عمومیمعرفی کسب و کار

نقشه سیم کشی چشمی درب اتوماتیک شیشه ای چگونه است؟

نصب و نصب درب اتوماتیک نیاز به تجربه و مهارت دارد. با آموزش نصب درب اتوماتیک، پریز برق و درب ریموت می توانید در این زمینه کسب درآمد کنید. امروزه بسیاری از افراد برای آرامش و امنیت و همچنین راحتی از درب های اتوماتیک استفاده می کنند و به همین دلیل نصب و راه اندازی درب اتوماتیک کاری سودآور محسوب می شود. البته باید به یاد داشته باشید که نصب درب اتوماتیک شیشه ای زیبادر نیاز به مهارت و آموزش دارد و با یادگیری می توانید از کار بسیار خوبی بهره مند شوید.

مزایای فراوان این درب باعث محبوبیت این درب شده و مورد استفاده همه مردم قرار گرفته است. به عنوان مثال، باز و بسته کردن درها در ورودی و خروجی نیازی به فعالیت بدنی ندارد و فقط با ریموت کنترل از داخل خودرو درب را باز و بسته می کند و هم راحتی و هم ایمنی را فراهم می کند. سرقت. برای آموزش نصب درب اتوماتیک تا انتهای این مطلب با سایت اسمارت کو همراه باشید.

چگونه درب اتوماتیک را نصب کنیم؟

درب های اتوماتیک انواع مختلفی دارند که هر کدام روش نصب متفاوتی دارند. امروزه دوره نصب درب اتوماتیک یکی از رشته های مورد پسند است که به عنوان یک شغل پردرآمد به شمار می رود. برای نصب درب اتوماتیک فقط باید از افراد متخصص و با تجربه استفاده کنید، زیرا ابزار و اجزای درب زیادی وجود دارد که برای نصب باید بدانید. آموزش نصب درب اتوماتیک عملی است زیرا فقط به یادگیری از طریق تمرین منجر می شود.

نصب درب های اتوماتیک شامل نصب درب های ریلی، درایوهای شیشه ای و کرکره برقی می باشد. دوره آموزشی نصب درب اتوماتیک باید تمامی مراحل نصب درب اتوماتیک را آموزش دهد چرا که در حین نصب نمی توان کوچکترین اشتباهی را مرتکب شد. به عنوان مثال برای راه اندازی و نصب درب اتوماتیک پارکینگ باید با نحوه قرارگیری تابلو و تجهیزات مکانیکی و الکتریکی، نحوه اتصال تابلو، نحوه نصب رینگ، نحوه باز و بسته کردن درب، نحوه کار با ریزپردازنده باید راه اندازی شود و غیره. عدم رعایت یکی از این عوامل منجر به خرابی خودکار درب و عملکرد نادرست می شود.

چگونه درب اتوماتیک را تنظیم کنیم؟

برای نصب درب اتوماتیک باید تنظیمات درب اتوماتیک را نیز به خاطر بسپارید، اگر یادتان نیست باید در دوره آموزشی نصب درب اتوماتیک یاد بگیرید. تنظیمات اتوماتیک درب شامل سرعت، زمان و زمان باز و بسته شدن درب می باشد. مثلا گاهی اوقات ما قطعی برق داریم که باز و بسته شدن درب ها را دچار مشکل می کند و تنظیمات باید به گونه ای باشد که در باز و بسته شدن درب ها تاثیر بسزایی داشته باشد تا در هنگام قطع شدن برق دچار مشکل نشویم. . این درب ها انواع و مدل های مختلفی دارند که هر کدام تنظیمات متفاوتی دارند.

پارامترهای درب و نصب خودکار درب ارتباط نزدیکی با هم دارند، به عنوان مثال، محل نصب درب بر نحوه تنظیم درب تأثیر می گذارد. البته لازم به ذکر است که هنگام تنظیم درب نیز می توان از تنظیمات پیش فرض استفاده کرد اما این تنظیمات کامل نیست و باید تنظیمات درب را به طور کامل یاد بگیرید. نحوه نصب و راه اندازی درب پارکینگ با درب اتوماتیک شیشه ای متفاوت است. عملکرد درب اتوماتیک یک سنسور تایمر است. این سنسور باید طوری تنظیم شود که درب به طور خودکار باز و بسته شود. این سنسور در مکان هایی که تعداد افراد زیاد است بسیار کاربردی و مهم است.

اطلاعات بیشتر: https://zibadoor.com/product-intro/automatic-parking-door/

آموزش نصب درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

یکی از محبوب ترین انواع درب اتوماتیک که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد درب اتوماتیک شیشه ای می باشد. همانطور که قبلا ذکر شد، برای نصب هر درب اتوماتیک نیاز به آموزش، تمرین و تئوری دارید. این آموزش شامل آشنایی با اجزا و قطعات اپراتور، نقشه خوانی، نحوه اندازه گیری محل نصب درب، آشنایی با ماژول موتور، نحوه نصب سنسور، سیم کشی، نصب اپتیکال، عیب یابی و … می باشد. در حال حاضر به دلیل اپیدمی کرونا بیشتر آموزش ها به صورت مجازی است، روش نصب درب اتوماتیک شیشه ای آموزش زنده مجازی است.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اتوماسیون همه چیز، استفاده از درب های اتوماتیک بسیار زیاد شده است، نصب این درب ها باید توسط افراد حرفه ای انجام شود زیرا این درب ها تنظیمات مختلفی دارند که بر نصب درب تاثیر می گذارد. از این رو نصب درب های اتوماتیک یکی از پردرآمدترین کارها می باشد زیرا این درب ها در کل جامعه مورد استفاده قرار می گیرند و برای نصب به افراد متخصص نیاز است. بنابراین پس از کسب دانش به راحتی می توانید وارد بازار کار شوید. نصب درب های بدون نقص نیاز به دانش و تجربه زیادی دارد.

نقطه نصب درب اتوماتیک

لازم است در نصب درب های اتوماتیک نهایت دقت را به خرج داد و به نکات مهم نیز توجه نمود زیرا عدم رعایت آنها آسیب و مشکلات درب اتوماتیک را به همراه خواهد داشت. برای مثال به نکات زیر توجه کنید:

برای تنظیمات درب اتوماتیک می توانید از دفترچه راهنما استفاده کنید.

برای نصب درب؛ ابتدا باید مساحت درب را اندازه بگیرید و سپس بقیه را انجام دهید.

قبل از نصب درب باید از تراز بودن قطعات متحرک و عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.

هنگام باز و بسته کردن درب دقت کنید که قطعات متحرک به دیوارها برخورد نکنند.

شما باید میزان فاصله را هنگام باز و بسته شدن درب اندازه گیری کنید و از سالم بودن سیم ها و کابل های درب اتوماتیک اطمینان حاصل کنید.

در نهایت باید دستگاه و ریموت خود را ریست کنید.


روش های سرویس و نگهداری درب اتوماتیک

انواع درب اتوماتیک از اپراتورهای کنترلی تشکیل شده است. برای حفظ عملکرد درب اتوماتیک و افزایش عمر مفید آن، درب اتوماتیک باید نگهداری و نگهداری شود. به همین دلیل یک سری مراحل می تواند تاثیر خوبی در کاهش استهلاک و افزایش طول عمر درب های اتوماتیک داشته باشد. این اقدامات عبارتند از: روغن کاری بسیاری از قسمت های دستگاه مکانیکی تأثیر مثبتی در بهبود کیفیت کار آن دارد، اما باید گفت که درب های اتوماتیک آنقدرها هم کم نیستند. به عبارت دیگر تمامی قسمت های مکانیکی درب اتوماتیک نباید روغن کاری شوند زیرا باعث کاهش عمر درب اتوماتیک می شود. روغن کاری فقط باید در قسمت های مشخص شده در دفترچه راهنما انجام شود.

برای نصب اولیه درب اتوماتیک از یک متخصص در این زمینه برای نصب صحیح کمک بگیرید. یک درب به درستی نصب شده می تواند عملکرد، کارایی و طول عمر درب اتوماتیک را بهبود بخشد و به طور موثر استهلاک را کاهش دهد.

هنگامی که درب در حالت اتوماتیک است، در را فشار ندهید، باز و یا بسته نکنید. یعنی اگر درب برقی است، نباید آن را به صورت دستی هل داد و باعث می شود درب باز و بسته نشود، بنابراین به طور مرتب سیستم مکانیکی آن را بررسی کنید تا از نگهداری درب اتوماتیک اطمینان حاصل کنید. این کار باید هر 6 ماه یکبار توسط متخصص درب اتوماتیک انجام شود. برای افزایش عمر درب های اتوماتیک از وسایل ایمنی اضافی روی درب های اتوماتیک استفاده کنید.

در این مرحله می توان از سیستم الکترونیکی با موقعیت های دیگر استفاده کرد. سیستم های الکترونیکی به شکل سلاح های زیرزمینی و سلاح های آزاد شده مکانیکی هستند. یعنی وقتی به کمک کنترل های الکترونیکی خاموش و خاموش و روشن نمی شود، گیربکس به کمک کلید مکانیکی کاملاً دستی آزاد می شود. در این حالت درب می تواند آزادانه و بدون مانع حرکت کند.

راه حل مورد بحث، مورد کلی تمام درب های اتوماتیک است. از آنجایی که انواع مختلفی از درب های اتوماتیک در بازار وجود دارد، هر کدام روش خاص خود را برای افزایش طول عمر درب اتوماتیک دارند. از طرفی سرویس و نگهداری درب اتوماتیک بسته به محل نصب درب متفاوت خواهد بود. در صورت نصب درب ورودی بانکی فروشگاه یا بیمارستان، کاربردهای زیادی دارد، بنابراین تقاضا برای سرویس و نگهداری درب اتوماتیک افزایش می یابد.

نکات مهم در نصب درب اتوماتیک

تزئینات درب

اگر ساختمان جدید نیست و صفحه پایه روی دیوار کار نمی کند، برای نصب پایه باید بازوی عقب را روی دیوار نصب کرد. بسیاری از ساختمان ها نیاز به کنده کاری دارند. به طور کلی برای پایه عقب باید فاصله 25 سانتی متری از لولای در تا ارتفاع 25 سانتی متری از بیرون را در نظر بگیرید.

بهترین صفحه یا صفحه با ضخامت حداقل یک سانتی متر برای پایه پشت، ستون یا گوشه. یک طرف پایه به چهارچوب در و طرف دیگر یک میله گرد است که به صورت زاویه دار وارد دیوار می شود، سپس این قسمت به پایه جوش داده می شود.

قرارگیری پایه و زاویه پایه

در سمت باز در، پایه عقب به فاصله 14 سانتی متر از لولا به صفحه جوش داده می شود (توصیه می شود ابتدا ساق را جوش داده و بعد از بررسی جوش نهایی را انجام دهید) و جک از آن عبور می کند. . پین به در وصل خواهد شد.

پایه جلویی را روی بازو قرار دهید، جک را آزاد کنید، محور جک را کاملا ببندید و سپس در را تا حداکثر زاویه دلخواه باز کنید. در همان زمان، پایه جلویی با جوش به در متصل می شود. حالا در را یک بار باز و بسته کنید، اگر مشکلی نداشت، بازو را از پایه جدا کنید و سپس پایه را کاملا و با دقت به در و دیوار ثابت کنید.

نصب کنترل پنل چشمی و فلاشر

سعی کنید خودرو را به منبع برق نصب شده در درب نزدیکتر متصل کنید تا به سیم های زیادی نیاز نداشته باشید، بهتر است آن را در فاصله 150 تا 160 سانتی متری از زمین نصب کنید. توجه داشته باشید که مدار کنترل نباید به در وصل شود تا درب باز شود یا از دسترسی به در جلوگیری کند. مدار کنترل هنگام باز شدن درب.

یک چراغ چشمک زن باید جلوی دیوار بیرون در نصب شود تا راننده بتواند باز و بسته شدن در را از دور ببیند. یک مانع چشمی یا نوری نیز در خارج از ساختمان در ارتفاع 40 سانتی متری از سطح زمین نصب می شود. برای نصب گیره، سیم خروجی را زیر گیره قرار دهید تا از ورود آب باران از طریق سیم به داخل گرومت جلوگیری شود.

حفاری و کابل

اگر ساختمان جدید است، مسیر سیم کشی را در نظر بگیرید که می تواند در زمان و انرژی بسیار صرفه جویی کند و بسیار تمیز انجام شود. اما ما کانکتور را بر اساس عدم وجود مسیر کابل نصب کردیم. نوع سیم کشی باید به گونه ای باشد که به هر بازوی مدار کنترل یک سیم 3 اینچی 1.5، یک سیم 0.75 2 اینچی و 2 اینچی از مدار کنترل تا نقطه کنترل هر چشمی 2 اینچ متصل باشد. مونتاژ مدار

در ساختمان هایی که سیم کشی درب در نظر گرفته نمی شود، بهتر است از چهارچوب درها برای سیم کشی استفاده شود. و از مته دایره ای برای برش سیم از لوله و خارج آن برای کار بسیار تمیز استفاده کنید.

آموزش نصب درب اتوماتیک

درب اتوماتیک یکی از درب های اتوماتیک برای باز و بسته شدن بدون تماس دست است و با استفاده از سنسور و ریموت باز و بسته می شود. درب های اتوماتیک انواع مختلفی دارند. درب اتوماتیک شیشه ای، درب کشویی، درب برقی، درب برقی از انواع درب های اتوماتیک می باشد.

از مزایای زیاد درب های اتوماتیک این است که از این درب ها در پارکینگ ها، بانک ها، مراکز خدماتی، مراکز اداری، مناطق مسکونی و … استفاده می شود. منجر به نصب آن در مکان های مختلف شده است. اگرچه کارکرد درب های اتوماتیک پیچیده نیست، اما نصب آنها تخصصی است و در دسترس خریداران درب نیست. بنابراین، اگر قصد نصب و راه اندازی درب های اتوماتیک را دارید، یا از نصاب درب اتوماتیک کمک بگیرید یا آموزش نصب درب اتوماتیک را برای نصب آنها از ابتدا دنبال کنید.

مراحل نصب سیستم درب اتوماتیک

پس از انتخاب سیستم درب اتوماتیک بر اساس مدل درب، موقعیت مکانی آن و انتظارات مشتری مراحل زیر انجام می شود:

محل استقرار تیم و تجهیزات مکانیکی و الکتریکی سیستم

سیم کشی برد و سایر تجهیزات

بهره برداری از تابلوهای برق در تعیین شرایط کاری مناسب

هر مرحله از باز و بسته کردن در را امتحان کنید

تنظیم میکروسوئیچ های حرکت درب

تست نهایی و تحویل سیستم

نحوه عملکرد درب اتوماتیک در بخش مکانیک

برای افزایش قدرت موتور تکفاز و حرکت آن برای باز و بسته شدن درب از سیستم مکانیکی استفاده می شود. در بیشتر موارد از گیربکس استفاده می شود. پس از افزایش نیرو و انتقال آن به درب بسته به مدل درب به روش های مختلفی انجام می شود. در درب های ریلی یا کشویی، نیرو توسط یک چرخ دندانه دار از محور مکانیکی محرک به چرخ دنده های شانه ای که در زیر درب قرار داده شده اند، منتقل می شود. با درهای یک تکه که به صورت عمودی و در پایه یک قسمت چرخان باز و بسته می شوند، نیرو توسط زنجیر یا تسمه منتقل می شود.

نحوه اتصال درب بازکن اتوماتیک به لوازم برقی

برای راه اندازی هر برد مدار به ولتاژ تغذیه مستقیم لازم نیاز دارد و دلیل اصلی تغییر در سیستم دروازه اتوماتیک موتور الکتریکی است و هر موتور الکتریکی می تواند تک سرعته یا چند سرعته چپ گرد باشد. . یا درست است و وقوع هر یک از این شرایط توسط کابل ورودی به سیستم موتور درب اتوماتیک مشخص می شود و سنسورهایی مانند میکرو سوئیچ ها، فرستنده ها و گیرنده های مادون قرمز بر روی تابلوی کنترل درب اتوماتیک نصب می شوند.

حفاری و سیم کشی

اگر ساختمان نوساز است، سیم کشی مجدد را در نظر بگیرید که در زمان و انرژی بسیار صرفه جویی می کند و بسیار تمیز است. اما بر اساس عدم وجود مسیر کابل، ما یک کانکتور نصب کردیم. نوع سیم کشی باید به گونه ای باشد که مدار فرمان متصل به هر بازو یک سیم 1.5 3 اینچی باشد، از مدار کنترل تا محل نصب مدار کنترل هر چشم باید 2 اینچ 0.75 و 2 اینچ باشد. سیم کابل باید در نظر گرفته شود.

در ساختمان هایی که سیم کشی درب در نظر گرفته نمی شود، بهتر است از چارچوب درها برای سیم کشی استفاده شود. و از کاتر دایره ای روی مته استفاده کنید تا سیم از لوله عبور کند و برای یک کار بسیار تمیز آن را از لوله بیرون بکشید.

مشاوره بعد از نصب

محیط کاری که نصاب (نماینده سیماران) در آن کار می کند باید توسط خود نصاب تمیز شود تا کثیفی کف و یا تخریب دیوار بر کار نصاب تاثیری نداشته باشد. به کارفرمایان توصیه می شود که پایه ها و پایه ها را رنگ آمیزی کنند تا به مرور زمان مقاومت خود را از دست ندهند. در نهایت، توصیه به تقویت شمع های زیر فونداسیون روی دیوار با سیمان می تواند عمر مفید سیستم را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.