نماد سایت ماه نیوز

مواد شیمیایی سمی در جعبه‌های غذا عامل سرطان رحم

محققان کشف کردند

یک مطالعه جدید نشان می دهد که مواد شیمیایی سمی در جعبه های ناهار و سایر محصولات پلاستیکی خطر ابتلا به تومورهای رحمی را در زنان افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه خبرگزاری آنا، نتیجه یک بررسی جدید نشان می دهد که مواد شیمیایی سمی موجود در جعبه های نهار و سایر محصولات پلاستیکی خطر ابتلا به تومورهای رحمی را در زنان افزایش می دهد.

محققان دانشگاه نورث وسترن در تحقیقات اخیر دریافته اند که استفاده از مواد پلاستیکی خطر فیبروم را افزایش می دهد. تحقیقات قبلی همچنین نشان داده است که زنانی که به طور منظم از پاک کننده های شیمیایی استفاده می کنند ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به سرطان رحم باشند.

این مطالعه 712 زن را که هنوز به یائسگی نرسیده بودند مورد بررسی قرار داد. بر اساس داده های به دست آمده، مواد شیمیایی ممکن است هورمون ها را مختل کنند و خطر فیبروم را افزایش دهند.

این تومورهای غیرسرطانی شایع هستند و تقریباً از هر ده زن، هشت نفر را تحت تاثیر قرار می دهند. معمولاً بی ضرر هستند و اغلب مورد توجه قرار نمی گیرند، اما در یک چهارم موارد آنقدر بزرگ می شوند که باعث مشکلات باروری و سقط جنین می شوند و نیاز به برداشتن جراحی دارند. .

بر اساس نتایج به‌دست‌آمده، همبستگی قوی بین سطوح بالاتر فتالات و خطر ابتلا به فیبروم یافت شد. فتالات ها (که استرهای فتالیک نیز نامیده می شوند) گروهی از مواد شیمیایی آلی مرتبط هستند که معمولاً به عنوان نرم کننده در صنعت پلاستیک استفاده می شوند. در یک آزمایش آزمایشگاهی، محققان نشان دادند که این ماده فرآیندی را فعال می کند که باعث می شود تومورهای فیبروم سریعتر رشد کنند.

از اوایل دهه 1980، نگرانی هایی در مورد تأثیر فتالات ها بر سلامت انسان وجود داشت. فتالات ها را می توان از مواد افزوده شده به آنها شست و شو داد و مشخص است که تماس محیطی گسترده ای با مواد شیمیایی وجود دارد.

محصولات غذایی می توانند از منابع مختلف به فتالات آلوده شوند، اما نگرانی خاصی در مورد انتقال آنها از بسته بندی مواد غذایی وجود دارد.

فتالات را می توان در برخی از مواد بسته بندی مواد غذایی ، از جمله چاپ جوهر مورد استفاده در بسته بندی مواد غذایی انعطاف پذیر ، چسب های مورد استفاده برای کاغذ ، مقوا و پلاستیک ، لایه های سلولزی بازیافت شده (سلفون) ، ورق های کاغذی – فویل آلومینیومی و दरजगीाई बैटीलहा वा वा वा वा वा वा वा वा व گرفت.

پایان پیام/

خروج از نسخه موبایل