اقتصادی

“پرستوها” به کمک امور جنگلبانی می‌آیند

محققان شرکت فناوری هوافضا G پهپادی برای جنگلداری ساختند که به گفته آنها می توانند ماموریت های جنگلی را در ارتفاع 300 متری انجام دهند.

در مصاحبه با ماه نیوز ، همد بیگدلی ، مدیرعامل شرکت فناوری هوافضا G ، وی در رابطه با تولید پهپاد بومی در کشور ، گفت: این محصول عملیاتی است که تصاویر را ضبط می کند و می تواند تصاویر را در شعاع 20 کیلومتری در ساعت تا یک ساعت به صورت زنده ارسال کند.

وی افزود: این هواپیمای بدون سرنشین در مواردی مانند جنگل زدایی ، امور نظامی ، مرزبانان ، اجرای قانون و دسترسی به اماکن غیرقابل دسترسی استفاده می شود ؛ زیرا این هواپیمای بدون سرنشین مجهز به دوربین بزرگنمایی نوری است که می تواند بین 15 تا 20 کیلومتر در ارتفاع 300 متری امکان دید را فراهم کند. .

بیگدلی گفت: پهپادهای تولید شده توسط این شرکت در رده های “نقشه برداری” و “محافظت محیطی” قرار دارند و به دوربین های حرارتی روز و شب مجهز هستند. از آن بهره برداری و استفاده می شود. این پرنده پرواز یک ساعته مداوم دارد که یکی از پرنده ترین پروازها در جهان است.

وی گفت: “در تاریکی كامل ، این پرنده قادر است با استفاده از گرمای ساطع شده از منابع حرارتی ، تصاویر را در شب بكشد.”

به عقیده وی ، این محصول عملیاتی است و آماده تحویل سازمان ها است.

بیگدلی محصول دیگر این شرکت را به عنوان پهپاد پیمایشی توصیف کرد و گفت: از آن برای تهیه نقشه های توپوگرافی و کاداستری و نقشه هایی در مقیاس کوچک استفاده شده است.

انتهای پیام