بین المللی

نتانیاهو: تحول بزرگی در مواضع کشورهای عربی در قبال اسرائیل بوجود آمده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ماه نیوز ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه ادعا كرد كه توافق با امارات به برقراری صلح كمك می كند.

وی در اولین مصاحبه تلویزیونی خود با Sky News Arab پس از امضای توافق نامه با امارات ، گفت: “بسیاری از مردم جهان عرب از این اقدام (اقدام امارات) حمایت می کنند و با این توافق نامه ما صلح را ارتقا خواهیم داد.”

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: “تغییر زیادی در موضع گیری کشورهای عربی نسبت به اسرائیل رخ داده است و پیشرفتی که امارات از بسیاری جهات انجام داده ، به همکاری مشترک کمک می کند.”

وی افزود: در حال حاضر توسعه حلقه صلح برای اسرائیل در اولویت است و همکاری با امارات در زمینه های مختلف نتایج قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

رژیم صهیونیستی طی چند دهه گذشته مسئولیت بسیاری از تنش ها در منطقه غرب آسیا را بر عهده داشته است ، در حالی که نتانیاهو در مصاحبه ای اظهار داشت: “کشورهای منطقه از جنگ و درگیری تغذیه می شوند و زمان آن است که صلح گسترش یابد و مسلمانان و یهودیان صلح را می خواهند.”

وی با اشاره به موضع ایران در مورد انکار توافق بین رژیم صهیونیستی و امارات ، گفت: مخالفت ایران با توافق صلح تعجب آور نبود.

روز پنجشنبه ، واشنگتن ، واشنگتن ، ابوظبی و تل آویو در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که با وساطت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ، محمد بنزید ولیعهد ابوظبی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در مورد همکاری و روابط بیشتر به توافق رسیده اند. طبیعی است.

در سالهای اخیر گزارش های زیادی از تماس های پشت پرده بین برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی منتشر شده است و گفته می شود که این کشورها روابط نزدیک امنیتی با تل آویو برقرار کرده اند.

در همین حال امارات و بحرین نسبت به سایر کشورهای عربی هوشیارتر بودند.

انتهای پیام