اقتصادی

موافقت دولت با «افزایش فوق العاده جذب کارکنان شهرداری ها» و «افزایش سرمایه شرکت ملی نفت»

رئیس جمهور دکتر در جلسه‌ای که روز چهارشنبه به ریاست روحانی برگزار شد ، کابینه با افزایش فوق العاده حداکثر 2 درصدی در استخدام کارمندان شهرداری تهران پس از افزایش تعداد موضوعات مصوب کابینه در سال گذشته موافقت کرد.

به گزارش ماه نیوز ، مبنای محاسبه استخدام فوق العاده شهردار ، موضوع حقوق و مزایای شهردار قوانین ، از “حقوق اساسی و شغل فوق العاده” به “تفاوت بین حقوق ، شغل فوق العاده و حداقل دستمزد” تغییر یافته است.

براساس این مصوبه ، با تأیید وزیر کشور ، ایجاد ویژه برای کارمندان رسمی و پیمانکاری شهرداریها و شهرداران (به استثنای کارمندان شهرداری تهران) (٪ درصد حقوق و مشاغل فوق العاده و استخدام فوق العاده) بدون محدودیت است.

دولت موافقت می کند سقف کشاورزان را که از حوادث پیش بینی نشده آسیب دیده اند ، سقف ببندد

کابینه گفت: عملکرد سیستم بانکی فراتر از مبلغی است که دولت برای تأخیر در تسهیلات کشاورزان متاثر از حوادث غیرمترقبه متعهد شده است (پس از معرفی بیشتر از سهمیه پیش بینی شده توسط کارگروه مقرر در برنامه ششم توسعه). ، افزایش امکانات برای کشاورزان آسیب دیده به دلیل تاخیر در سقف ها.

تخصیص اعتبار برای تعدادی از پروژه های زیرساختی در استان بوشهر

در جلسه امروز با تصویب هیات دولت بودجه لازم برای تعدادی از پروژه های زیرساختی در استان بوشهر اختصاص یافت که براساس آن 5 میلیارد ریال برای تملک دارایی های سرمایه ای برای ساخت مسیر جایگزین برای خروج از بحران در بوشهر اختصاص یافته است.

شورای وزیران همچنین در تابستان امسال توافق کرد که 2 میلیارد ریال اعتبار برای انتقال و تأمین آب آشامیدنی پایدار به مردم شهر دشتستان در استان بوشهر اختصاص داده و یک طرح کاشت در این شهر را اجرا کند.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر همچنین موظف است ضمن نظارت بر روند انجام عملیات طبق دستورالعمل فنی و اجرایی ، گزارش های سه ماهه ای را به سازمان های برنامه ریزی و بودجه کشور و مدیریت اضطراری کشور ارسال کند.

مجوز اعطای سهم 2٪ از کارفرما برای تأمین اعتبار برای ساخت قطار شهری بدهی از منابع صندوق توسعه ملی

کابینه با اجرای بند (ج) تبصره (1) ماده (1) قانون بودجه در سراسر کشور ، سازمان برنامه و بودجه کشور مجاز به تهیه 4٪ از سهم کارفرمایان از تسهیلات مالی خارجی (تأمین اعتبار) برای ساخت قطارهای بدهی شهری است. با صندوق توسعه ملی توافق کردند

دولت همچنین بنا به درخواست سازمان برنامه و بودجه ملی ، صندوق توسعه ملی را تأمین کرد تا بودجه لازم را برای تأمین٪٪ پیش پرداخت برای پروژه های مذکور اختصاص دهد.

دولت موافقت کرده است که سرمایه شرکت ملی نفت ایران را افزایش دهد

با تصویب دولت سرمایه شرکت ملی نفت ایران افزایش یافت و طبق این تصمیم سرمایه شرکت ملی نفت ایران از 1 میلیارد و 2 میلیون و 2 هزار و 4 میلیون ریال به 2 میلیون و 2 هزار و 2 میلیون ریال افزایش یافت و به 2 سهم تقسیم شد.

ترخیص مطالبات و بدهی های بسیاری از شرکت های خصوصی با دولت

با تصویب هیئت دولت ، مطالبات شرکت مدیریت شبکه برق ایران ، شرکت های دولتی مدیریت انرژی Id Mid Taban Hur و Persian Energy Jaya به مبلغ 2 میلیارد و 3 میلیون ریال به همراه بدهی های همین شرکت ها به موسسه خصوصی سازی داده شد.

همچنین شرکت مدیریت شبکه ایران نیروگاه تا حد خلوص ، نسبت به جایگزینی دکارو مشغول است ، زیرا ممکن است چنین باشد و موظف است مبلغ مورد نیاز را به حساب درآمد عمومی خزانه ملی در موعد مقرر با توجه به ضوابط پرداخت کند. و قوانین مربوط به ادغام سازمان خصوصی سازی.

دولت موافقت كرده است كه تعرفه خدمات بهداشتي و محيطي و تعرفه در مورد خدمات موضوع قانون را كه بخشي از مقررات مالي دولت را تنظيم مي كند ، تجديد نظر كند.

هیئت وزیران با تجدید نظر و تجدید نظر در تعرفه های موجود وزارتخانه های بهداشت ، درمان و شفا و آموزش پزشکی و علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ، لزوم تعریف خطوط جدید تعرفه را با اصلاح تعرفه خدمات بهداشتی و محیطی و شغلی عنوان می کند. همچنین توافق شد که تعرفه خدمات مشمول ماده (1) قانون تنظیم بخشی از قوانین مالی دولت تغییر یابد.

حفظ بازار بندر و لیست کردن آن به عنوان یکی از بازارهای رسمی مرزی کشور

با تصویب دولت ، بازار مرزی گذرنامه که قبلاً به دلیل ساخت و ساز و تخریب ساختمانها و امکانات غیرفعال بوده و از لیست بازارهای مرزی شناخته شده خارج شده است ، دوباره تاسیس و در لیست رسمی بازار مرزی قرار گرفت.

کابینه با توجه به نقش مهم بازار مرزی Passband در تأمین نیازها (بخصوص پاکستان) ، حفظ روابط تجاری با عمان ، چین و هند ، کاهش قاچاق و ایجاد اشتغال در شرایط فعلی کشور ، این تصمیم را اتخاذ کرده است. این بازار زمینه لازم برای رونق اقتصادی در آن مرز را فراهم می کند.

تمدید مدت زمان پرداخت تسهیلات ارائه شده به پیمانکاران صادر کننده خدمات فنی و مهندسی در عراق

کابینه توافق کرد دو سال مهلت پرداخت تسهیلات ارائه شده به پیمانکاران صادر کننده خدمات فنی و مهندسی را برای پشتیبانی از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به عراق فراهم کند.

به ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه دستور داده شد كه هر چهار ماه یکبار با همکاری خدمات فنی و مهندسی به سازمان جهانی تجارت ، وزارت امور خارجه و انجمن صادرکنندگان ایران گزارش دهد. و زیان های پیمانکاران ایرانی دولت ایران را به هیئت دولت ارائه دهید.

لازم به ذکر است که براساس این مصوبه ، کلیه هزینه های ناشی از تمدید شامل هزینه ضمانت تجدید هزینه و بهره برای سالهای قبل از تمدید محاسبه می شود و همزمان با تسویه تسهیلات در صورت عدم پرداخت توسط پیمانکاران در حساب بدهی خود. دوره پرداخت انجام می شود.

به تعویق انداختن بدهی اضافی سازمان انرژی اتمی تا پایان سال برای استفاده از تسهیلات. 1400

شورای وزیران به سازمان انرژی اتمی ایران پیشنهاد كرد تا بدهی های بیش از حد سازمان (از جمله اصل و سود) را به تعویق بیندازد ، با استفاده از امکانات ماده (2) قانون حسابداری كلی ، نیروگاه های هسته ای جدید را طراحی و ساخت. سالها موافقت کردند.

دولت همچنین به بودجه دولت و نهاد برنامه ریزی دستور داد كه بودجه لازم را برای پرداخت اصل و سود تسهیلات موجود در لوایح بودجه سالانه فراهم كنند.

انتهای پیام