مهمترین نکات در طراحی حرفه ای

به گفته ماه نیوز ، برای دستیابی به طراحی حرفه ای ، شناخت اصول و روش کار ضروری است. دوره آموزش از راه دور در سایت ناهید آرت بر اساس اولویت ها و تأخیر در اصول طراحی یادگیری است. در این مقاله سعی داریم چند نکته در این مورد به شما بگوییم.

طراح باید سعی کند دنیای جدیدی ایجاد کند و ما را به دنیای بینایی دیگری سوق دهد و روش جدیدی را به ما بیاموزد. بنابراین ، هدف اصلی ایجاد توانایی طراحی با دقت در فضاهای اطراف و یافتن و کاوش خصوصیات موضوع برای بیان مفهوم و ارائه مدل طراحی است.

مفهوم طراحی

قدیمی ترین روش ارتباطی بین انسانها طراحی است. این روش 35000 سال قدمت دارد. انسان ها ، با ابزارهای بسیار ساده ، با پیروزی بر شکار و طبیعت ، موضوع حیوانات را در دیواره غارها ، اضطراب ذهنی خود را بیان می کنند. این اهمیت ترسیم و ترسیم را برای برقراری ارتباط نشان می دهد.

طراحی در فرهنگ لغت به معنای “برنامه ریزی” یا “برنامه ریزی” است. طراحی جامع و نظری در زمینه بصری به معنای ایجاد تصاویر عینی یا تجسم تصاویر ذهنی است.

دیدن قدرت و حساسیت در طراحان حرفه ای

انسانها به حس بینایی بستگی دارند. اما آنها خیلی چیزها را نمی بینند یا همه مردم یکسان به نظر نمی رسند. چگونه جدا از آنچه یک طراح حرفه ای تصمیم می گیرد باشد به نظر می رسد.

طراحان دقیق و حرفه ای با اعتقاد ، مقایسه ، اندیشه و اندازه گیری به راحتی و به طور طبیعی واکنش نشان می دهند ، گرچه عمل دیدن با سرعت نور انجام می شود. اما ذهن در این مدت کوتاه تصاویر و اطلاعات را دریافت و ثبت می کند. بنابراین ، یک طراح حرفه ای این توانایی را دارد که ببیند چه چیزی او را متمایز می کند.

طراح از طریق طراحی واقعی و نظری به این حساسیت دست یافته است. در واقع ، این طرح به ایجاد ارتباط بین چشم ، مغز و دست کمک می کند و این ویژگی مهم طراحان حرفه ای است.

حساسیت برداشت طراحان از پدیده های مختلف منجر به کشف قوانین ، تنظیمات ریاضی و تناسبات در طبیعت شد. نظم خاص در فضای اطراف ما ، نسبت خاصی در بدن و طبیعت ، قوانین شکل دهی در فواصل زیاد و نحوه نمایش کوته بینی و به حداقل رساندن ، فقط از طریق مشاهده دقیق پدیده های طبیعی برای طراحان امکان پذیر شده است. سفارشی را مشاهده کنید یا پیدا کنید که دیگران متوجه آن نشده اند.

قاب

در کارگاه یا در طبیعت ، موضوع در فضای واقعی قرار دارد ، اما هنگام طراحی ، موضوع باید در زمینه ای به نام قاب قرار گیرد ، زیرا فضای واقعی زیبا و هماهنگ است. اما موضوع باید پس از محدود شدن در کادر ، نظم مشخصی داشته باشد.

ایجاد یک نظم جدید در داخل یک قاب و ترتیب دادن عناصر تصویر در داخل قاب و پیروی از قوانین آن ، ترکیب بندی نامیده می شود.

یک طراح خوب و حرفه ای باید بداند چگونه عناصر تصویر خود را در داخل قاب مرتب کند ، تا چشم بیننده بتواند از طریق قاب حرکت کند و با عناصر قاب و موضوع طراحی ارتباط نزدیک برقرار کند.

رابطه بین موضوع قاب و هماهنگی بین عناصر تصویر به اندازه موضوع و موقعیت آن در قاب بستگی دارد. یک طراح حرفه ای روشهای مختلفی را برای ایجاد روابط هماهنگ در جستجو جستجو می کند.

قرار دادن سوژه در یک قاب ، فضا را به دو قسمت منفی و مثبت تبدیل کرده است. با دانش مناسب ، برای ایجاد تعادل در موضوع ، توازنی بین اعضای کارکنان برقرار خواهد شد. طراح باید تعادلی بین موقعیت مثبت و نیروهای داخلی و وزن فضای منفی کار ایجاد کند.

خط

این قدیمی ترین ، حیاتی ترین و مهمترین عنصر طراحی است. خطوط نه تنها بهترین ابزار برای ایجاد تصاویر واضح قابل مشاهده هستند ، بلکه همچنین برای تجسم آنچه در ذهن طراح شکل می گیرد.

در طراحی ما از خطوط به سه روش استفاده می کنیم:

  1. برای ترسیم خطوط مرزی
  2. برای ایجاد سایه روشن
  3. برای ایجاد بافت

ویژگی دیگر طراحان حرفه ای خط حسی خودشان است ، زیرا بیان درونی افراد متفاوت است. طراحان احساسات خود را به صورت آنلاین به دیگران منتقل می کنند و از این طریق می توان کارهای هنرمندان را شناسایی کرد.

در آثار ماتیس ، آثار وانگوگ بین خطوط احساسی ، سبک و کار آنها از ویژگی های خطوط آرام و مشابه تمایز قائل می شوند.

خوشنویسی و خط و چگونگی استفاده از آن توسط هنرمندان مختلف ، منجر به ایجاد روش ها و سبک های مختلفی در طراحی و نقاشی شد که به آن کیفیت خط نیز گفته می شود.

اندازه

معمولاً اندازه ای که متناسب با موضوع نشان داده می شود. متداول ترین روش اندازه گیری استفاده از بخش موضوعی به عنوان واحد اندازه گیری است.به طور کلی ، اندازه کوچک اندازه گیری اندازه بزرگ است. یعنی طول و عرض موضوع متناسب با یکدیگر اندازه گیری می شود. خطوط مرزی شی با لبه های جسم برای اندازه گیری پارامترهای طول و عرض استفاده می شود.

سایت هنری ونوس + طراحی حرفه ای

مداد ابزاری ساده برای اندازه گیری است ، طراح باید در یک موقعیت ثابت باشد ، مداد را در دست راست نگه دارد و دست را از شانه به سمت مدل دراز کند ، سپس یک چشم را ببندد و مداد را به لبه خود منتقل کند. مدل. برای مطابقت دادن.

طراحی خطی از موضوعات مختلف

یک طراح خوب باید نقشه های متنوعی را روی موضوعات مختلف (منظره ، طبیعت بی جان ، پرتره و شکل) پیاده سازی کند تا دست و بینایی خود را به طور روزمره تقویت کند. با تغییر موضوع طراحی ، به این نتیجه می رسیم که هر بار که برای پیاده سازی یا خلق یک طرح به روشهای جدید و تلاش جدید نیاز داریم ، طراحی از نو آغاز می شود و مسیر جدیدی را طی می کند. اما نتیجه متفاوت است.

سایت هنری ونوس + طراحی حرفه ای

حجم نمایی و عمق نمایی

درک انسان از جهان پیرامون ما و محیط و اشیا سه بعدی است. هنگامی که ما طراحی می کنیم ، تصویر بر روی یک سطح دو بعدی شکل می گیرد و انسان همه چیز را با کمک تجارب زنده و واقعی از حجم عکس ساده درک می کند.

در یک طراحی خطی ، با کشیدن یک خط به اطراف اشیا surrounding اطراف ، شکل یا حاشیه خاصی به عنوان یک سطح دو بعدی نشان داده می شود.

طراحان دوره های مختلف سعی کرده اند نسبت اشیا و عمق فضا را بر روی سطح دو بعدی نشان دهند. ساده ترین راه برای درک عمق تصویر این است که وقتی دو شکل در مقابل یکدیگر قرار می گیرند و وقتی به پشت یکی نگاه می کنیم ، فاصله و نزدیکی آنها را احساس می کنیم.

برای ایجاد حجم نمایی و عمق نمایی دو روش اصلی وجود دارد. طراحان حرفه ای باید توجه ویژه ای به این موارد داشته باشند. دو روش وجود دارد:

  1. قوانین حجم و سایه روشن
  2. قوانین دیدگاه

در سایت Venus Art هر 5 دوره فوق از صفر تا صد آموزش داده می شود. در این مقاله سعی شده است نکاتی در مورد طراحی حرفه ای به شما ارائه شود. به این ترتیب می توانید تصمیم بگیرید که آیا برای آموزش بیشتر باید در دوره ای شرکت کنید یا دانش شما کافی است. امیدواریم طراحی حرفه ای داشته باشید. موفق باشید!