نماد سایت ماه نیوز

نمونه انگیزه نامه برای بورسیه ترکیه

انگیزه نامه تحصیلی یا SOP چیست؟

درباره متروپل: هر فرد خارجی که بخواهد در کشوری دیگر تحصیل کند،نیاز به انگیزه نامه تحصیلی برای بیان هدف و انگیزه تحصیلی و معرفی پیشینۀ تحصیلی، مهارت‌ها ویژگی‌های شخصی خود دارند.

انگیزه نامه تحصیلی توسط یکی از اساتید دانشگاه محل تحصیل بررسی می شوند. به همین دلیل متقاضیان باید در آماده سازی و نگارش انگیزه نامه نهایت دقت را داشته باشند و جنبه های منحصر به فرد و ویژگی های ممتاز خود را در انگیزه نامه پیاده سازی کنند.همچنین حتما باید به زبان انگلیسی یا به زبان مشخص شده توسط دانشگاه مورد نظر نوشته شود و متن های نوشته شده کپی یا سرقت ادبی نباشد .هدف از ارائه انگیزه نامه تحصیلی:

  1. چه چیزی شما را واجد شرایط برای این بورسیه می کند؟
  2. با در تحصیل در این رشته چه برنامه ای دارید؟

نکات نحوه نگارش انگیزه نامه تحصیلی

نوشتن انگیزه نامه ترکیه

بخش اول: تجارب تحصیلی

اطلاعات کوتاهی در مورد اهمیت رشته و دانشگاه انتخابی و چرا علاقه به این رشته دارید را مشخص کنید برای مثال بگویید:من مطمئن شدم که دانشگاه های ترکیه در تحقیقات علمی در زمینه مدیریت بازرگانی ممتاز هستند به دلیل جزء انتخاب من هستند.

بخش دوم: دلیل انتخاب ترکیه

در قسمت دوم انگیزه نامه برای بورسیه تحصیلی باید در مورد دلایلی باشد که ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب کردید.از ذکر رویدادهای سیاسی و تعریف و تمجید بیش از حد خودداری و در عوض در مورد نظام آموزشی و تحقیقات علمی ممتاز در ترکیه بنویسید.برای مثال بگویید:

من آرزو دارم زبان ترکی را یاد بگیرم و آداب و رسوم مردم ترکیه را از نزدیک ببینم.

بخش سوم: برنامه های آینده

در پایان انگیزه نامه، برنامه های آینده پس از فارغ التحصیلی را روشن کنید. از گفتن اینکه قصد دارید پس از فارغ التحصیلی در ترکیه بمانید و شغلی پیدا کنید خودداری کنید.برای مثال:آرزوی ادامه تحصیلات علمی خود در زمینه مدیریت بین المللی و انجام تحقیقات عملی در این زمینه در ترکیه را دارم.

 متقاضیان باید هنگام نوشتن انگیزه نامه توصیه های زیر را درنظر بگیرند:

نمونه ای از انگیزه نامه برای بورسیه ترکیه

از دوران کودکی دوست داشتم در فعالیت های اجتماعی شرکت کنم و نظرم را در مقابل دیگران بیان کنم، می دیدم و یاد می گرفتم که چگونه متقاعد کنم، چگونه اعتماد به نفس داشته باشم، چگونه یک تیم را رهبری کنم و رهبر باشم. از زمانی که وارد دبیرستان شدم در همه رشته های تحصیلی خوب بودم، در آن زمان در برخی از مؤسسات و سازمان ها به صورت داوطلبانه کار کردم و پس از پایان دبیرستان، با ورود به برخی دروس و برنامه ها کار داوطلبانه در موسسات را انجام دادم، بنابراین علاقه دارم تحصیلاتم را در مقطع کارشناسی ادامه دهم.

دبیرستان را به پایان رساندم و در بنیاد توسعه پایدار آموزش دیدم و پس از اتمام دوره آموزشی، این فرصت را داشتم که در زمینه آگاهی از اهداف توسعه پایدار فعالیت کنم.

من ترکیه را به دلیل پیشرفت زیادش در سطح دانشگاه های بین المللی و به دلیل اینکه یکی از مهم ترین کشورهای علاقه مند به علم و آموزش به حساب می آید که نسل های مطلوب و با سابقه زیادی از آن سرچشمه می گیرند و همچنین نزدیکی زیاد بین این کشور و کشورم را انتخاب کردم.

من به دنبال تحصیل در دانشگاه های شما هستم تا سطح دانش و تجربه بیشتر را کسب کنم، با علم به اینکه ترکیه یکی از کشورهای توسعه یافته در همه زمینه هاست و بهترین گواه بر این امر پیشرفت بسیار خوبی است که طی سال های گذشته داشته است

خروج از نسخه موبایل