advertising)

در این روش، تبلیغات کسب‌وکار در درون اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایل به نمایش در می‌آیند. تبلیغات درون‌اپلیکیشنی یا درون‌برنامه‌ای بیشتر برای معرفی اپلیکیشن‌های دیگر (جذب کاربر جدید) و افزایش آگاهی از برند به کار می‌رود. آگهی می‌تواند در قالب بنر، ویدیو یا یک محتوای بازی‌گونه و جالب باشد که اینگیجمنت را افزایش می‌دهد.

۱۱. تبلیغات نصب اپلیکیشن (CPI)

این تبلیغات مناسب افراد یا شرکت‌هایی است که صاحب اپلیکیشنی هستند و قصد جذب کاربر را دارند. در تبلیغات CPI، آگهی همراه با لینک نصب برنامه در رسانه‌ها منتشر می‌شود و در انتها، هزینۀ آن بر اساس تعداد نصب‌های دریافتی محاسبه می‌گردد.

جدیدترین انواع روشهای تبلیغات اینترنتی

مدت زیادی است که این مدل تبلیغات در دنیا شناخته شده‌اند، اما نکته جالبی که در این خصوص وجود دارد محدود نبودن آن‌هاست. دنیای تبلیغات الکترونیک به طور دائمی در حال گسترش است. هر روز روش‌های تازه‌ای برای این نوع تبلیغات کشف می‌شود و با معرفی آن به سرعت مخاطبان خود را در اینترنت پیدا می‌کند. از همین رو دیجیتال مارکترها باید دائماً اطلاعات خود را به روز نگه دارند و از بهترین روش‌های تبلیغ اینترنتی باخبر باشند.

از جمله جدیدترین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

با اینکه در گذشته چندان از این روش استفاده نمی‌شد، اما لینکدین محیط بسیار مناسبی برای جذب مشتری به شمار می‌رود.

این روش با استفاده از هوش مصنوعی و علایق کاربر انجام می‌شود. از این رو نرخ تبدیل نسبتاً بالایی دارد. در این حالت با توجه به پارامترهای مشخص پیام تبلیغاتی برای مخاطب ارسال می‌شود.

این شیوه از تبلیغات اخیراً باب شده است و در آن، دو یا چند برند در کمپین‌‌های تبلیغاتی و برندینگ با هم همکاری می‌کنند. این کار در افزایش اعتبار برندها تأثیر دارد و هزینه‌های آن‌ها را کاهش می‌دهد.

احتمالاً برایتان سؤال پیش آمده است که کدام‌یک از این روش‌های تبلیغات اینترنتی در ایران کاربردی است و بهترین بازخورد را دریافت می‌کند. در بخش بعد، در‌این‌باره صحبت خواهیم کرد.

بهترین روشهای تبلیغات اینترنتی در ایران 

تمامی تبلیغات اینترنتی معرفی‌شده در ایران قابل‌ اجرا هستند و برای هریک می‌توان کمپینی داخلی مثال زد که نتایجی خوبی به دست آورده است. با این حال، بهترین روش‌ تبلیغ برای هر کسب‌وکار براساس پارامترهای مختلفی تعیین می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها موارد زیر هستند:

برای مثال، اگر مخاطبان شما نوجوانان هستند تبلیغات جایزه‌ای در بین بازی‌های موبایل یا تبلیغات کلیکی در صفحاتی که آن‌ها حضور دارند، انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

با این وجود، باید گفت تبلیغات کلیکی و ویدیویی بیش‌از همه در بین شرکت‌ها محبوبیت دارند. تبلیغات کلیکی مقرون‌به‌صرفه است و در عین حال، ترافیک هدفمندی را به سمت آن‎ها روانه می‌کند. با توجه به اینکه هزینه به‌ازای کلیک است، اغلب کسب‌وکارهای ایرانی به این مدل تبلیغ بیشتر علاقه دارند.

تبلیغات ویدیویی هم توسط مخاطبان بیشتری دیده می‌شود و شانس زیادی برای وایرال‌شدن دارد؛ بنابراین برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتری بالقوه، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. با توجه به اطلاعاتی که در آمده است، تبلیغات ویدیویی در حوزهٔ گردشگری و حمل‌ونقل بسیار محبوب است.

از آن گذشته، کسب‌وکارهای ایرانی به تبلیغات هدفمند روی‌ آورده‌اند. طبق گزارش ۱۴۰۰ یکتانت، تعداد کمپین‌های هدفمند برای اولین بار بیشتر از تبلیغات عمومی بوده است. در تبلیغات هدفمند، شما انتخاب می‌کنید چه کسی تبلیغ را مشاهده کند.

از طرفی، این گزارش نشان می‌دهد که کاربران ایرانی از تبلیغات ریتارگتینگ محصول و پوش نوتیفیکیشن بیشتر استقبال کرده‌اند.

خروج از نسخه موبایل