اقتصادی

پیشنهاد ستاد تنظیم بازار برای تعادل بازار شیر

دبیر ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: برای حفظ تعادل عرضه و تقاضا و کنترل بازار کالاهای مختلف لازم است از ابزارهای مناسب استفاده شود و در این راستا باید از هر کالایی استفاده شود تا ابزارهای مناسبی برای تعادل ایجاد شود.

به گزارش ماه نیوز ، محمدرضا کلامی با اشاره به گزارش رسانه‌ها مبنی بر افزایش قیمت لبنیات ، اظهار داشت: “لازم به ذکر است که در سناریوی فعلی ، ارزش ارز در محدوده 20 هزار تومان است ، بنابراین صادرات بسیار سودآور است.”

وی خاطرنشان کرد: دولت برای تهیه فرآورده های لبنی که مردم با قیمت مناسب مصرف می کنند ، یارانه ای را برای تهیه نهاده ها پرداخت می کند. ما از کشور با پودر شیر روبرو هستیم و این باعث شده است که تقاضای غیرمعمول برای ورود به بازار شیر ایران وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فوق کشور شاهد قیمت شیر ​​معتبر نبوده است ، لازم است از ابزارهای مختلفی برای صرفه جویی در سفره مردم استفاده شود و در این زمینه ابزاری مناسب برای تعیین عوارض صادراتی برای صادرات خامه و پودر شیر از کشور است. .

معاون بازرگانی داخلی وزارت سکوت گفت: از سوی دیگر ، تغییر نرخ ارز واردات کره از 4200 تومان به ارز نیمایی منجر به افزایش مصرف داخلی کره شده است.

وی با بیان این مطلب افزود: سرانجام ستاد تنظیم بازار که پیش بینی می کند کره وارداتی با ارز 0000 کار می کند و میزان مصرف داخلی کره در حال افزایش است ، پیشنهاد کرد: هماهنگی عوارض صادراتی برای تعیین عوارض صادراتی پودر شیر و کارگروه برنامه ریزی و بسته بندی کرم به گونه ای که رانت ارزش دلار لر را افزایش می دهد و سهم 4200 تومانی به خزانه و خزانه داری کشور باز می گردد.

وی تصریح کرد: انشا الله به دلیل عدم هماهنگی قطعنامه ای در مورد اختیارات این کارگروه بازار شیر اعلام خواهد کرد که این امر فاصله خود را طی می کند و به سمت تعادل پیش می رود.

انتهای پیام