اقتصادی

همکاری دو سازمان در راه‌اندازی سامانه هشدار سریع

با امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان زمین شناسی و مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، هر دو طرف محل نقص ها را بررسی کرده و مرزهای آنها را تعیین می کنند و در ایجاد یک سیستم هشدار و پاسخ سریع همکاری خواهند کرد.

به گزارش ماه نیوز ، هدف از این تفاهم نامه فراهم آوردن بستر مناسب برای طرفین جهت استفاده حداکثری از تجهیزات ، آزمایشگاه ها ، پایگاه های داده و سایر امکانات و تخصص متقابل در اهداف و کارکردهای مشترک به عنوان یک نهاد حاکم و مشورتی بین سازمان زمین شناسی و مرکز تحقیقات راه های ایران است. ، در زمینه مسکن و شهرسازی امضا شده است.

تهیه نقشه پهنه بندی لرزه ای با دستورالعمل های فنی برای ساخت اطراف نقص ، تصویب آن در سطح ملی ، استانی و شهری ، اولویت بندی شورای عالی کلانشهرها ، تعیین معماری و محل برنامه ریزی آن با توجه به معیارهای آن. یکی از مهمترین زمینه های همکاری در این تفاهم نامه ، بررسی برنامه ریزی شهری و معماری کلانشهرها و برنامه های تفصیلی برنامه ریزی شهری مبتنی بر آن و توسعه شبکه ملی شتاب و لرزه خیزی گذشته و پیش سازهای آتشفشانی در کلان شهرها است.

با گسترش شهرها ، اختلال در تغذیه آبزیان ، برداشت بی رویه از آبهای زیرزمینی و نقش سازه های زیرزمینی و دستکاری انسان در مناطق شهری و سیستم های حمل و نقل جاده ای در شناسایی مناطق در معرض خطر لغزش و تخریب. همکاری در شناسایی و ارزیابی محل تعیین مهندسی و مهندسی زمین شناسی و تاسیسات ساختاری مرتبط با ارگانهای دولتی و شریانهای حیاتی و مجتمع های حساس برای کاهش آسیب پذیری ها و خطرات مختلف زمین شناسی غیر دولتی (خطاها و زلزله ها ، بی ثباتی زیست محیطی و زمین شناسی). و غیره در معرض خطر) و قرار گرفتن در معرض تدوین قوانین و مقررات و مطالعات موردی. اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای از دیگر زمینه های همکاری بین دو طرف است.

علاوه بر این ، بر اساس اعلامیه عمومی سازمان زمین شناسی ایران ، طرفین متعهد به بازدید از منطقه مشترک در صورت وقوع زلزله موثر و سایر خطرات طبیعی ، استفاده از امکانات و پتانسیل موجود طرفین و تهیه گزارش های فنی فوری ، مقدماتی و نهایی هستند. بود.

انتهای پیام