نماد سایت ماه نیوز

منافذ باز پوست را چگونه درمان کنیم؟

آیا با هر بار نگاه کردن به پوست صورت‌تان به این فکر می‌کنید که اگر بتوانید منافذ آن را کوچک‌تر کنید، جذاب‌تر به نظر می‌رسید؟ باید بگوییم که افراد زیادی مثل شما از منافذ باز پوست خود ناراضی هستند. اگرچه اندازه منافذ تا حد زیادی به ژن‌های شما وابسته است، اما راه‌های زیادی برای کوچک کردن آن‌ها وجود دارد. مقاله امروز مجله درمانکده به بررسی علل بزرگ شدن منافذ پوست و نحوه درمان این مشکل اختصاص دارد. ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

منظور از منافذ باز پوست چیست؟

روی پوست شما روزنه‌ها یا منافذ ریزی وجود دارند که به آن اجازه تنفس می‌دهند. هر یک از این منافذ حاوی غدد چربی و یک فولیکول مو است. غدد چربی با تولید سبوم پوست را هیدراته و مرطوب نگه می‌دارند.

گاهی اوقات، روزنه‌های پوست به حدی بزرگ می‌شوند که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده هستند. این وضعیت که به آن «منافذ باز پوست» یا «پوست پرتقالی» می‌گویند، زیبایی و یکدست بودن پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد. قبل از استفاده از سرم منافذ باز لاکچری کوین ،حتما پوست خود را با شوینده های ملایم غیر صابونی و فاقد پارابن بشویید.

انواع منافذ باز پوست

با توجه به نوع پوست شما انواع منافذ پوست وجود دارد که عبارتند از:

علت منافذ باز پوست صورت

پوست انسان به صورت طبیعی دارای منافذ زیادی است و این موضوع به خودی خود مشکلی ایجاد نمی‌کند. مشکل از جایی شروع می‌شود که این منافذ روز به روز بزرگ‌تر شده و روی پوست صورت خودنمایی می‌کنند.

معمولا منافذ باز و خیلی بزرگ روی پوست صورت جلوه زیبایی ندارند و باعث ایجاد حسی ناخوشایند در فرد می‌شوند. عواملی متعددی هستند که باعث بزرگ شدن منافذ باز پوست صورت می‌شوند، اما شما می‌توانید با استفاده از محصولات پوستی کوچک کننده منافذ باز از پوست خود مراقبت کنید. در ادامه عوامل بزرگ شدن منافذ پوست صورت را برای شما بطور کامل شرح می‌دهیم:

ژنتیک و منافذ باز پوست صورت

برخی افراد از زمان تولد به صورت طبیعی منافذشان بازتر از بقیه است. این افراد به خصوص در زمان بلوغ شاهد بازتر شدن منافذ صورتشان هستند. دلیل به وجود آمدن این مشکل هم تغییرات هورمونی و ترشحات چربی بیش از حد است.

معمولا افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند، منافذ پوستشان هم بازتر و بزرگ‌تر است. البته نمی‌توان گفت افرادی که پوست خشک دارند به هیچ وجه با مشکل باز شدن منافذ رو به رو نخواهند شد!

شناخت انواع منافذ برای درمان منافذ پوست صورت

اگر با دقت به پوست صورت خود در آینه نگاه کنید، متوجه منافذ متعددی در سرتاسر پوست خود می‌شوید که اصطلاحاً به آن­ها «منافذ پوستی» می­گویند. با وجود این که این منافذ کوچک هستند و یا حتی می‌توانند در زیبایی پوست شما تأثیر منفی داشته باشند، ولی اصلا نباید نقش مهم آن­‌ها را نادیده بگیرید. این منافذ به دو نوع تقسیم می‌شوند که در ذیل آنها را تبیین خواهیم کرد.

منافذ روغن

این منافذ باعث آزاد شدن روغن طبیعی بدن ما (سبوم) می‌شوند. معمولاً وقتی از منافذ پوستی و بزرگ بودن آن­ها صحبت می‌شود، منظور همان منافذ روغن است؛ چون این منافذ می‌توانند به اندازه‌ای بزرگ شوند که در معرض دید قرار بگیرند و زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار دهند.

منافذ عرق

این منافذ باعث خروج عرق از بدن می‌شوند و اندازه بسیار ریزی دارند. منافذ عرق بیشتر در پیشانی، زیربغل و کف دست و پا دیده می‌شوند. با خروج عرق از این منافذ، آب موجود در آن تبخیر می‌شود و به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که چرا اندازه این منافذ انقدر اهمیت دارند و چه راه‌های کاربردی برای درمان منافذ پوست صورت وجود دارد؟ برای یافتن جواب این سوالات در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

در اکثر محصولات آرایشی بهداشتی اسم ترکیباتی مانند رتینول ،آنتی اکسیدان ها و انواع ویتامین ها را زیاد شنیده ایم اما نیاسینامید ها یا همان نیکوتینامید ها را زیاد نمی توان در این گونه محصولات یافت اما در سرم مرطوب کننده لاکچری کوین از خواص معجزه وار این ترکیبات برای پوست شما استفاده شده است.

چرا باید منافذ پوست را درمان کنیم؟

اگرچه داشتن منافذ بزرگ پوستی از نظر پزشکی نگرانی جدی به شمار نمی‌رود، ولی در زیبایی ظاهری شما تاثیر می‌گذارد. این منافذ بزرگ پوستی، پوست شما را از حالت صاف و یک‌دست خارج می‌کند و حتی موقع آرایش صورت هم دردسرساز می‌شود و ظاهری ناصاف به پوستتان می‌دهد.

از طرف دیگر این منافذ بزرگ شده محل مطلوبی برای تجمع چربی و باکتری‌ها هستند. تجمع چربی، آلودگی، سلول‌های مرده پوست و مواد زائد در این منافذ، پوست شما را مستعد بروز آکنه و جوش‌های سرسیاه و سرسفید می‌کند.

منافذ باز پوست صورت روی بینی و گونه ها بیشتر دیده می شوند و با ترشح چربی موجب زشتی و پیری پوست صورتمی شوند. برای حفظ زیبایی وجوانی پوست بایستی برای درمان و بستن منافذ باز صورت اقدام کرد.
بسیاری ار این منافذ پوستی بیشتر در افرادی که پوست چربدارند بوجود می آید و ممکن است که به آکنه و جوش های سرسیاه مربوط باشد. چربی زیاد همراه با باکتری ها و گردوخاک های محیط موجب مسدود شدن منافذ پوست می شود. علاوه بر این جوش های سر سیاه باعث می شوند که این منافذ پوستی بزر گ تر و مشخص تر به نظر بیایند.
قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تابش نور خورشید به علت آسیب رساندن به کلاژنها سبب بوجود آمدن منافذ پوستی باز می شود. بروز این منافذ پوستی باز باعث کاهش حالت ارتجاعی پوست می شود و با افزایش سن این منافذ افزایش می یابد. ژنتیک، فشار روحی و عدم مراقبت کافی از پوست می تواند سبب بروز این منافذ شود.

لیمو :
خاصیت اسیدی لیمو سبب بسته شدن منافذ پوست می شود. به کمک آبلیمو و سفیده تخم مرغ یک ماسک برای بسته شدن منافذ پوست بسازید و به مدت 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس آبکشی کنید. وقتی هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید نتیجه خوبی می گیرید. برای بهتر شدن اثر آن بعد از بخور دادن صورت از ان استفاده کنید. روش دوم این است که چند قطره آبلیمو را با آب ترکیب کرده و پوست خود را با آن بشویید و سپس آبکشی کنید.

این عمل نه تنها باعث بسته شدن منافذ پوست می گردد بلکه جوش های صورت را نیز کاهش می دهد. البته توجه داشته باشید که میزان آبلیمو را در آب زیاد نکنید و مستقیم به پوست صورت خود تماس ندهید. چون خاصیت اسیدی دارد.نکته مهم این است که پوست لیمو دارای روغن های فرار و محرک است و پوست را به نور حساس می کند. لذا بهتر است استفاده از ماسک لیمو زیر نظر متخصصین یا کلینیک های پوست باشد. سرم ضد جوش لاکچری کوین کوینسرم کاهنده منافذ پوست لاکچری کوین با ترکیبات موثر خود سبب تحریک پوست برای انقباض هرچه بیشتر منافذ می شود

خروج از نسخه موبایل