بین المللی

هشدار سازمان ملل به تبعات اقدام آمریکا علیه انصارالله

ایالات متحده گریفیت با درخواست از دولت برای لغو این تصمیم گفت انصارالله این جنبش را شیوع قحطی تروریستی در یمن می داند و کمک های سازمان ملل را مسدود می کند.

گریفیتس افزود: “این ترس وجود دارد که توصیف حوثی ها به عنوان یک سازمان تروریستی تأثیر بسیار خطرناکی در درگیری های یمن داشته باشد.”

وی سپس خواستار ازسرگیری روند سیاسی یمن در اسرع وقت شد و گفت: راه صلح در یمن در گذشته آسان نبوده و اکنون دشوارتر شده است ، اما اگر اراده واقعی وجود داشته باشد هنوز راهی وجود دارد. .

در تاریخ 10 ژانویه ، نماینده سازمان ملل همچنین حمله به فرودگاه عدن را که منجر به کشته شدن بیش از 25 نفر و زخمی شدن 100 نفر دیگر شد ، محکوم کرد.

در این نشست مجازی ، واسیلی نبنزیا ، نماینده روسیه در سازمان ملل ، جنبش انصارالله و برخی از رهبران آن را “تروریست” خواند و از ایالات متحده خواست در تصمیم خود تجدید نظر کند.

پیش از این ، مارك لوكوك ، مدیر كل دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل هشدار داده بود كه دولت آمریكا می تواند جنبش انصارالله یمن را به یك اقدام تروریستی ، تخریب بشردوستانه و قحطی بی سابقه در 40 سال گذشته هدایت كند.

روز دوشنبه (22 دسامبر) ، مایك پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا تصمیم خود را برای اطلاع رسانی به كنگره یمن اعلام كرد كه جنبش مقاومت انصارالله یمن به عنوان یك سازمان تروریستی اعلام شده است. “من بدرالدین حوثی و عبدالله یحیی الحکیم را تروریست جهانی اعلام می کنم.”

311311