استانی

پیکر مطهر خلبان شهید تازه تفحص شده پس از ۳۲ سال تشییع شد

به گزارش ماه نیوز همدان نیوز؛ پیکر مثله شده خلبان شهید بیرجند بیک محمدی که پس از 32 سال در روز سیزدهم ماه رجب مورد معاینه قرار گرفت ، امروز در سومین پایگاه شکاری شهید محمد نوژه در حمدان در میان همرزمانش به خاک سپرده شد.

پس از تشریفات آخر در پایگاه نوژه ، پیکر این شهد گرانبها به تهران متولد شد تا در محل زندگی ابدی اش آرام بگیرد.

خلبان شهید بیرجند بیک محمدی در شانزدهم مارس 1958 در تهران متولد شد. پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه و اخذ دیپلم طبیعی در تهران ، در 22 نوامبر 1980 توسط مدرسه همافاری نیروی هوایی به وی پیشنهاد شد.

این شهید والامقام دوره های ویژه تجهیزات زمینی F-4 را در ایران و ایالات متحده گذراند و به دلیل علاقه زیادی که به خلبانی داشت ، تغییرات عمده خود را ایجاد کرد و پس از قبولی در امتحانات مربوطه ، از طرف شرکت هواپیمایی به او پیشنهاد کار شد آموزشگاه خلبان نیرو.

وی دوره های مقدماتی پرواز را در ایران گذراند و برای تکمیل دوره خلبانی به ایالات متحده اعزام شد. وی پس از پرواز 350 ساعته به ایران بازگشت و با طعمه چهارم به خلبان F-5 پیوست.

با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و آغاز جنگ تحمیلی ، وی به عنوان خلبان اف -5 در یک منطقه ناامید کننده برای دفاع از ایران اسلامی در عملیات مختلف حضور داشت.

تا 26 ژوئن 1967 ، آسمان استخر ماهی شده بود.

48