سلامت و دانش

نشانه های هشدار دهنده فشارخون بالا

فشار خون بالا فقط به افراد میانسال محدود نمی شود و همه افراد بالای 20 سال برای سالم ماندن باید فشار خون خود را کنترل کنند.

به گزارش ماه نیوز ، خطرناک ترین نکته در مورد فشار خون بالا این است که این بیماری سالهاست که مورد توجه قرار نگرفته است ، زیرا علائم برجسته و واضحی ندارد. این بیماری تنها زمانی تشخیص داده می شود که به سطح خطرناکی برسد و سایر قسمت های بدن را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین می تواند مشکلات جدی مانند حمله قلبی و سکته مغزی ایجاد کند.

روزنامه Times of India برخی از علائم فشار خون را گزارش کرده است که در صورت مشاهده باید توسط پزشک معالجه شود.

تنگی نفس: افرادی که از فشار خون ریوی رنج می برند معمولاً در تنفس راحت مشکل دارند و در انجام کارهای روزمره مشکل دارند. اما احساس خفگی ناگهانی می تواند نشانه سکته مغزی و حمله قلبی نیز باشد. فشار خون طولانی مدت منجر به احساس خستگی و تنگی نفس می شود.

دیدن لکه های خون در چشم: لکه های قرمز چشم که خونریزی نیز نامیده می شوند می توانند نتیجه فشار خون بالا باشند. فشار زیاد به دیواره رگ ها باعث کشش بافت می شود که با گذشت زمان منجر به آسیب می شود. همچنین اگر به مدت طولانی درمان نشود ، می تواند به عروق بینایی و اعصاب چشم آسیب برساند. بعضی اوقات بدون هیچ دلیل مشخصی در چشم لکه های خون وجود دارد که در هر صورت نیاز به معاینه فرد توسط متخصص است.

سرگیجه: سرگیجه ناگهانی و از دست دادن تعادل یا هماهنگی اندام ها علامت هشدار دهنده سکته مغزی است و همچنین از علائم شایع فشار خون در طولانی مدت است ، علاوه بر این ، سرگیجه ناگهانی که گاهی به دلیل فشار خون بالا ایجاد می شود. برای کاهش سرعت اکسیژن رسانی به مغز. سرگیجه همچنین می تواند به دلیل داروهای فشار خون بالا ایجاد شود.

اضطراب: فشار خون بالا می تواند جای نگرانی باشد. اضطراب شدید می تواند علائمی مانند تنگی نفس ، تعریق و لرز ایجاد کند. همه این علائم مراجعه به پزشک را ضروری می کند. اضطراب همچنین می تواند سطح فشار خون را افزایش دهد ، که می تواند سلامت روحی و جسمی را بسیار تحت تأثیر قرار دهد.

استفراغ: فشار خون بالا می تواند منجر به علائمی مانند استفراغ شود. مشاهده این علامت فشار خون بالا نیاز به مراجعه فوری به پزشک را نشان می دهد. علائم دیگر فشار خون بالا ممکن است شامل سرگیجه ، خروپف و تاری دید باشد.

انتهای پیام