نماد سایت ماه نیوز

ویزای تحصیلی قبرس جنوبی

شاید در میان برخی از دانشجویان یا متقاضیان تحصیل در این کشور در مورد ویزای تحصیلی قبرس جنوبی و ویزای تحصیلی قبرس شمالی شنیده باشید. حتما می دانید که قبرس به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شود.

این دو بخش تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در قبرس جنوبی ، که معمولاً به عنوان قبرس اروپایی شناخته می شود ، اکثریت مردم مسیحی هستند و زبان رسمی آنها یونانی است. این بخش از قبرس را می توان یک کشور مستقل و عضو اتحادیه اروپا دانست. معاملات مالی این کشور به یورو انجام می شود. قبرس شمالی متعلق به ترکیه است و مردم این منطقه بیشتر مسلمان هستند. زبان رسمی و غالب منطقه استانبول ترکی است.

پایتخت قبرس euromy.info نیکوزیا است. شاید تعجب کنید که بدانید نیکوزیا به عنوان پایتخت قبرس شمالی و پایتخت قبرس جنوبی نیز شناخته می شود.این شهر درست در مرز بین نیمه شمالی و جنوبی قبرس واقع شده است. اگرچه قبرس شمالی و قبرس جنوبی به ترتیب دارای 25 و 15 دانشگاه و کالج هستند. اما می توان گفت که دانشگاه های قبرس شمالی به طور کلی از نظر اعطای بورسیه نسبت به قسمت جنوبی در وضعیت نسبتا مطلوبی قرار دارند.

اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید و می خواهید در خارج از کشور یا در قبرس تحصیل کنید، باید برای ویزای دانشجویی و اجازه اقامت موقت اقدام کنید. ویزای تحصیلی به متقاضیان اجازه می دهد تا به صورت قانونی وارد قبرس شوند و تا 90 روز اقامت داشته باشند.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت قبرس، مدت زمان ویزای تحصیلی قبرس و غیره تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چه کسانی نیازی به ویزای تحصیلی قبرس ندارند؟

شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس برای تحصیل در قبرس نیازی به ویزای دانشجویی ندارند. با این حال، اگر اقامت برنامه ریزی شده شما بیش از سه ماه باشد، به اجازه اقامت نیاز دارید

هزینه ویزای دانشجویی قبرس

تمامی متقاضیان ویزای قبرس باید در زمان درخواست، هزینه پردازش ویزا را پرداخت کنند. هزینه ویزای تحصیلی کوتاه مدت قبرس 20 یورو است و رسیدگی به درخواست حدود یک ماه طول می کشد. اگر مردم به دنبال اجازه اقامت هستند باید هزینه اضافی حدود 70 یورو بپردازند.

زمان پردازش ویزای تحصیلی قبرس

مدت زمان ویزای تحصیلی قبرس چقدر است؟ یکی از مهمترین سؤالات در مورد مطالعه در قبرس ، دوره بررسی ویزا و اعلام نتیجه نهایی است. در پاسخ به این سوال، ذکر این نکته ضروری است که زمان پردازش ویزای دانشجویی قبرس بین 5 تا 10 روز کاری پس از تکمیل درخواست ویزا می باشد. با این حال ، در زمان های شلوغ سال ممکن است این یک ماه طول بکشد. اگر به دنبال اجازه اقامت موقت هستید، توصیه می کنیم 2 تا 3 ماه قبل از سفر به قبرس برای ویزای دانشجویی خود اقدام کنید زیرا این روند ممکن است 3 ماه دیگر طول بکشد.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی قبرس چیست؟

کل فرآیند درخواست ویزای و ویزای دانشجویی قبرس در این کشور به 9 مرحله تقسیم می شود:

1) ثبت نام در دانشگاه قبرس

دانشگاه ها نامه رسمی پذیرش را برای دانشجویان ارسال می کنند و دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه ثبت نام هستند.

2) اسناد لازم را به دانشگاه منتخب ارسال کنید

دانشگاه ها معمولا به مدارکی مانند فرم درخواست ویزا، چهار عکس در اندازه پاسپورت، ریز نمرات و ریز نمرات تحصیلی، مدرک مهارت زبان انگلیسی و کپی پاسپورت دانشجو نیاز دارند.

3) قرار ملاقات ویزا

پس از دریافت مدارک، موسسه یا دانشگاه مورد نظر مصاحبه ای را برای دانشجو در سفارت یا کنسولگری قبرس در کشورش ترتیب می دهد.

4) تحویل مدارک

دانشجو باید مدارکی را برای مصاحبه به همراه داشته باشد. بنابراین، بهتر است اسناد را از قبل سازماندهی و طبقه بندی کنید.

5) در مصاحبه شرکت کنید

در این مصاحبه یکی از مصاحبه کنندگان از شما درباره دلایل سفر، اطلاعات شخصی و اطلاعات مربوط به تحصیل می پرسد. پس خوب است قبل از شرکت چندین سوال را آماده کنید.

6) منتظر تصمیم نهایی

این فرآیند نسبتا سریع و کارآمد است و نتیجه نهایی برای اکثر متقاضیان معمولاً ظرف یک ماه منتشر می شود.

7) درخواست برای اجازه اقامت موقت

زمانی که افراد برای اخذ اقامت موقت به قبرس می آیند، باید به اداره مهاجرت قبرس مراجعه کرده و مدارک لازم را ارائه دهند.

8) ارسال اطلاعات بیومتریک

به عنوان بخشی از فرآیند درخواست، مقامات مهاجرت داده های بیومتریک متقاضی را جمع آوری می کنند، یعنی امضای آنها را دریافت می کنند.

9) انجام معاینات پزشکی

دانشجویان خارجی از هپاتیت B و C رنج می برند. سل انجام آزمایش HIV/AIDS و سیفلیس ضروری است.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی قبرس

هنگامی که برای ویزای تحصیلی قبرس درخواست می کنید، باید تعدادی مدارک پشتیبان از جمله:

پر کردن فرم درخواست ویزای قبرس

پاسپورت (حداقل یک سال اعتبار از تاریخ ورود به قبرس و حداقل یک صفحه خالی برای اضافه کردن ویزا)

چهار عکس (عکس اندازه گذرنامه اخیر با پس زمینه سفید)

نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی در قبرس

ترجمه معتبر اصلی اسناد آموزشی

مدارک تامین مالی (مانند صورت حساب بانکی، بورسیه تحصیلی یا نامه پشتیبانی)

اثبات مهارت زبان (اسنادی مانند TOEFL یا IELTS که نشان دهنده مهارت انگلیسی شما است.)

ترخیص پلیس

در صورت داشتن اسپانسر (ضمانت نامه بانکی که تایید می کند هزینه های زندگی و تحصیل دانشجو در قبرس توسط اسپانسر مالی تامین می شود. علاوه بر این، ضمانت نامه بانکی باید در شش ماه گذشته صادر شود).

بیمه سلامت

مدارک تکمیلی مورد نیاز موسسه آموزشی مربوطه

علاوه بر این، دانشجویان پس از ورود به قبرس باید نکات زیر را رعایت کنند:

برای اقامت در قبرس بیمه درمانی دریافت کنید

معاینه کامل پزشکی

* لطفا توجه داشته باشید که اگرچه برخی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی قبرس در بالا ذکر شده است، اما باید بدانید که الزامات دانشگاه ها و موسسات آموزشی مختلف ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. بنابراین بهتر است برای اطلاعات دقیق تر و لیست مدارک لازم برای مهاجرت به قبرس به سایت رسمی موسسه آموزشی مربوطه مراجعه کنید.*

حداقل نمره زبان برای دریافت ویزای تحصیلی قبرس

اگرچه برای تحصیل در مقاطع مختلف در قبرس و همچنین رشته ها و دانشگاه های این کشور نمرات زبان های مختلفی مورد نیاز است، اما به طور کلی می توان گفت که در اکثر موارد آیلتس 6 یا تافل 79 پذیرفته می شود. برای دریافت مدارک موردنیاز تحصیل در قبرس با ما تماس بگیرید.

مدت زمان ویزای تحصیلی قبرس چقدر است؟

مجوز اقامت موقت دانشجویی قبرس به مدت 1 سال معتبر است. با این حال، می توان آن را به صورت سالانه تمدید کرد.

چگونه می توان مجوز اقامت دانشجویی در قبرس را تمدید کرد؟

دانشجویان باید حداقل یک ماه قبل از انقضای مجوز فعلی خود برای تمدید مجوز اقامت دانشجویی خود در قبرس اقدام کنند. برای این کار افراد باید مدارک زیر را به اداره مهاجرت این کشور ارسال کنند:

فرم درخواست برای اجازه اقامت موقت

کپی پاسپورت

نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی یا دانشگاه

رونوشت تحصیلی تمام تیم هایی که در قبرس تکمیل کرده اید

اصل مجوز اقامت موقت

مدارک اقامتی

اثبات وجوه کافی (صورت حساب بانکی قبرس)

بیمه

خروج از نسخه موبایل