بین المللیمعرفی کسب و کار

نحوه گرفتن ویزای توریستی کانادا

در طی سالیان سال، کانادا همواره یکی از مقاصد توریستی جذاب برای گردشگران سراسر دنیا بوده است. طوری که سال میلادی گذشته، این سرزمین پذیرای میلیون‌ها مسافری بود که از گوشه‌وکنار جهان راهی کانادا می‌شدند؛ اما در این میان، میل و انگیزۀ مردم ایرام برای دریافت ویزای توریستی کانادا کمی بیشتر است.

How to get a Canadian tourist visa

زیرا مطابق با قانون جدید ادارۀ اقامت و مهاجرت کانادا، مردم ایران با گرفتن ویزیتور ویزای کانادا اجازۀ کار آزاد و اقامت طولانی‌مدت در این سرزمین را به‌دست می‌آورند. ضمنا علاوه بر این، می‌دانیم خود ویزای توریستی کانادا هم از معدود ویزاهای توریستی دنیاست که با اعتبار ده‌ساله و به‌شکل مولتی (چندبار ورود) برای ایرانیان صادر می‌شود. ضمنا بد نیست بدانید که موسسۀ حامی مهاجر، کارگزار رسمی ویزا در ایران است؛ بنابراین اگر قصد دریافت ویزای توریستی کانادا یا آمریکا را دارید، فقط کافی است با شمارۀ  تماس بگیرید. کارشناسان ما راهنمایی‌تان خواهند کرد.

ویزای توریستی کانادا چیست؟

گفتنی است که قبل‌ترها، هدف از دریافت ویزی مولتی کانادا برای ایرانیان، اقامت کوتاه‌مدت در این کشور، دیدار با خانواده یا مقاصد گردشگرانه بود؛ اما همان‌طور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، دولت کانادا قوانین مخصوصی را برای مهاجرت و اقامت ایرانیان تصویب کرده است. طوری که طبق این قانون، آن‌دسته از ایرانیانی که ویزیتور ویزای کانادا را دریافت می‌کنند، اجازۀ اقامت بلندمدت در این کشور را به‌دست می‌آورند و می‌توانند آزادانه در این سرزمین کار کنند. به همین خاطر اخذ این ویزا برای ایرانیان جذاب‌تر از پیش شده است.

نمونه ویزا توریستی کانادا

در تصویر زیر نمونه ویزا توریستی کانادا را مشاهده می‌کنید.

مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا

ویزاهای توریستی کانادا به‌شکل چندبار ورود و با اعتبار 10ساله صادر می‌شوند؛ البته باید این نکته را بدانید که مدت اعتبار ویزا نمی‌تواند از مدت اعتبار پاسپورت شما بیشتر باشد، بنابراین مدت اعتبار ویزایی که بر روی پاسپورت شما چسبانده می‌شود، به اندازۀ همان مدت اعتبار پاسپورت شماست؛ مثلا اگر 4 سال از اعتبار پاسپورت شما باقی مانده باشد، ویزای توریستی کانادا با اعتبار 4ساله برای شما صادر می‌شود؛ لذا از آنجایی که اعتبار پاسپورت ایران 5ساله است، ویزیتور ویزای کانادا در ایران با نام ویزای 5 ساله کانادا نیز شناخته می‌شود.

مدت زمان اقامت در کانادا با ویزای توریستی

با اجرای قوانین جدید، شرایط اقامت ایرانیان با ویزای توریستی کانادا نسبت به متولدین دیگر کشورها متفاوت شده است؛ زیرا ایرانیان با ویزیتور ویزای کانادا می‌توانند به مدت طولانی در این سرزمین اقامت داشته باشند؛ طوری که حتی امکان اقامت تا 5 سال و بیشتر هم وجود دارد! این در حالی است که گردشگران سایر کشورها، با ویزای توریستی کانادا می‌توانند تا 6 ماه در این سرزمین بمانند. در واقع اوضاع به این صورت است که وقتی وارد کانادا می‌شوند، مامور مرزی می‌تواند اجازه اقامت بیشتر یا کمتر از 6 ماه را صادر کند؛

بنابراین یا مامور مرزی زمان خروج از کشور را بر روی پاسپورت دارندۀ ویزا درج می‌کند یا به او سندی داده می‌شود که Visitor record نام دارد و زمان خروج فرد بر روی آن ثبت شده است. ضمنا اگر مهر زمان خروج بر روی پاسپورت درج نشود، فقط این افراد می‌توانند 6 ماه پس از زمان ورود یا تا زمان منقضی شدن پاسپورت در کانادا اقامت داشته باشند.

افراد واجد شرایط برای دریافت ویزای توریستی کانادا

قبل از آنکه این بخش را بخوانید، توصیه می‌کنیم جهت سنجش شرایط و تعیین شانستان برای دریافت ویزا، حتما از مشاورۀ کارشناسان ما در مجموعۀ حامی مهاجر کمک بگیرید؛ زیرا ما می‌توانیم به کمکتان بیاییم و با آخرین قوانین و تبصره‌های مهاجرتی، روند اخذ ویزایتان را تسهیل کنیم. تلفن:

تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا

باید افسر پرونده را قانع کنید که از تمکن مالی کافی برخوردار هستید و سربار دولت کانادا نخواهید شد. مدارکی را که می‌توانید برای تمکن مالی ارائه دهید، در ادامۀ مقاله توضیح می‌دهیم؛ اما موقع ارائۀ تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا، رعایت نکات زیر ضروری است:

  • میزان تمکن مالی باید با سن شما تناسب داشته باشد.
  • میزان تمکن مالی باید با شغل شما متناسب باشد.
  • برای اثبات تمکن مالی ویزای توریستی کانادا، نمی‌توانید از ارائۀ حساب های پدر و مادر استفاده کنید. تمام مدارک و حساب‌ها باید به اسم خودتان باشد.

اهمیت شغل در دریافت ویزای توریستی کانادا

داشتن شغل مناسب اهمیت بسیار زیادی در گرفتن ویزیتور ویزای کانادا دارد. اگر پرستار، آتش‌نشان، پزشک، صاحب جواز کسب و یا مدیر یک شرکت فعال هستید، شانس بالایی برای دریافت ویزای توریستی کانادا خواهید داشت. در این خصوص، پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ را بخوانید؛ زیرا در این مقاله، ویدئوی مصاحبه با یکی از مشتریان حامی مهاجر را بارگذاری کرده‌ایم که از تجربۀ خود راجع‌به دریافت ویزای توریستی با حامی مهاجر صحبت می‌کند

اهمیت دعوت نامه در گرفتن ویزای توریستی کانادا

اگر اقوام یا دوستان شما در کانادا هستند، گرفتن دعوت‌نامه از آن‌ها می‌تواند شانستان را برای دریافت ویزا بالاتر ببرد. وقتی که مدارک کافی برای اثبات تمکن مالی ندارید، اهمیت این موضوع بیشتر می‌شود؛ چرا که آن‌ها می‌توانند حامی مالی شما بشوند.

اهمیت سابقه سفر در اخذ ویزای توریستی کانادا

داشتن سابقه سفر مفید یعنی سفر به کشورهای حوزه شنگن، انگلیس، تایلند، هند، بلغارستان و… می‌تواند شانس شما را برای گرفتن ویزای توریستی کانادا بالا ببرد. البته به آن معنا نیست که سایر سفرهای خارجی مثل سفر به ترکیه یا دبی تاثیری ندارند، سفرهای به کشورهای بدون ویزا نیز امتیاز مثبتی برای شما محسوب می‌شود، ولی در کل اگر به کشورهایی سفر کرده باشید که نیاز به پروسه اخذ ویزا دارند، شانس شما بالاتر خواهد بود.

شرایط سنی ویزای توریستی کانادا

اگر به‌عنوان متقاضی اصلی برای ویزای توریستی کانادا اقدام می‌کنید، باید شرایط سنی‌تان متناسب با تمکن مالی‌تان باشد؛ زیرا از نظر افسر مهاجرتی، یک شخص جوان با شغلی عادی، نمی‌تواند تمکن مالی بالایی داشته باشد. به همین دلیل اگر سن پایینی دارید و شغلتان عادی است، بهتر است دنبال اخذ ویزای تحصیلی کانادا بروید. حالا اینکه چه سنی برای گرفتن ویزای توریستی کانادا مناسب است، در مشاوره به شما گفته می‌شود.

نمونه دعوت نامه ویزای توریستی کانادا

داشتن دعوت‌نامه یکی از مواردی است که می‌تواند شانس شما را برای اخذ ویزیتور ویزای کانادا بالا ببرد. اگر دوست یا آشنایی در کانادا دارید، می‌توانید از او بخواهید برای شما یک دعوت‌نامه رسمی بنویسد. اگر نمی‌دانید نحوۀ نگارش یک دعوت نامه رسمی به چه شکل است، می‌توانید نمونه دعوت‌نامه ویزای توریستی کانادا را از لینک زیر دانلود کنید و دعوت‌نامۀ رسمی خودتان را مطابق آن آماده کنید.

شیوه دریافت ویزای توریستی کانادا

فرآیند اخذ ویزای کانادا برخلاف ویزای توریستی آمریکا، احتیاج به مصاحبه حضوری ندارد؛ بنابراین احتیاجی نیست به سفارت کانادا مراجعه کنید؛ زیرا پرونده شما به‌شکل الکترونیکی تشکیل می‌شود و جواب خود را نیز به‌صورت آنلاین دریافت می‌کنید.

مراحل تشکیل پرونده آنلاین به منظور دریافت ویزای توریستی کانادا

  1.   ثبت‌نام در سایت رسمی کانادا
  2.   تکمیل آنلاین فرم‌هایی که برای تشکیل پروندۀ ویزای توریستی کانادا به آن‌ها نیاز است
  3.   تکمیل مراحل تشکیل پرونده و انتظار جهت دریافت نامه انگشت‌نگاری
  4.   دفاتر وک کانادا در ایران نمایندگی ندارند؛ بنابراین برای انجام مرحله بیومتریک باید سفری به خارج‌ازمرزها داشته باشید که یک روز بیشتر طول نمی‌کشد. (برای این سفر می‌توانید از تورهای انگشت‌نگاری کانادا استفاده کنید.)
  5.   پس از انجام انگشت‌نگاری و عکس‌برداری در یکی از دفاتر وک کانادا، پرونده شما بررسی می‌شود و نتیجه‌اش به اطلاعتان می‌رسد.
  6.   در صورتی که با درخواست ویزای توریستی شما موافقت شود، از شما می‌خواهند که جهت صدور و الصاق ویزیتور ویزای کانادا، پاسپورتتان را به دفاتر وک تحویل بدهید. ضمنا در این مرحله نیازی نیست که مجددا به خارج از کشور بروید. بلکه می‌توانید از خدمات استفاده کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا به شرح زیر هستند:

مدارک هویتی معتبر

شما باید یک اسکن خوانا از این صفحات پاسپورت خود داشته باشید:

  • صفحه اول پاسپورت
  • صفحاتی که مهر ورودوخروج روی آن خورده و ویزا بر روی آن الصاق شده است.
  • اسکن یه قطعه عکس
  • عکس مورداستفاده باید عکسی باشد که استانداردهای عکس پاسپورتی را داشته باشد. (تمام‌رخ‌بودن، بی‌عینک‌بودن، بی‌آرایش‌بودن، پس‌زمینۀ سفید داشتن و ….)
  • اندازه عکس باید ۴.۵ در ۳.۵ سانتی‌متر باشد.
  • کیفیت و رزولشن عکس باید 600 پیکسل در هر اینچ (DPI) باشد.
  • فرمت فایل عکس JPG و یا JPEG2000 باشد.