اقتصادی

نیاز ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران

نیاز ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از نیاز ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل واحدهای ۷و۸ تصفیه‌خانه جنوب خبر داد و ابراز امیدواری کرد روند احداث این پروژه تسریع شود.

عباسعلی مصرزاده در گفت و گو با ماه نیوز، با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل واحدهای ۷ و۸ در حدود ۲۰۰۰  میلیارد تومان پیش‌بینی شد، اظهار کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع عمومی، ۸۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ و ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت می‌باشد.
 
وی با اشاره به مشارکت بانکی در این پروژه اظهار کرد: در بخش ماده ۵۶، موافقت بانک ملت گرفته شده و به زودی اعتبار این بخش تامین می‌شود اما تامین اعتبار از محل منابع عمومی و تهاتر نفت تاکنون تخصیص داده نشده است.
 
مصرزاده با بیان این‌که شرکت فاضلاب متعهد است بخش مایع واحدهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه را تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برساند، کفت: با بهره‌برداری از این واحدها، ۸۴ میلیون مترمکعب در سال به ظرفیت تولید پساب تصفیه‌خانه‌های شهر تهران افزوده می‌شود و مورد استفاده بخش کشاورزی و صنعت قرار می‌گیرد.
 
او در ادامه تاکید کرد: تاکنون ۲.۵ میلیارد مترمکعب پساب تولیدی واحدهای یک تا ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب که در مدار بهره‌برداری است، در اختیار بخش کشاورزی قرارگرفته است.
 
مصرزاده در ادامه با بیان این‌که تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران تنها تصفیه‌خانه‌ای است که از گاز حاصل از فرآیند تصفیه فاضلاب شهری برق تولید می‌کند، گفت: از ابتدای بهره‌برداری این تصفیه‌خانه تاکنون ۱۴۰ هزار مگاوات برق در این تصفیه‌خانه تولید و بخشی از آن به شبکه توزیع برق متصل شده‌است.
 
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران با اشاره به ضرورت احداث تصفیه‌خانه‌های غیرمتمرکز در سطح شهر تهران یادآور شد: عمده این تصفیه‌خانه‌ها به دلیل معارض ملکی و تاسیساتی احداث نشده است و بخش عمده فاضلاب شهر تهران به تصفیه‌خانه جنوب هدایت می‌شود؛ در صورت اجرایی نشدن تصفیه‌خانه‌های سطح شهر تهران و هدایت کل فاضلاب به جنوب تهران پدیده فرونشست تهدید جدی برای شهر محسوب می‌شود.
 
وی در پایان افزود: تلاش ما این است تا با تکمیل فازهای تصفیه‌خانه جنوب تهران بتوانیم با ارائه پساب باکیفیت و پایدار به صنایع پایین دست پایتخت، علاوه بر تامین نیازهای صنعتی و کشاورزی، برداشت آب از منابع زیرزمینی در دشت‌های جنوب تهران را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام