نماد سایت ماه نیوز

میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست صورت

میکرونیدلینگ و هر آنچه که درباره مزایا و عوارض آن باید دانست

میکرونیدلینگ روشی است که شامل استفاده از سوزن های باریک جهت ایجاد صدها حفره بسیار نازک روی پوست است . شاید به نظر برسد این روش یکی از جدیدترن تکنولوژی های موجود در زمینه زیبایی و ترمیم پوست باشد . ولی واقعا اینطور نیست . این روش بیش از 50 سال سابقه دارد . طرفداران میکرونیدلینگ  ادعا می کنند این روش می تواند اکثر مشکلات پوستی از جمله چین و چروک ، جای جوش ، جای زخم های قشر خارجی پوست را درمان کند . ما امروز قصد داریم برای شما فرایند و عملکرد میکرونیدلینگ را تشریح کنیم تا با فواید و عوارض احتمالی آن بیشتر آشنا شوید .

میکرونیدلینگ چیست و چه فوایدی دارد ؟

1 – با ایجاد سوراخ های میکرونی روی پوست شرایطی را ایجاد می کند تا سرم های مخصوص بتواند جذب قشای داخلی پوست شده تا نتایج بهتری را جهت ترمیم و بازسازی پوست ایجاد کند .

2 – سوراخ های کوچک ایجاد شده توسط دستگاه هیدرودرمی ، باعث می شود پوست با تولید کلاژن و الاستین شروع به بازسازی خود نماید . این فرایند باعث بهبودی چین و چروک ، خطوط ریز ، جای جوش ، زخم ها و منافذ می شود. در بعضی از دستگاه های درماپن ، سرم و مواد مغذی همزمان با ایجاد حفره های میکرونی در پوست تزریق می شوند . ولی عموما ابتدا سرم یا مزو روی پوست مالیده شده بعد جهت نفوظ این مواد ، با درماپن روی پوست حفره های ریز ایجاد می گردد.

این روند چگونه انجام می شود؟

در مرحله اول پزشک از کرم بی حس کننده روی صورت بیمار استفاده می کند. در مرحله بعد با گاز استریل صورت پاک شده و پوست به موارد سرم یا مزو آغشته می شود بعد پزشک به آرامی از درماپن جهت ایجاد حفرهای ریزی در اطراف صورت استفاده می کند. کل فرایند حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشد . شاید ظاهرا کمی ترسناک برسد ولی اصلا جای نگرانی وجود ندارد. بعد از چند روز پوست شروع به بهبود می کند در واقع با شروع بازسازی و تولید کلاژن رفته رفته پوست روش تر شده و نتیجه قابل مشاهده است . برای نتیجه مطلوب و واقعا موثر شما به بیشتر از یک جلسه درمان نیاز دارید تا کلاژن و الاستین بطور مداوم ساخته شوند.

آیا میکرونیدلینگ عوارضی هم دارد ؟

عفونت اگر روی صورت شما جوش یا آکنه است ، صبر کنید تا بهبود یابد بعد اقدام به میکرونیدلینگ کنید . زیرا احتمال دارد باعث ایجاد عفونت شود . واکنش های پوستی کارشناسان معنقدند نباید این روش را برای پوستی که ملتهب است استفاده کرد . زیرا ممکن است با تحریک شدن پوست التهاب افزایش یابد .

چند روز بعد از میکرونیدلینگ ابرو می توان صورت را شست

یکی از مهمترین سوالاتی که برای مخاطبان پس از انجام میکرونیدلینگ ابرو پیش می آید این است که چند روز پس از انجام میکرونیدلینگ می توان صورت را شست؟ همانطور که میدانید میکرونیدلینگ یک روش زیبایی شناسی بوده که با هدف تقویت برجستگی و شکل دهی به فرم ابروها و دیگر اجزای صورت مورد استفاده و انتخاب مخاطبان واقع می شود. انتخاب این روش زیبایی در مقایسه با هاشور و تاتو طبیعی تر و به روز تر می باشد. اما تمامی روش هایی که به منظور زیباتر جلوه دادن ابروها استفاده می شود به مراقبت های پیش و پس از انجام پروسه نیاز دارند.

برای شستن صورت پس از انجام میکرونیدلینگ ابرو بهتر است اجازه دهید 24 الی 48 ساعت زمان بگذرد. در طی این مدت زمان پوست شما به خوبی بهبود خواهد یافت. برای شستن صورت پس از انجام میکرونیدلینگ ابرو بهتر است از آب گرم و شامپوهای خشک کننده استفاده نکنید. این اقدام می تواند منجر به عفونت و آسیب دیدن پوست شما خواهد شد. هم چنین استفاده از آب خیلی سرد یا خیلی گرم نیز برای شستشوی صورت مناسب نمی باشند. بهتر است از آب ولرم برای شستشوی صورت پس از گذشت 2 روز استفاده نمایید.

چند روز بعد میکرونیدلینگ پوست خوب میشه

میکرونیدلینگ از جمله روش های تایید شده برای زیبایی پوست و صورت می باشد. این روش زیبایی نسبت به دیگر روش ها هیچگونه خطر و آسیب به پوست وارد نمی کند. با این حال دوران نقاهت این روش ممکن است 3 الی 4 روز یا بیشتر باشد. در حالت کلی مدت زمان خوب شدن پوست و پایان دوران نقاهت از فردی به فرد دیگر متفاوت بوده و این موضوع به جنس پوست مخاطب بستگی دارد. عوارض این روش زیبایی در دوران نقاهت چندان آزار دهنده نبوده و افراد می توانند با انجام مراقبت های لازم درد ناشی از انجام میکرونیدلینگ را کاهش دهند.

با وجود اینکه بهبودی پوست در همه افراد یکسان نیست اما با عمل به دستورات پزشک می توانید پس از گذشت چند روز اثر بهبودی را در پوست خود مشاهده کنید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب در میکرونیدلینگ توصیه می شود یک کلینیک تخصصی پوست و مو حرفه ای و معتبر را انتخاب نمایید. البته انجام مراقبت های بعد از انجام روش زیبایی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. برای دریافت بازدهی بیشتر حتما به این دو مورد دقت و توجه بیشتری داشته باشید.

چه کسانی نباید میکرونیدلینگ انجام دهند

میکرونیدلینگ یکی از ساده ترین روش هایی است که با هدف از بین بردن چین و چروک صورت در اولویت انتخاب مخاطبان قرار میگیرد. در این تکنیک پزشک مربوطه با بهره مندی از سوزن های نازک سبب وارد شدن آسیب های جزئی به پوست شده و از این طریق سبب فراخوانی سیستم ترمیمی بدن به ناحیه ایجاد زخم می شود. در نهایت چین و چروک های صورت شروع به ترمیم می شوند. با توجه به بازده بسیار مناسب این روش و سهولت در پیاده سازی آن در حال حاضر به یکی از محبوب ترین روش های زیبایی در دنیا تبدیل شده است.  از جمله افرادی که نباید میکرونیدلینگ انجام دهند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نحوه انجام میکرونیدلینگ

در این روش پس از آماده‌سازی پوست برای میکرونیدلینگ برش‌های کوچک روی پوست ایجاد شده  و با آسیب جزئی کلاژن‌سازی در لایه‌های پوست تحریک می‌شود. متخصص برای انجام این درمان از وسیله‌ای شبیه قلم استفاده می‌کند. این وسیله خراش‌های کوچکی در لایه‌های پوست ایجاد کرده و باعث درمان پوست می‌شود. اندازه سوزن‌های این دستگاه به قدری کوچک است، که احتمالا پس از پایان کار متوجه زخم‌ها نمی‌شوید. قبل از شروع کار متخصص روی پوست از بی‌حس‌کننده استفاده می‌کند. برای بی‌حسی کامل باید حدود ۳۰ دقیقه صبر کرد. انجام این درمان از ۱۰ دقیقه تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

چگونه بهترین پزشک متخصص زیبایی را برای میکرونیدلینگ پیدا کنیم؟

برای انتخاب بهترین مو و زیبایی باید به تجربه پزشک و نوع دستگاه میکرونیدلینگ در کلینیک دقت کنید. متخصص پوست باید مجوزهای لازم را داشته و برای انجام روش‌های مختلف زیبایی آموزش دیده باشد. تجربه پزشک در روش‌های مختلف زیبایی باعث می‌شود، بهترین روش درمان را برای شما انتخاب کند. علاوه بر تجربه پزشک باید امکانات کلینیک و وضعیت بهداشت را بررسی کنید. در صورتی که در کلینیک بهداشت به خوبی رعایت نشود، احتمال عفونت بعد از درمان بالا می‌رود.

خروج از نسخه موبایل