بین المللی

واکنش‌های ‌بین‌المللی به اقدام تروریستی در شاهچراغ شیراز

به گزارش گروه امور سیاسی خبرگزاری آنلاین ماه نیوز، در روز چهارم اردیبهشت ماه، یک فرد مسلح در ورودی حرم شاهچراغ احمد بن موسی – علیه السلام – تیراندازی کرد.

بر اساس آخرین آمار در این عملیات تروریستی 15 نفر شهید و 26 نفر مجروح شده اند. در همین راستا خبرگزاری فرانسه و همچنین خبرگزاری رویترز اعلام کردند که داعش مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفته است.

یک منبع آگاه به خبرنگار آنلاین ماه نیوز گفت: عامل این حادثه تروریستی حمید بدخشان نام دارد و برخی منابع گزارش می دهند که عامل این حمله تروریستی غیرایرانی است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توییتر خود نوشت: مدعیان حقوق بشر دروغین پس از اظهارات به ظاهر انسان دوستانه و ادعاهای دروغین خود، دقیقاً همان صحنه های خشونت و خونریزی مردم ایران را می خواستند. برای آنها هدف وسیله را توجیه می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در صفحه اینستاگرام خود حمله تروریستی به حجاج را با تیراندازی به چراغ خیابان علیه ایران و ایرانی دانست و گفت: تجربه نشان داده در جایی که سیاست آنها جواب نمی دهد، اقدامات تروریستی را انتخاب می کنند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه اطلاعات موثقی وجود دارد مبنی بر اینکه دشمنان برای بی ثبات کردن ایران پروژه چندلایه طراحی کرده اند، گفت:

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل نیز در پی این حمله تروریستی اعلام کرد: کسانی که امروز در برابر این حمله هولناک تروریستی سکوت کرده‌اند، باید برای همیشه در مورد حقوق بشر سکوت کنند. سیدمهدی حسینی متین کاردر جمهوری اسلامی ایران در لندن با اشاره به این اقدام تروریستی پرسید: اروپا، آمریکا و انگلیس که در چهار هفته گذشته در کنار آشوبگران و آشوبگران بوده اند، آیا این حمله وحشیانه را محکوم خواهند کرد؟

از زمان حمله تروریستی شاهد واکنش هایی بودیم. از جملة «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان جمهوری اسلامی ایران این اقدام را محکوم و به خانواده قربانیان، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

امیر سعید ایرانی نماینده ایران در سازمان ملل نیز در جلسه شورای امنیت گفت: منتظریم شورای امنیت جنایت هولناک در شهر مقدس را صریح و قوی محکوم کند.

«محمد علی الحوتی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در پیامی این اقدام تروریستی را محکوم کرد و در پیامی در توئیتر خود این حادثه تروریستی را به رهبری ایران و خانواده شهدا تسلیت گفت و از درگاه خداوند شفای عاجل خواست. خداوند متعال. وی افزود: اطمینان داریم این حادثه باعث افزایش همبستگی فرزندان ملت ایران برای مقابله با خیانت های دشمنان ایران خواهد شد. همچنین وزارت امور خارجه یمن با ایران ابراز همدردی و همبستگی کرد.

آذربایجان، ارمنستان، عمان و سوریه نیز به این اقدام تروریستی واکنش نشان دادند.

«آارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان در پیامی در توئیتر، حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز که منجر به جان باختن افراد بی گناه شد، صمیمانه تسلیت و تسلیت خود را به مردم و دولت ایران اعلام می کنیم. ब्राय जरुवान अरूजी श्फाय अगर्य दरीम. وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان وی همچنین در توئیتر حادثه تروریستی شاهچراغ را با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

وزارت امور خارجه عمان وی همچنین در این بیانیه بر موضع قاطع کشور در محکومیت خشونت و تروریسم در همه اشکال آن تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان هم کے کے کے کے در حرم شاهچراغ را با یران شیرز همدردی کردی امدردی را.

سید عمار حکیم رهبر نهضت حکمت ملی عراق نیز این اقدام تروریستی را محکوم و به رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت. عصائب اهل الحق آراق سبل سبحانه وتعمل كردان كريمة تروسرا در شهراغ، واحد با تحريك عفريني عليه پيروان اهل بيت شد.

چین همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز ضمن محکومیت حمله تروریستی در شاهچراغ به این اقدام تروریستی واکنش نشان داد و گفت: پکن از تلاش های دولت و ملت ایران برای مبارزه با تروریسم و ​​حفظ امنیت ملی این کشور حمایت می کند. کشور.

ولادیمیر پوتین رئيس جمهور روسیه وی همچنین در پیامی به آیت الله رئیسی این ضایعه را تسلیت گفت و بر آمادگی کشورش برای افزایش همکاری ها با ایران در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وزارت امور خارجه ونزوئلا همچنین حمله تروریستی در شیراز را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه مصر وی ضمن محکومیت حادثه تروریستی شیراز و تسلیت به خانواده های قربانیان، خواستار اتحاد جامعه جهانی برای مقابله با تروریسم شد.

علاوه بر این، وزارت امور خارجه بوقلمون وی نیز به این اقدام تروریستی واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی کرد.

وزارت امور خارجه بحرین، امارات متحده عربی و لبنان آنها در بیانیه های خود این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کردند.

وزارت امور خارجه بحرین در بیانیه خود حادثه تروریستی شاهچراغ را محکوم و تاکید کرد: این حادثه تروریستی دارای تمام ارزش ها و اصول دینی، اخلاقی و انسانی است. وزارت امور خارجه این کشور نیز ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده های قربانیان، برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد. وزارت امور خارجه بحرین نیز بر مخالفت خود با انواع افراط گرایی، خشونت و تروریسم تاکید کرد.

وزارت امور خارجه امارات همچنین در بیانیه خود اعلام کرد: دولت امارات به شدت این اقدامات جنایتکارانه را محکوم می کند و مخالفت دائمی خود را با انواع خشونت و تروریسم که هدف آنها از بین بردن امنیت و ثبات است و در تضاد است، اعلام می کند. با ارزش ها و اصول انسانی.”

وزارت امور خارجه لبنان نیز خواستار تعقیب و مجازات عاملان این عملیات جنایتکارانه شد و آن را رد کرد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان حمله تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) را به رهبر انقلاب و ملت ایران تسلیت گفت.

جنبش حماس وی همچنین به این اقدام تروریستی واکنش نشان داد و این حادثه را به رهبری جمهوری اسلامی ایران، ملت ایران و خانواده های قربانیان تسلیت گفت و از خداوند متعال برای قربانیان این حادثه شفای عاجل خواست.

«Пака хависто» وزیر امور خارجه فنلاند شاهچراغ در واکنش به حادثه تروریستی در حرم مطهر ضمن تسلیت گفت: کشور تروریسم را در همه اشکال و مظاهر آن به شدت محکوم می کند.

وزارت امور خارجه عراق نیز به این حمله تروریستی واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

به گزارش فارس، در زمان نگارش این گزارش مدعیان حقوق بشر از جمله سه کشور اروپایی که برای صدور بیانیه مداخله در امور داخلی ایران اقدام کرده بودند، سکوت کرده و هیچ واکنشی به این تروریست نشان نداده اند. جرم.

پایان پیام/