نماد سایت ماه نیوز

نظرسنجی AFC از ۵ باشگاه فوتبال پرطرفدار ایران

طبق گزارش ها شفاف، سایت اتحاد. اتصال فوتبال آسیا امروز (پنجشنبه) یک روز مانده به آغاز فصل جدید است فوتبال ایران. لیگ برتر لیگ 5 باشگاه محبوب در کشور ما را معرفی کرد.

وب سایت AFC نوشت: “ایران بیش از 800 میلیون نفر جمعیت دارد و پرجمعیت ترین کشور در غرب آسیا است.” این کشور بیشترین تعداد طرفداران فوتبال را در منطقه دارد. ورزشگاه آزادی در فینال جام ملت های آسیا 1976 به میزبانی تهران رکورد 100000 تماشاگر را مقابل کویت شکست. ایران با پیروزی در بازی 1-0 به مقام قهرمانی دست یافت.

تخت جمشید

وقتی از فوتبال ایران نام می برید ، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند ، رقابت سنتی دو غول تهران ، پرسپولیس و استقلال است. هر دو تیم برای میزبانی از ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. در این بازی حساس ، نیمی از پایتخت ایران قرمز شده است. هواداران پرسپولیس به “ارتش سرخ” معروف هستند. این تیم یکی از محبوب ترین باشگاه های فوتبال در آسیا است.

تخت جمشید در سال 1963 تاسیس شد. این تیم با کسب 13 جام موفق ترین تیم لیگ ایران است. این زمانی است که تیم افتخارات آسیایی دریافت نکرده است. پرسپولیس در سال 2018 به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید اما نتوانست اولین قهرمانی تاریخ را جشن بگیرد. این تیم در این فصل به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده و منتظر شناسایی رقبای شرقی خود است.

بیشتر موفقیت های پرسپولیس به دهه 1990 برمی گردد. در حالی که اسطوره های فوتبال ایران مانند علی دایی ، کریم باقری ، خداد عزیزی و مهدی مهدوی کیا پیراهن خود را به تن کردند. پرسپولیس دو فصل (1996-1997) و نیمه نهایی 1998-1997 به جام باشگاه های آسیا صعود کرد اما در هر دو فصل بدشانسی آورد و حذف شد.

در 5 سال گذشته ما شاهد ظهور مجدد پرسپولیس مانند 20 سال گذشته بوده ایم. پرسپولیس 4 سال متوالی قهرمان لیگ برتر شده و در 4 سال گذشته 3 بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده است. این تیم به همراه بازیکنانی مانند سید جلال حسینی و وحید امیری دو بار در سال 2018 و در حال حاضر در سال 2020 به فینال لیگ قهرمانان رسیده است.

استقلال

نیمه آبی پایتخت ایران پس از کسب جام محلی پشت سر نیمه قرمز قرار دارد. البته هواداران استقلال می توانند به تیم او افتخار کنند ، زیرا باشگاه او تنها باشگاه ایرانی است که جام های زیادی را برای ایران در آسیا کسب کرده است.

او در استقلال باید به دو قهرمانی خود در بالاترین سطح آسیا یعنی جام باشگاه ها افتخار کند. اولین قهرمانی این تیم در سال 1970 بود که با پیروزی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی قهرمان آسیا شد.

دو دهه پس از قهرمانی استقلال در مسابقات قهرمانی آسیا ، آبی های پایتخت در سال 1990 مجدداً پیروز شدند تا با غلبه بر لیونینگ هاوین از چین دومین قهرمانی آسیا را جشن بگیرند. البته استقلال در سال های 1998 و 1999 دو بار دیگر به فینال رسید اما هر دو بار باخت.

سال ها پس از تأسیس استقلال که به سال 1945 برمی گردد ، این تیم به تیم های ملی مانند فرهاد مجیدی ، آندرانیک تموریان ، مجید حسینی و وریا گفائوری کاپیتان فعلی استقلال ستاره هایی اعطا کرد.

سپان

400 کیلومتری تهران. در جنوب شهری به نام اصفهان واقع شده است. اصفهان سومین شهر بزرگ ایران است که در سالهای اخیر سابقه پایتخت بودن این کشور را داشته است. این شهر میزبان سپهان ، یکی از موفق ترین و محبوب ترین باشگاه ها است.

سپهان در سال 1953 تاسیس شد. با شروع قرن کنونی ، این جدول در صدر جدول لیگ قرار گرفت. با قهرمانی در 2002-2003 ، این باشگاه به اولین باشگاه خارج از تهران تبدیل شد که موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. این باشگاه در سال 2004 وارد لیگ قهرمانان آسیا شد.

موفقیت این تیم اصفهانی تا قرن بیست و یکم ادامه داشت و با رسیدن سال 2015 ، 4 قهرمانی دیگر به لیگ ایران اضافه شد. Sipahan با 5 قهرمانی در لیگ و 4 قهرمانی در جام حذفی سومین باشگاه پرافتخار ایران است.

اما یک لحظه فراموش نشدنی در تاریخ سیپاهان سال 2007 است که وی اولین تیم ایرانی شد که در نسخه جدیدی به فینال لیگ قهرمانان صعود کرد. اما سپاهان از باخت مقابل Overwords ژاپن بدشانسی آورد و نتوانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

فولاد

اوهان زوهان آهن 16 سال جوانتر از رقیب سنتی خود سپان است و در سال 1969 تاسیس شد. اما تیم اصفهان با پیراهن سبز همچنان جایگاه خود را در میان تیم های موفق کشور حفظ کرده است.

یوهان آهان در طول تاریخ هرگز قهرمان لیگ نشده است ، اما مانند همسایه خود سپان است که یک جام حذفی را به دست می آورد. این تیم همچنین 4 بار قهرمان جام حذفی ایران شده است. اولین قهرمانی ذوب آهن مربوط به فصل 2002-2003 است. این تیم همچنین اولین تیم ایرانی در خارج از تهران است که در دور دوم نسخه جدید لیگ قهرمانان آسیا شرکت می کند.

البته شباهت ذوب آهن به وطن به اینجا ختم نمی شود. زیرا پس از 3 سال حضور Sipahan در فینال لیگ قهرمانان آسیا ، اکنون برای دومین بار است که اصفهانی به فینال این رقابت ها در سال 2010 می رسد. ذوبا برای رسیدن به فینال تیم های بزرگی مانند الاتحاد ، الهلال و پوهانگ استیلرز را شکست داد اما در فینال 3-1 مغلوب سونگام کره جنوبی شد.

یکی از افسانه های باشگاه ذوب آهن رسول کرباکندی ، دروازه بان این تیم است که در تمام دوران فوتبال خود در ذوب آهن بازی می کرد. وی نماینده ایران در جام جهانی 1978 بود. علی اکبر همچنین استادی است که 8 سال پیراهن ژوبان را بر تن کرده و در جام جهانی 1998 برای تیم ملی ایران بازی کرده است.

تراکتور

ما در آخرین و پنجمین تراکتور تیم معروف ایران واقع در شهر تبریز به پایان رسیدیم. این باشگاه به تراکتور سازی معروف بود. این باشگاه در سال 1950 تاسیس شد. دهه گذشته دهه موفقیت آمیزی بوده است. نام این تیم برای هواداران فوتبال آسیا آشنا است ، زیرا در 7 سال گذشته 5 بار در لیگ قهرمانان شرکت کرده است. تراکتور افتخار دارد که سه بار نایب قهرمان لیگ و دو بار قهرمان جام شده است.

بهترین نتیجه تراکتور در آسیا ، به لیگ قهرمانان 2016 برمی گردد. این تیم با وجود داشتن تیم های باتجربه ای مانند النظر و بنیادکار ، گروه را هدایت کرد و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. اما در این مرحله الناصر 5 بر 4 به امارات باخت و از دور رقابت ها کنار رفت. هواداران تراکتور به آکادمی او افتخار می کنند ، جایی که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ ایران ، کریم باقری ، کار خود را آغاز کرد. بازیکنان معروف دیگری نیز هستند که به باشگاه تراکتورسازی اعتبار دارند مانند کریم انصاری فرد و جواد کاظمیان.

علاقه مندان به فوتبال ایران می توانند وارد لینک شوند کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه مورد علاقه خود رای دهید.

خروج از نسخه موبایل