سلامت و دانش

نقش برق در تسریع روند بهبود زخم‌ها

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو در مطالعه اخیر نشان داده اند که تحریک الکتریکی می تواند به رگ های خونی کمک کند سلول های خون و اکسیژن را به زخم منتقل کرده و روند بهبودی را تسریع کند.

به گزارش ماه نیوز و به نقل از Medical Expressاین مطالعه نشان داد که تحریک الکتریکی مداوم باعث افزایش نفوذ پذیری رگ های خونی می شود و بینش جدیدی برای رشد رگ های خونی جدید فراهم می کند.

یافته ها نشان می دهد که تحریک الکتریکی نفوذپذیری رگهای خونی را افزایش می دهد ، که می تواند به تسریع بهبود زخم کمک کند. رگ های خونی برای بهبود زخم ها بسیار مهم هستند. آنها در سراسر بدن حرکت می کنند و به دلیل مواد مغذی ، سلول ها و مواد شیمیایی موجود در آنها ، می توانند به کنترل التهاب ناشی از آسیب کمک کنند. اکسیژن و گلبول های سفید دو ترکیب اصلی هستند که توسط رگ های خونی حمل می شوند.

هنگامی که آسیب دیدگی ایجاد می شود (به عنوان مثال ، قطع انگشت) ، تشکیل عروق خونی در محل زخم مختل می شود. این توانایی شریان ها در کمک به بهبود زخم را مختل می کند. محققان پس از انجام آزمایش های آزمایشگاهی بر روی سلول های انسانی دریافتند که تحریک الکتریکی رگ های خونی به میزان قابل توجهی نفوذپذیری رگ های خونی را افزایش می دهد ، که این یک شاخص فیزیکی برای توسعه بالقوه رگ های خونی جدید است.

این مطالعه نشان داد که تغییر در نفوذپذیری رگهای خونی می تواند سلول های جریان خون را با سرعت بیشتری به محل زخم برساند. این مطالعه نشان داد که الکتریسیته بر پروتئین هایی که سلول های سلول های خونی را در کنار هم نگه می دارد تأثیر می گذارد. اما این نتایج قطعی نیست و نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

انتهای پیام