استانی

مناطق جنگی دفاع مقدس در خوزستان، میزبان دانش آموزان سمپاد

وی هدف از حضور این دانش آموزان در خوزستان را آشنایی آن‌ها با دستاوردهای انقلاب اسلامی، نحوه فعالیت واحدهای بزرگ صنعتی در استان و مناطق جنگی و رشادت‌های ایثارگران و شهدا در ۸ سال جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: این تعداد دانش آموز دختر و پسر در ۴ گروه تقسیم بندی شده‌اند.

به گفته حیدری؛ اعزام این تعداد دانش آموز به خوزستان از ۲۲ بهمن ماه امسال آغاز شده و تا ۵ اسفندماه ادامه دارد و در قالب این اردوها، دانش آموزان از منطقه دوکوهه اندیمشک، اردوگاه دانش آموزی در سد کرخه، یادمان شهید باقری در فکه، اسکله و انبارهای بندر امام خمینی، پالایشگاه‌های ماهشهر، مرز شلمچه، نهر خین و پالایشگاه آبادان خواهند کرد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان خوزستان می‌گوید: این برنامه فرهنگی و علمی امسال اجرایی شده و برنامه‌های فرهنگی و تقویتی در قالب این اردو برگزار می‌شوند و براسا برنامه ریزی‌های انجام شده، از این پس هر سال این اردوها برگزار خواهند شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: این برنامه با حمایت بسیج دانش آموزی، سازمان استعدادهای درخشان، سازمان آب و برق خوزستان، پتروشیمی‌های ماهشهر، اداره بنادر و دریانوردی استان و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی برگزار شده است و دانش آموزان با شرکت در این برنامه و اردو با یک همبستگی ملی آشنا می‌شوند.

حیدری هدف از برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت را آشنایی جامعه دانش آموزی با دستاوردهای علمی و صنعتی نظام و ارزش‌های راه شهدا و دوران ۸ سال جنگ تحمیلی عنوان کرد.

اردوی راهیان نور پیشرفت خاص دانش آموزان سمپادی است که ۲ هدف آشنایی با مناطق جنگی و دستاوردهای صنعتی و علمی نظام در آن گنجانده شده و برای نخستین بار امسال برگزار شده است.