استانی

وقوع ۱۰۵ مورد حریق در اصفهان/پیش بینی افزایش آتش سوزی در نصف جهان

منصور شیش فروش در مصاحبه با خبرنگار آنلاین با اشاره به تدوین نقشه های راهبردی و مهار آتش در استان اصفهان اظهار داشت: 32 درصد استان اصفهان کویری است و حفاظت از زیستگاه های گیاهی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: در سال گذشته 105 مورد آتش سوزی در 8 هزار و 568 هکتار در استان اصفهان رخ داده که 430 هکتار آن علوفه طبیعی و 138 هکتار آن جنگل بوده است.

مدیرکل مدیریت اضطراری دولت اصفهان با اشاره به تشکیل 75 تیم گشتی و نظارتی برای جلوگیری از آتش سوزی در استان اصفهان گفت: بیشتر آتش سوزی ها در مناطق جنگلی و مراتع طبیعی در غرب و جنوب اصفهان رخ داده است استان

وی افزود: مراتع و جنگل های طبیعی در شهرهای فریدن ، بوئن میانداست ، تیران و کرون ، خوانسار ، چادگان ، نطنز ، سمیرم و دهاگان بیشترین آتش سوزی و مزارع زالزالک در مناطق کویری را آتش گرفته اند.

شیشه فروش با اشاره به تهیه نقشه منطقه بندی آتش سوزی در استان اصفهان گفت: تیم های محلی به همراه واحد حفاظت از منابع طبیعی مناطق پر خطر و آتش زا را به صورت دوره ای بازرسی و بازرسی می کنند.

وی با پیش بینی افزایش آتش سوزی ها در اصفهان به دلیل خشکسالی گفت: با توجه به کاهش 35 درصدی میانگین بارندگی در استان اصفهان نسبت به سال گذشته و خشکی رودخانه زاینده رود ، مراتع و جنگل های استان اصفهان مستعد آتش سوزی هستند. ” “

48