بین المللی

نمایش قدرت پوتین به بایدن با انجام بزرگترین رزمایش پس از خاتمه جنگ سرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ماه نیوز ، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه در حالی که اولین دیدار خود با رئیس جمهور آمریکا جورج د. آرام برنامه ریزی شده

به گزارش دیلی میل ، این تمرین بزرگترین نوع از زمان پایان جنگ سرد و در آستانه دیدار پودین با بایدن است. در این رزمایش حداقل 20 کشتی جنگی ، چندین زیردریایی و 20 هواپیمای جنگنده شرکت داشتند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در طول تمرین مهمات واقعی شلیک شده و زیردریایی دشمن توسط رزمناو دریاسالار پانتلیو رهگیری شد. دریادار ویکتور کارانچنکو ، فرمانده سابق نیروی دریایی روسیه ، این رزمایش را از نظر موقعیت در اقیانوس آرام و تعداد و تجهیزات نیروها بی نظیر توصیف کرد.

مسکو همچنین گفت: هواپیمای جنگنده سوخو -35 در طی تمرین یک فروند هواپیمای جاسوسی RC-135 آمریکا را رهگیری کرد.

رئیس جمهور روسیه در بیانیه اخیر خود اظهار داشت که روابط با ایالات متحده در سالهای اخیر به “کمترین حد” رسیده است. وی در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری آمبوسی گفت: “ما روابط دوجانبه داریم که به کمترین حد در سالهای اخیر رسیده است.”

اولین دیدار رئیس جمهور ایالات متحده و رئیس جمهور روسیه در 16 ژوئن (چهارشنبه ، 26 ژوئن) در ویلایی در سوئیس مشرف به دریاچه ژنو برگزار خواهد شد ، زمانی که انتظار می رود مذاکرات داغ در این فضای آرام انجام شود. مهمترین موضوعات مورد بحث بین بایدن و پوتین دخالت در انتخابات ، سایبرتکس ، حقوق بشر و مسئله اوکراین است. در همین حال ، ثبات استراتژیک هسته ای و درگیری های منطقه ای از دیگر موارد مورد بحث بین دو طرف است.

بایدن گفته است که در این نشست مهم ولادیمیر پوتین را فشار خواهد داد تا حقوق بشر را رعایت کند.

انتهای پیام