نماد سایت ماه نیوز

واکنش ایران به آزمایش‌های انفجاری هسته‌ای آمریکا

به گزارش ماه نیوز ، کاظم گاریبادی ، سفیر کشورمان و نماینده دائمی در سازمان های بین المللی در وین ، در جریان سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه پانچ پنچایات برای پیمان منع جامع آزمایش های هسته ای (CTBT) تأکید کرد. موضع دیرینه و اصولی جمهوری اسلامی ایران در مورد لزوم حذف كامل همه سلاح های هسته ای ، اظهار داشت: و به طور م effectivelyثر از بین الملل حمایت می كند.

وی افزود: ما همچنین به شدت عقیده داریم که جلوگیری از همه آزمایش های انفجاری سلاح های هسته ای و سایر انفجارهای هسته ای و همچنین پایان دادن به توسعه کمی و بهبود کیفی این سلاح ها ، اولین قدم ضروری در جهت خلع سلاح هسته ای است.

ریب آبادی در ادامه به شوخی گفت: بیش از دو دهه پس از تصویب این پیمان ، دستیابی به این هدف بیش از هر زمان دیگری غیرقابل اعتماد است ، افزود: اگر تحقق اهداف این پیمان به طور کامل تحقق یابد ، تعهد ضروری است. .

دیپلمات ارشد کشورمان سپس با ابراز تأسف از رویکرد فاجعه بار ایالات متحده در زمینه خلع سلاح معاهدات و منع گسترش سلاح های هسته ای: ما به خصوص از گزارش مباحث مقامات ارشد آمریكا در مورد احتمال انجام آزمایش های انفجار هسته ای بسیار نگران هستیم. چنین اقدامی نه تنها به عنوان نقض آشکار قانون آزمایش انفجار هسته ای تلقی می شود ، بلکه به طور جدی منع گسترش و عدم گسترش سلاح های هسته ای را تضعیف می کند و بنابراین صلح و امنیت بین المللی را تضعیف می کند.

گاریبادی نسبت به تصویب بودجه 10 میلیون دلاری کمیته سنای آمریکا برای آماده سازی چنین آزمایش هسته ای ابراز نگرانی کرد و از ایالات متحده خواست تا به تعهدات خود در این زمینه پایبند باشد.

نماینده دائمی همچنین به موضع عربستان سعودی در قبال پیمان منع جامع آزمایش های هسته ای اشاره کرد و از این کشور به دلیل امضا نکردن این پیمان انتقاد کرد و از این کشور خواست هرچه زودتر این پیمان را امضا کند.

310 310

خروج از نسخه موبایل