بین المللی

واکنش ایران به بیانیه سخیف و تکراری کمیته خودخوانده جامعه عرب

به گزارش اخبار آنلاین نیوز ، سعید خطیب زاده با ابراز تأسف از مطالب ناشایست و تکراری بیانیه کمیته خود خوانده جامعه عرب ، به برخی از کشورهای منطقه توصیه کرد که به جای تأمین منافع ایالات متحده و رژیم صهیونیستی ، بیانیه های بی معنی و مقابله با رژیم صهیونیستی صادر کنند. تمرکز.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه ای گفت: “ادعاهای بی اساس” از دیدگاه کشورهایی ناشی می شود که در روابط خود با رژیم صهیونیستی اشتباهات استراتژیک مرتکب شده اند. خواستن.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی خواستار پایان اشغال بیت المقدس در منطقه ، سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز توسط مردم بحرین ، پشتیبانی کامل از تروریست ها و جنایتکاران داعش در عراق و سوریه و ادامه جنگ وحشیانه علیه کشور تحت ستم یمن از طریق ورشکستگی ائتلاف سعودی شد. وی گفت این کشورها در ایجاد تنش در منطقه نقش دارند.

خطیب زاده در مورد سه جزیره ایرانی ابوموسی ، تنب بزرگ و نانا تناب گفت: اقدامات ایران در چارچوب استفاده از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور است و بدیهی است که دخالت دیگران در منطقه را محکوم می کند.

جمهوری اسلامی ایران از توانایی نظامی بومی برخوردار است و اصرار دارد که این توان دفاعی هرگز تهدیدی برای کشورهای همسایه نبوده است. و توصیه نکرد که به انبارهای تسلیحاتی دیگر متوسل شوید و در عوض به قدرت ملی اعتماد کنید. امنیت وارداتی را خریداری نکنید.

سخنگوی سپاه دیپلماسی در پایان گفت: کشورهایی که چشم خود را بر توطئه های ایالات متحده و رژیم صهیونیستی بسته و آزادی قدس شریف را توجیه کرده اند حق حمایت شریف ایران از مقاومت در فلسطین و لبنان را ندارند. سوال

311311