اقتصادی

نیروگاه شازند فعلا حداکثر روزانه دو میلیون لیتر مازوت مصرف کند

ماه نیوز / مرکزی فرماندار اتحادیه گفت: نیروگاه شازند باید حداکثر 20 میلیون لیتر مازوت در روز مصرف کند و بر اساس مصرف گاز برنامه ریزی کند و در صورت کمبود گاز باید با اعزام در استان هماهنگ کنیم و تولید برق را کاهش دهیم.

سید علی آزادزاده ، عضو کارگروه کاهش آلودگی هوا در آرانگ ، روز پنجشنبه ، پنجم ژانویه اظهار داشت: طی جلسه روز گذشته وزیر راه و مدیر عامل شرکت زیرساخت ، گام خوبی در جهت کاهش آلودگی هوای اراک برداشته شد. که ممکن است طی دو سال آینده تکمیل شود. بازسازی جاده نیز در حال انجام است و در صورت ایجاد تقاطع ، شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی مجبور می شوند اجازه دهند ماشین آلات سنگین از جاده عبور کرده و از ورود آنها به شهر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه سهم استان توسط مسئولان کشوری تا حدودی نادیده گرفته شده است ، افزود: برای تأمین نیروگاه نیروگاه شازند ضروری است که برق زره پوش با دیسپاچر ملی هماهنگ شود ، بنابراین ما نمی توانیم گاز مورد نیاز نیروگاه را تأمین کنیم. بنابراین اگر کاهش تولید نیروگاه داشته باشیم ، به خصوص در ماه های آینده ، ممکن است دو واحد نیروگاه خاموش شود یا تولید نیروگاه به حدود 600 تا 700 مگاوات برسد ، این هماهنگی لازم با نیروی زرهی است.

فرماندار اتحادیه گفت: نیروگاه شازند در حال حاضر می تواند حداکثر دو میلیون لیتر مازوت مصرف کند و تولید خود را بر اساس گاز دریافتی برنامه ریزی کند و در صورت کمبود گاز ، باید برای کاهش تولید با اعزام هماهنگ کند. این نیروگاه در حال حاضر روزانه 6.5 میلیون لیتر مازوت می سوزاند.

آزادزاده گفت: پس از دستور رئیس جمهور مبنی بر قطع دائمی مازوت از نیروگاه شازند ، با مدیرعامل شرکت ملی گاز تماس گرفته شد ، اما در آن زمان این شرکت در تأمین گاز نیروگاه که اکنون شرکت ملی گاز است با مشکل روبرو بود. این کشور باید در این زمینه هماهنگی لازم را انجام دهد و نیروگاه را گازرسانی کند.

وی در مورد شرایط جوی استان در هفته آینده افزود: هفته آینده هفته ای بدون باران و سردی هوا و کنتراست هوا در پیش رو داریم که این نشان می دهد هفته آینده از نظر آلودگی در وضعیت بالقوه قرار خواهیم گرفت.

فرماندار اتحادیه تصریح کرد که اخذ عوارض از واحدهای آلاینده ، که در قانون هوای پاک مجاز است ، باید توسط آژانس های مربوط پیگیری شود.

آزادزاده در ادامه گفت: “و نیروگاه شازند باید نصب فیلتراسیون حداقل در دو واحد را در دستور کار قرار داده و گزارشی از اجرای طرح فیلتراسیون در سال آینده ارائه دهد.”

معاون سیاسی فرماندار بهروز اکرمی همچنین گفت که باید با مسئله آلودگی هوا به طور عادلانه و منصفانه برخورد شود و تصمیماتی که در این زمینه گرفته می شود باید واقع بینانه و قابل اجرا باشد. از نظر شرعی ، قانونی و اخلاقی ، مقامات استان مارکز باید در تصمیمات خود منافع مردم استان را در نظر بگیرند.

وی افزود: علاوه بر این ، تصمیماتی که گرفته می شود ، ضمن رعایت حقوق مردم استان مارکز ، نباید با تصمیمات ملی مغایرت داشته باشد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: موضوع آلودگی هوا چند وجهی است و باید به همه جوانب آن توجه شود ، استفاده از سوخت دیزل در نیروگاه شاكند قطعاً در آلودگی هوا در عصاره ها و شازند مثر است.

اکرمی ادامه داد: محیط کار در استان مارکز باید در بخشهای تخصصی با کار تخصصی منابع آلاینده و عصاره های استان تبلیغ شود و بر اساس این مطالعه ، تصمیمات مناسب برای هر بخش گرفته شود. ممکن است نیروگاه برق شازند در این شرایط تعطیل نشود ، اما در صورت کمبود گاز نیروگاه می تواند برای کاهش تولید با اعزام ملی هماهنگ شود.

انتهای پیام